Pintér György - Múzeumi krimik
A makett Dale Earnhardt Jr. 2004-es NASCAR autóját tartalmazza. A dobozban 74 darab világos szürke alkatrész van. Ezek általában jól megmunkált darabok. Sajnos szinte mindegyiken van nagyon vékony, alig észrevehető sorja, ami a szerszámok kopásáról árulkodik. Ezek eltávolítása hosszas munkafolyamat lehet, de nem érdemes az elől kitérni. (én erre a munka folyamatra Z63-féle SAUBER-t használom -mintha erre -is- lenne kitalálva!) A kaszni többnyire pontosnak mondható. Sajnos az AMT-s srácok kicsit túl bonyolították a kasznit (és ezzel plusz munkát adtak nekünk), mert az autó front részén és mindkét oldalán, alul vastagabb „csík” található. Ez igazából nem vastagabb, érdemes gépel lemarnunk, eltüntetnünk. Az orron lévő rácsokat érdemes kimarni, és réz v bármilyen más anyagú hálóval helyettesíteni. Manapság viszonylag elég olcsón lehet gyorszárakat venni maratásból. A gyárikat csiszoljuk le, és pótoljuk ezeket az előbb említett darabokkal. Látványosan feldobja az autónkat! A makettet érdemes úgy elkészíteni, hogy nem ragasztjuk rá a kasznit. Sajnos ennek a (makettes) kialakításnak köszönhetően kialakult az a téveszme, hogy az eredetin is le lehet emelni a kasznit a kocsiról. Ez a NASCAR autókra nem igaz, csak a FUNNY, PRO STOCK, stb szériákra. (ezek gyorsulási versenyek szakágai). A motor és alkatrészei kielégítő minőségűek, jó alapot adnak egy szép motor varázslásához. Sajnos ez alól kivételt képeznek a kipufogók csonkjai. Ezek az alkatrészek a krómozott kereten találhatóak (pedig sohasem króm színűek), és ráadásul olyan bordázottak, mintha porszívócső lenne. Érdemes ezt átalakítani, vagy újat legyártani. A motorteret szinte követel kábeleket (mint minden autó makett). A belső kidolgozása részletes. A ketrecet ajánlatos külön összeépíteni és úgy felhelyezni az alvázra. Jó pár ősz hajszálat megspórolunk, ha a ketrec első részét levágjuk, ahol a műszerfalban fut, így egyszerűbb azt felhelyezni, és nem kell belefeszíteni az illesztésekbe. Aki elolvassa ezt a mondatot, és elsőnek jelentkezik a mélcímemen, annak fizetek 1 pohár sört! Az ülésről érdemes eltávolítani az öveket, és megfelelő anyagokból újat kreálni. Mellesleg maga az ülés se hasonlít az eredetire, érdemes ennek utána nézni a neten. A legszembeütőbb hiba a lapított tank. Ez az eredetin jelentősen kilóg a hátsó szoknya alól, tartói sem hasonlítanak az eredetire. Érdemes az egész tankot és tartóit újra legyártani sztirol lapokból. A tank felső részén, menetirány szerinti jobb oldalról indul egy picit vastag, piros cső, végig fut a pilótafülkén, át a tűzfalon, egyenesen a motorhoz. Ez az üzemanyagcső, ami minden kocsiban látszani szokott. Érdemes ezt pótolni. (általában fehér, "FUEL LINE" felirat is szokott rajta lenni). A kipufogók kicsit elnagyoltak, de nem reménytelen szépen elkészíteni ezeket sem. A gumik kicsit lötyögnek a felniken, érdemes a felniket vékony sztirollal megvastagítani, hogy ezt a hibát orvosoljuk. A gumikat ajánlatos 400-800-as csiszoló papíron megkoptatni. Ügyeljünk, hogy egyenletes legyen! Sajnos a felniknek funkcionálisan csak annyi köze van az eredetiekhez, hogy forognak. A féktárcsa nem a felniben van! De ha valaki így készíti el a gépét, az sem lesz nagyon feltűnő hiba! Az összeállítási útmutató pontos, részletes, de a belső színekre vigyázzunk, nem mindíg a valóságot fedi az amit a gyártó ajánl! A matricák tökéletesek, vékonyak, jól tapadnak, nem merevek és pontos nyomásúak. Csak a "regular scheme"-t tartalmazza.
Aki szereti a NASCAR gépeket, és Rajongója az Earnhardt-családnak annak kötelező, de bárkinek ajánlom a készletet! "Let's go racin' boys!!!"