Boeing 787 Dreamliner Thai Airways

Boeing 787 Thai Airways

1:144, Zvezda (2009)
Pintér György - Múzeumi krimik Boeing 787 Dreamliner......

Ez a név mindent elárul a repülőgépről. A Boeing, alkotott már nekünk egy "Ég Királynője" címmel rendelkező gépet, amely követője elnyerte a méltó nevét. Sugallja, hogy szakítottak a "gigantizmussal" és a tökéletes elegancia ösvényét tapossák mind külsőleg, mind belsőleg.

Azt már a vásárláskor eldöntöttem, hogy nem a Boeing festés fog díszelegni rajta, hanem egy olyan légitársaságé, akivel én kívül-beül el tudom képzelni ezt a típust.

Ez a légitársaság nem más, mint a Thai Airways.

A már megteremtett eleganciájába, kényelmébe, fényűzésébe, méltán beleillik egy Dreamliner. Már ha a védjegyüket összefűzzük is jól hangzik :)

Deramliner - Smooth As Silk

Az építés menete, mint ahogy az jellemző a Zwezda makettekre, gyorsan és gördülékenyen megy. Majdnem minden darab megfelelően illeszkedik.
A pilótakabin ablakának ívével vannak kisebb problémák, mert az nem fekszik be a helyére. Ezt hajszárítóval és kis hajlítással gyorsan meg lehet oldani.

Kidolgozottság tekintetében az egyik rész majdnem 100% részletességű (hajtómű), míg más részekre kevés időráfordítás történt (futómű, futómű akna). Azt viszont mindenféleképp ki lehet jelenteni, hogy a hajtóművei nem semmi részletességgel lettek kidolgozva. A lapátsort, két propellersor egymásba illesztésével oldották meg, amely a hajtóműbe építve valami hihetetlen valósághű. A lapátsorok között átlátni, és látható a hajtómű belseje. A legtöbb időt erre fordítottam.

A darabok egyébként nagyon hasonlítanak a 787-800 Revellnél alkalmazottnál. A szárnyak összeépítése teljesen megegyező mindkettőnél.

A gépet kiengedett futókkal, földön álló helyzetben készítettem el, amit kicsit megbántam mert szerintem repülés közben sokkal szebb látványt nyújt. Mint azt Viper makettjén látható.

A festése a Thai légitársaságot képviselheti, az én egyedi formámban. A lajstromjele HA-DRE lett. A már meglévő 747- A360-asokat böngésztem, és furcsaság hogy Thai-nál még típuson belül is eltérő festések vannak. Pl. az egyik 340-600-ason a függőleges vezérsík belépő éle acélszürke, míg egy másikon a farokrész színével megegyezően lila.

A festés összességében nem bonyolult, csak azzá tettem.....

Egyedül a pilótakabin ablaksorának kifestése igényel erős idegzetet, illetve az oldalsó ablaksor. Nem tudom a képeken mennyire látszik, de a szárny és a törzs eltérő színű, sőt a szárny alsó része is eltér valamennyire. A felső részen a „sétáló” részt szürkére festettem. A hátsó színes sávokkal kicsit eltértem az eredetitől, mert jobban a gép alá fordítottam, és nem nyújtottam meg annyira.
A farokrész nagy logoját festettem, míg a többi feliratot, és az oldalán lévő logot matricára nyomtattam ki. Csak úgy, mint a szárnyon lévő „sétafelület” határait fekete csíkkal, szintén matricázással oldottam meg.

Végül lakkoztam.

Azt mindenképpen hozzá kell tenni, hogy repülő helyzetben a szárnyak sokkal jobban íveltek, így aki ezt a variációt választja, akkor a szárnyakat még jobban felfelé kell hajlítani.



Köszönjük a Zwezdának eme remeket!
Thai 3
Thai 3
Dobozbontás
Dobozbontás
Tartalom
Tartalom
Hajtóművek darabjai
Hajtóművek darabjai
Lapátsor
Lapátsor
Hajtóművek elkészültek
Hajtóművek elkészültek
Orrfutó mellet állva
Orrfutó mellet állva
1 hajtómű
1 hajtómű
Szárny alatt
Szárny alatt
Futó szerkezet
Futó szerkezet
2 hajtómű
2 hajtómű
Beszállás az első ajtón
Beszállás az első ajtón
Hajtómű hátul
Hajtómű hátul
Orrfutó
Orrfutó
Thai 1
Thai 1
Thai 2
Thai 2
Szárny
Szárny
Thai 4
Thai 4
Függőleges vezérsík
Függőleges vezérsík
Szárny 2
Szárny 2
Lapátsor 2
Lapátsor 2
Lapátsor 1
Lapátsor 1
Thai 5
Thai 5
Thai 6
Thai 6
Thai 7
Thai 7
Egy 737-800-as méretbeli különbségei :)
Egy 737-800-as méretbeli különbségei :)
2010.02.12.
Utolsó módosítás: 2010.07.23.
Sárközi Norbert (Martin), Budapest
Makettinfo Online Klub
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
cilus
2010.03.31. 20:46:33
A Thai Airways festésre kiváncsi vagyok,de én úgy tudom hogy a Thai Airways egy darabot sem vásárolt a Dreamlinerből.De ettől függetlenül még meglehet csinálni.Kiváncsian várom a folytatást!!!!!!
Martin
2010.04.01. 08:37:42
Cilus!
Igazából nem néztem utána hogy vesznek e 787 est a Thai légitársaság.
Valószínűnek tartom hogy tervezik mert lézetik a tipus asztali makettben is.
Jelenleg kicsit lassan megy a festése, maszkolása. (Sok most a túlóra) :(
cilus
2010.07.20. 14:55:40
Na végre, nagyo szép lett grat!!!
cilus
2010.07.20. 15:00:49
Már készül az enyém is LCAL színekben.
Martin
2010.07.20. 15:12:12
cilus.
Köszi.
És mikor lehet megtekinteni a te műved ?:)
cilus
2010.07.20. 16:57:25
Már csak az alumíniumos részeket kell felfújnom, amihez alclad II festéket rendeltem de még nem jött meg:( Szerinmtem 1 max. 2 héten belül fent lesz.
Martin
2010.07.20. 17:49:38
Nah kíváncsi vagyok hogy mutat majd :)
viper
2010.07.22. 22:24:21
Nagyon szép lett, grat. Tényleg jó választás volt a Thai livery, nagyon mutatós. Nem a MALÉV géppel kellett volna lefotóznod, hanem a Balkan Holiday TU-154-eseddel, jól nézne ki egymás mellett az a két színes repcsi;)
Amúgy a cikkedben nem értem az A360-ast. Most az a A340-600-as lenne? Mert szerintem ilyen rövidítést csak a Boeingoknál használnak - részletkérdés, csak a pontosság miatt.
Ja és végre egy utasgép. Nem sokan építenek ilyeneket, inkább a tankok a menők ahogy látom, szóval végre egy üde színfolt:)
viper
Martin
2010.07.23. 08:20:30
Köszi Viper!
Igazad van a rövidítéssel kapcsolatban :) kijavítottam.
Igen sajnos én is észrevettem, hogy valamiért nem divat, vagy nem nagyon szeretik az utasgépeket. Én viszont csak azokat építek. Rengeteg mindent szeretnék még megépíteni, csak hát millió idő. Jelenleg egy 767-300-on gondolkodom. Viszont abból nem utasgépet szeretnék hanem egy Cargot. Meg elkapott most a láz a dreamlinerrel megint egy Emirates festés miatt :)
Jó lenne még egy A319 es Mexicana is. Jelenleg egy nagy vágyam még egy baromi szép gép amiből ha jól tudom talán egyetlen festés készült a Travel Service színeiben egy Boeing 738-as O2 livery-vel. Csak nem tudom hogyan oldom meg, de jó lenne megcsinálni.
Linkelek egy képet róla lesd meg :)

http://www.airliners.net/photo/Travel-Service/Boeing-737-86Q/1196248/L/
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció