Pintér György - Múzeumi krimik
Sajnálatos módon nemzeti légitársaságunkat már csak ilyen módon vagy csak a múzeumban láthatja közelről az ember.Mikor megkaptam a készletet, kaptam hozzá HAD-féle matricát is,így rögtön tudtam,milyen színekben fog pompázni.Azért építettem meg ezzel a lajstrommal, mivel 2szer is repülhettem vele,és egyik utam alkalmával a pilótafülkében élvezhettem a hazautat és a leszállást is.A későbbiekben még dolgozhattam rajta,mint repülőgép-szerelő gyakornok,így mindenképp a szívemhez nőtt.
Maga az építés elég átlagosnak mondható,hiszen olyan sok probléma nem akadt az összerakás alatt.A főfutóakna kialakítás elég rossz lett, hiszen rá kell ragasztani a szárnyra,és mikor összeillesztettem a törzzsel a szárnyat,akkor vettem észre,hogy nem tudom a helyére tenni, mert a szárnyat tartó pöcök hozzáér.Így jött a csiszolás a széléből,hogy rendesen a helyére menjen.Aztán az illesztéseket tömítettem,mert azért kellett,főleg a gép hasán a szárny-törzs kapcsolat van kissé bután megoldva.Ezek után először a szárnyakat és a vezérsíkokat festettem,amivel meggyűlt a bajom,mert a Humbroll szürkéje nem a legjobb takarás terén,és valahogy nem akart szépen oldódni,így volt,hogy pöttyöket hagyott.Szerencsére a Revell fehérje és kékje nagyon jól fújható,azokkal nem is volt gondom.Miután mindent feltettem, jött egy réteg lakk,majd a matricázás.Sajnos az nem volt egy könnyű feladat,nem gondoltam volna,hogy annyi ideig fog tartani mint az A380nál.A HAD-féle matrica elég könnyen szakad,pedig lefújtam előtte lakkal,de így is vacak volt,míg a gyári apró feliratok nem akartak könnyen tapadni.Miután mindet felraktam,2 réteg lakk jött még rá.
Összességében azt kell,hogy mondjam,nem lett rossz,bár nem értem a Revellt,hogy miért rontotta el a szélvédő formáját és a hajtóművekét.