Pintér György - Múzeumi krimik
Ezt a kitet tavaly vettem Mosonmagyaróváron, szeptemberben kezdtem neki, és kb. egy hete lettem kész vele.
Amúgy főleg Bogarakat építek különböző stílusban (Rat Rod, Hippy Car, Custom T1 pritsche, stb.), és most a Californiai stílus tetszett meg.
Ismertetőjegye a Cal Look-nak a sok krómozás, elöl ültetve keskeny tengelytávval, valamilyen szép felni (Empi, Brm, Cragar SS, stb.), kagyló ülés (Porsche, vagy Mustang), sportkormány, fordszámmérő óra. Fényezés általában a gyári szokott lenni, vagy valamilyen feltűnő metál szín. A motor meg egy kicsit felpöckölve 1800-2400 ccm közé.
A makett amúgy nagyon szép, alig van sorja, szépen illeszkedik (Tamiya). :)
Az építést először az ültetéssel és a futómű átalakításával kezdtem, az első futóművet szétszabdaltam, levágtam a lengőkarokat, és úgy lett leültetve (kb. 1 centit), aztán fél centivel keskenyebbre szabtam a szélességét oldalanként. Aztán rögzítettem a felniket a futóművön, amik Cragar SS felnik, nagyon jól passzolnak a Bogi alá. (Köszi a felniket K. Robi.) Hátul ugyancsak egy kis ültetés történt.
Utána jött az alváz (matt fekete), és futómű festése (metál szürke). Aztán jött a motor. A Tamiya nagyon szépen kidolgozta, csak az elektromos vezetékek, gyertyakábelek, és benzincső hiányzott. A gyertyakábelek 0,4-es vezetékekből készültek, a benzincső 0,3-as, és az elektromos vezeték, illetve lámpavezetékek 0,2-es drótból. Színre fújtam a turbinaházat is, meg a motorteret, mert jobb az összhang.
A kipufogócső pedig rozsdamentes acél cső.
A csomagtér is színre lett fújva, és itt is megcsináltam az elektromos vezetékezést, illetve a pótkerékből ment egy cső az ablakmosó folyadék tartályába a kerék mögé.
Jött a beltér. Itt is mindent lefújtam metállilára aztán szépen megfestettem a gombokat. Kapott egy Ferrari kilóméterórát, illetve egy Mustang fordszámmérő órát is. Az üléseket lecseréltem Mustang kagylóülésekre, és egy Ferrari sportkormányt is kapott. A belső kárpit barna művészolajjal lett megfestve (Köszi Kicsi Attis), így teljesen bőr hatású lett, kicsit árnyékolva.
Aztán jött a kasztni fényezése. Először szépen meg lett csiszolva minden, utána Gunze alapozóval fújtam meg a kasztnit, a motorháztetőt meg a csomagtartótetőt. Két nap száradás után minden le lett fújva a Tamiya metállilájával, három rétegben, naponta egy réteg permetezve. És minden lakkozva egy réteggel a Gunze fényes lakkjával.
Miután ezzel is megvoltam, kezdtem a krómdíszcsík festésével az ablakkereten, meg a kasztni oldalán (Model master krómezüst). Utána csak az ablak beragasztása volt hátra, meg a külső kiegészítők (visszapillantótükör, löklap, lámpák, kilincsek, stb.) ragasztása.
Végül összeragasztottam a kasztnit meg az alvázat és kész is lett.
Várom a véleményeket, remélem tetszeni fog nektek.