Chevrolet Camaro Concept

Chevrolet Camaro Concept 2006

1:25, AMT-ERTL No.38467 (2006)
Pintér György - Múzeumi krimik Az autó:
A GM a 2006-os Detroit Auto Show-n mutatta be a Camaro ötödik generációjának tanulmányváltozatát a Camaro Conceptet. Szériaváltozatát 2009-ben fogják bemutatni, de már keringenek az interneten a tesztelés alatt álló példányok kémfotói. A Chevrolet ezzel a koncepcióval a klasszikus izomautós formavilágot és értékeket szeretné visszahozni, és ezzel újraéleszteni a Camaro szellemét.

A formaterv ugyan nem szinte egy-az-egyben didaktikus retro mint a vetélytárs, szintén 2006-os, Dodge Challenger Concept esetében, mégsem titok (a vak is látja:)), hogy leginkább az első generáció, főleg a '69-es karosszériája inspirálta a tervezőket. (ami véleményem szerint minden idők legszebb Camaro-ja) A kitűzött cél az volt, hogy az idősebb Camaro rajongókat és a fiatalabb korosztályt egyaránt megnyerjék. Az autó a GM új hátsókerékhajtású ZETA platformjára épül, ezt kapja a Holden VE Commodore a 2008-as Pontiac G8,a 2010-es Impala, és természetesen a Camaro szériaváltozata is. A koncepcióautó hajtásáról a Chevy 6 literes V8-as 400 lóerős LS2-es motorja gondoskodik, amit a Corvette C6-ból ismerhetünk. Elöl 21", hátul 22" felnik, 15" féktárcsákkal. Az autó hossza 4730mm. Jómagam sajnos nem, de egy barátom látta élőben, hatalmas és lenyűgözően agresszív.
Az autóról rengeteg nagyon jó minőségű képet találni az interneten, így kitűnő referenciákkal dolgozhatunk.

Adalék a típushoz: a legújabb Transformers moziban, egy sárga Camaro játszotta az egyik főszerepet: BumbleBeet, illetve feltűnt T.I.- Top Back című videoklippjében is. 2007-ben Detroitban pedig bemutatták a koncepció kabrióváltozatát, még inkább felcsigázva az érdeklődést.

A makett:
Az AMT-ERTL 2006-ban frissiben hozta ki a készletet. Sajnos a sietség meg is látszik, nem a legsikerültebb AMT makett a piacon. Egy kicsit elkapkodták, szerették volna megelőzni a Revellt, ők idén jöttek ki az autó SnapTite kitjével.

A dobozt kinyitva finom AMT sztirol-illat, 3 fődarab, 6 öntőkeret-darab, krómozott és átlátszó alkatrészek fogadnak + gumik és matrica. Örvendetes hogy az átlátszó alkatrészeket külön fóliázták, ám -főleg a lámpabúrák- vastagok és bumfordiak. A krómozás is vastag, sok részletet eltakar, ráadásul az eredetin nagyon kevés krómot használtak, így ha ragaszkodunk a valósághoz, akkor nag részük mehet a (lefolyótisztító)levesbe. A matricák szörnyűek! Mintha egy tintasugaras nyomtatóval készültek volna! Kevés a sorja, annál több a beszívódás. Az én példányomon pl. a felnik küllőin mély horpadások tátonganak, ami végképp esélytelenné teszi hogy krómozva maradjon. Érdekes dolog, külföldi fórumokat olvasgatva kiderült, hogy egyes dobozokba tökéletes felnik kerültek, másokba pedig ilyenek. Az AMT minőségbiztosítása elég ingadozónak tűnik. (Ugyanígy az építés során is, volt aki idegtépő galibákba botlott, másoknak minden simán ment.) Ha már a kerekeknél tartunk, a méretük 1 számmal kisebb mint kéne, és ez eléggé feltűnő. A gumik anyaga elég kemény és fényes, mintázatuk nem rossz, de oldalfaluk sima. Mind a gumi mind a felni enyhén kúpos kialakítású, ezért a gumikat csak egy irányból lehet feltenni, különben az egész kerék kúpos lesz.

A karosszéria első ránézésre jó, másodikra már nagyon nem. Az alapformák rendben vannak, de hiányoznak az oly jellemző élek. Egyrészük puha rádiuszos lett máshol teljesen eltűntek. Egy-két kisebb részlet is hiányzik, pl. a motorháztető széle és a hátsó spoiler formája. Ezen kívül hiányzik 2 osztás, de ez a kisebbik gond, az élek pótlása nagyobb munka. A beltér csak hasonlít. Az ajtópanelek full egyszerűek, rengeteg munka lesz velük. A kalaptartó kb. fél centivel lejjebb van mint kéne, nekem az ülések érzésre kicsik, a kormányoszlop kétszer olyan hosszú, a kormány szinte a plafonig ér. A műszerfal egyszerű, de sajnos rossz is. A homorú műszerek domborúak, néhány részlet hiányzik. A motorból és a motortérből nem sok látszik. A burkolat, a toronymerevítő és a szívósor-szelepdeklik nem korrektek, szerencsére más nem nagyon látszik felülről. A futómű szintén primitív, elöl nincsenek rugók, a féktárcsák és a féknyergek suták. A felfüggesztés és a padlólemez élethűsége amúgy is megkérdőjelezhető. Elég alaposan utánajártam az autónak, de erről a részről publikus fotókat nem találtam. Minden egyéb látható részlet remekül dokumentált, így azok feljavítása / kijavítása képanyag szempontjából megoldott.

A negatív értékelés ellenére örülök, hogy megvan ez a készlet. Igazán csak Camaro (és scratchbuild:)) fanatikusoknak ajánlanám, bár csukott motorháztetővel, esetleg sötétített üvegekkel, a felnikkel kompromisszumot kötve és a karosszéria hibáit kijavítva, látványos, dögös makett építhető belőle. Minden egyéb részlet izgalmas és kemény munka elé állít minket. Sokan what-if Pontiac Firebird-öket építenek belőle. Alternatívát a Revell SnapTite kitje jelenthet, ami bár jóval kevesebb alkatrész (motortér és "alja" nincs) mégis sokkal pontosabb kidolgozású. Erről csak képeket láttam és véleményt olvastam, a kasztni pontosabb, határozottabb, élesebb formájú, a felnik jók, az utastér szebb.

A recept tehát:
-Camaro Concept gyorsan-egyszerűen-szépen, motor és futómű nélkül= Revell SnapTite
-Camaro Concept lassan-bonyolultan, motortérrel és futóművel= AMT + Revell SnapTite (+ talán Revell Corvette C6 a motor miatt, de a látszó részek sajnos nem egyeznek a széria LS2-vel) némi mérnöki fantázia a futóműhöz és rengeteg munka.
camaro_06
camaro_06
bumblebee
bumblebee
amt_06camaro_box
amt_06camaro_box
amt_06camaro_body
amt_06camaro_body
amt_06camaro_floor
amt_06camaro_floor
amt_06camaro_interior
amt_06camaro_interior
amt_06camaro_sprue1
amt_06camaro_sprue1
amt_06camaro_sprue2
amt_06camaro_sprue2
amt_06camaro_sprue3
amt_06camaro_sprue3
amt_06camaro_sprue4
amt_06camaro_sprue4
amt_06camaro_clear
amt_06camaro_clear
amt_06camaro_chrome
amt_06camaro_chrome
amt_06camaro_vinyl_decal
amt_06camaro_vinyl_decal
2007.12.30.
Utolsó módosítás: 2008.01.03.
sib
Makettfotók: Stephen Sutton (Cybermodeller Online)
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
ChevyG
2007.12.30. 13:29:06
100%
Látom nem pihizel:)
üdv: C
Brúnó
2007.12.30. 16:16:24
Intézek egy Revell kiadást, és akkor csinálhatsz egy összehasonlító leírást is.
Tury "Brúnó" Pál
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció