Pintér György - Múzeumi krimik
Hosszú kihagyás után döntöttem úgy, hogy a hirtelen jött pár nap szabadságot makettépítéssel töltöm. Ihlet nélkül böngészve találtam rá az Italeri 35-ös "Big Foot"-jára, ami a dobozon nagyon mutatósnak tűnt.
Mindig idegenkedtem a terepmintás, foltos makettektől, tán azért mert eddig még sosem fújtam maketteket.
Már az építés közben vettem észre, hogy a kamionok - remélem hitelt érdemlően - Ridley Scott 2001-es Black Hawk Down c. filmjében is szerepeltek. A film a '90-es évek elején tomboló szomáliai belharcok rendezésére érkező amerikai csapatok fél órára tervezett, majd balsikerű, mintegy 18 órás mentőakciójáról szól, mely során lelőttek két Black Hawk-ot, és megöltek 18 amerikai katonát.
Ezután döntöttem el, hogy az olívazöld változatot készítem el - egyelőre ponyva nélkül. A makett építését nagyon élveztem, csupán az alváz készítésénél a tengely elhelyezésekor éreztem következetlenségeket a leírásban. A makett elég pontosnak tűnt, nem volt vele probléma. A fülke hátfalára illesztett, három ponton rögzített géppuskaállástól kicsit tartottam, de végül nem volt vele probléma, nem kellett pillanatragasztót használni. A fülke belsejét gyárilag nem találtam túl részletesnek, főleg a ponyva belső oldala volt zavaró. Az összeállítást követően vetemedtem arra, hogy különböző pasztell kréták por keverékével koszoljam össze a makett alsó felét - szárazon, ecsettel.
Korábban nem építettem platós teherautókat, így kissé szokatlan volt, hogy az egyébként három nagy részből álló modell (alváz kerekekkel + kabin motortérrel + plató ponyvával) kész állapotban kissé illékony.