Challenger II

Challenger II

1:72, Dragon
Pintér György - Múzeumi krimik Nagyon jó áron sikerült hozzájutnom. A makett a brit haderő által Balkánon bevetett tolólapos Challenger II miniatűr változata. Én egy sivatagi verziót szerettem volna elkészíteni, tolólap nélkül. Utánajártam, hogyan néz ki a járgány eleje, amikor leveszik róla a tolólapot, aztán úgy is készítettem el.

A makett a Dragontól megszokott szürke, lágy műanyag, rendkívül részletgazdag, igényes kidolgozású. Az összeépítés az útmutató szerint haladt. Nagyobb problémával akkor találkoztam, amikor kipróbáltam, hogy elforog-e teljesen körbe a torony. És nem. A kipufogódobok túl magasak voltak, jó 1mm-t le kellett csiszolni belőlük mindkét oldalon. A kötényezésből lelógó plusz bőrős-fémszövetes kötényezés famentes rajzlapból készült. A dobozban található réz részek tökéletesen használhatóak, fel is használtam őket.

A festés során Revell 314-es homoksárgát használtam pár csepp világos földszínnel sötétítve. A festés ecsettel készült. Ekkor beszereztem egy alapszintű szórópisztolyt, mondván jó lesz a nagy felületek (alapszínek, lakkozás) fújásához. Szépen felhígítottam matt lakkot, de amikor ráfújtam, nem kicsit anyáztam. A lakk ilyen takonyszerű anyaggá állt össze a felületen, úgy nézett ki a tank, mintha rátüsszentettem volna. Na,ordibálás után gyorsan még nedvesen letöröltem a nagyját, a többit pedig leheletfinoman a csiszolóvászon vásznas felével meg papírzsepivel szedtem le, majd az egészet ismét lelakkoztam immáron ecsettel. Azóta alaposabban utánajártam a lakk hígításának (Revell matt lakk), de ha van valakinek tuti tippje, örömmel várom kommentben.

A maketten a panelosztásokat híg feketével befolyattam, majd visszatöröltem egy kicsit. Direkt hagytam egy kicsit hangsúlyosabbra a valódinál, hagy törje meg a világos felület egyhangúságát. Ezt követően sötét földszínnel szárazecseteltem, majd tényleg nagyon finoman sötétebb okkersárgával apróbb koszolást végeztem a vízszintes felületeken, ezáltal kicsit sötétítve az utólag túl világosnak gondolt alapszínt, ill. a mindennapi használatból eredő koszt jelenítettem meg. Mivel Irakban leginkább aszfaltozott utakon mozogtak, a lánctalpat csak minimálisan "poroztam" össze az alapszínnel.

A matricaív valami miatt kimaradt a dobozból, így egy régebbi LAV-25-ös matricáiból kukáztam össze azt, ami rajta van.

Remélem, hogy tetszik Nektek, minden építő jellegű kritikát szívesen fogadok.
DSCF0734
DSCF0734
DSCF0704
DSCF0704
DSCF0745
DSCF0745
DSCF0752
DSCF0752
DSCF0753
DSCF0753
2014.04.06.
Márky, Debrecen-Józsa
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
bagdady
2014.04.07. 22:26:24
bár a városok közt valóban pályán közlekedtek,de volt bőven poros út is főleg a város nagyságú bázisokon,így lehet keményen porozni.
egyébként pofás kis jármű lett
atu71
2014.04.08. 07:07:34
A befolyatas tulsagosan eros,de ezeket meg lehet javatani pl. az eredeti szinnel tompitani.Ezutan pedig az alpszin kulombozo arnyalataival v. pigmentekkel megtorheted az egyhangu feluletet.
Ahogyan bagdady is irta nyugodtan prolhatod meg,itt is probalj belevinni tobb szint csak vigyazz ne hogy tul porold.

Tovabbi jo makettezest.
atu71
2014.04.09. 06:29:49
Latogas el az oldalamra,ott van nehany cikkem es lathatsz otleteket.
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció