Boeing 787 Dreamliner......
Ez a név mindent elárul a repülőgépről. A Boeing, alkotott már nekünk egy "Ég Királynője" címmel rendelkező gépet, amely követője elnyerte a méltó nevét. Sugallja, hogy szakítottak a "gigantizmussal" és a tökéletes elegancia ösvényét tapossák mind külsőleg, mind belsőleg.
Azt már a vásárláskor eldöntöttem, hogy nem a Boeing festés fog díszelegni rajta, hanem egy olyan légitársaságé, akivel én kívül-beül el tudom képzelni ezt a típust.
Ez a légitársaság nem más, mint a Thai Airways.
A már megteremtett eleganciájába, kényelmébe, fényűzésébe, méltán beleillik egy Dreamliner. Már ha a védjegyüket összefűzzük is jól hangzik :)
Deramliner - Smooth As Silk
Az építés menete, mint ahogy az jellemző a Zwezda makettekre, gyorsan és gördülékenyen megy. Majdnem minden darab megfelelően illeszkedik.
A pilótakabin ablakának ívével vannak kisebb problémák, mert az nem fekszik be a helyére. Ezt hajszárítóval és kis hajlítással gyorsan meg lehet oldani.
Kidolgozottság tekintetében az egyik rész majdnem 100% részletességű (hajtómű), míg más részekre kevés időráfordítás történt (futómű, futómű akna). Azt viszont mindenféleképp ki lehet jelenteni, hogy a hajtóművei nem semmi részletességgel lettek kidolgozva. A lapátsort, két propellersor egymásba illesztésével oldották meg, amely a hajtóműbe építve valami hihetetlen valósághű. A lapátsorok között átlátni, és látható a hajtómű belseje. A legtöbb időt erre fordítottam.
A darabok egyébként nagyon hasonlítanak a 787-800 Revellnél alkalmazottnál. A szárnyak összeépítése teljesen megegyező mindkettőnél.
A gépet kiengedett futókkal, földön álló helyzetben készítettem el, amit kicsit megbántam mert szerintem repülés közben sokkal szebb látványt nyújt. Mint azt Viper makettjén látható.
A festése a Thai légitársaságot képviselheti, az én egyedi formámban. A lajstromjele HA-DRE lett. A már meglévő 747- A360-asokat böngésztem, és furcsaság hogy Thai-nál még típuson belül is eltérő festések vannak. Pl. az egyik 340-600-ason a függőleges vezérsík belépő éle acélszürke, míg egy másikon a farokrész színével megegyezően lila.
A festés összességében nem bonyolult, csak azzá tettem.....
Egyedül a pilótakabin ablaksorának kifestése igényel erős idegzetet, illetve az oldalsó ablaksor. Nem tudom a képeken mennyire látszik, de a szárny és a törzs eltérő színű, sőt a szárny alsó része is eltér valamennyire. A felső részen a „sétáló” részt szürkére festettem. A hátsó színes sávokkal kicsit eltértem az eredetitől, mert jobban a gép alá fordítottam, és nem nyújtottam meg annyira.
A farokrész nagy logoját festettem, míg a többi feliratot, és az oldalán lévő logot matricára nyomtattam ki. Csak úgy, mint a szárnyon lévő „sétafelület” határait fekete csíkkal, szintén matricázással oldottam meg.
Végül lakkoztam.
Azt mindenképpen hozzá kell tenni, hogy repülő helyzetben a szárnyak sokkal jobban íveltek, így aki ezt a variációt választja, akkor a szárnyakat még jobban felfelé kell hajlítani.
Köszönjük a Zwezdának eme remeket!