Christine

Plymouth Belvedere 1958

1:25, AMT
Pintér György - Múzeumi krimik Akkor megmutatnám a kedvencemet! Ő Christine, a Stephen King könyvéből készült film gonosz autója.
Sokáig kerestem, de ChevyG-nek nála ráleltem a modellre. Igaz, a filmben egy Fury volt, ez a modell pedig Belvedere kiadás, de ezt a kis csalást pár perc csiszolas után ki is küszöböltem. A motortérben van még némi különbség, de az nem látványos. Ez a mostani összeépítés a filmben látható roncs alapján készült. Később tervezem a szép autó megépitését is.

Elkészítési javaslat:
Végy egy John Carpenter rendezésű filmet (Christine).
Nézd meg sokszor (heti 2-3 alkalom).
Ezt fűszerezd egy kis fanatikával, ízesítsd némi kézügyességgel és már kész is a tuti kedvenc maketted :)

Na de komolyra fordítva a szót ennél azért kicsit több meló volt vele. Nekem mindig is úgy tetszett, ahogy azt Arnie Cunnigham megtalálta az öregnél. Ezért a család nagy ellenkezése ellenére belefogtam, hogy "elrondítsam" azt a szép kocsit. Első körben a díszléceket, na és a Belvedere feliratot csiszoltam le. Ezután jött a tanksapka leszerelése, majd egy huszáros vágás az oldalán és már alakult is a kép.
Közben persze folyamatosan néztem a filmet kockáról kockára. A horpadásokat a szokásos melegítős módszerrel csináltam.
Az alap festéshez tökéletesen megfelelt a matt piros és fehér, mivel utána koszolni is kellett gazdagon.

A belsejével is melóztam sokat, de sajnos a végén nem látszik semmi belőle. Ajtókárpit lecsiszolás és a megfelelő szervizablakok kivágása után az üléseket kezeltem a jó öreg leukoplaszttal.
Mikor kész volt a festés és az összeépítés, jöhetett a koszolás. Kicsit ecsettel a vastag rozsdát, aztán pisztollyal a többit. A végén az egészet megszórtam homokkal, majd száradás után kézzel letakarítottam a felesleget. A száraz kóró a feleségem falidíszéből lett elcsenve. Az eladó tábla sima kartonpapírból készült, a feliratot alkoholos filccel meg rotring ceruzával csináltam.

A végeredmény ez lett.
elökészület
elökészület
tank ajto eltüntetése
tank ajto eltüntetése
ülés átalakitás(sajnos ez a kész gépen alig látszik)
ülés átalakitás(sajnos ez a kész gépen alig látszik)
Ajtókárpit eltüntetve(persze ez se látszik)
Ajtókárpit eltüntetve(persze ez se látszik)
Alap festés
Alap festés
Eleje
Eleje
Kb így állt a kertben
Kb így állt a kertben
Eleje
Eleje
Lesz dolga a lakatosnak:)
Lesz dolga a lakatosnak:)
Hátulja
Hátulja
Minden eladó
Minden eladó
megint az eleje
megint az eleje
Motortér(itt a pici különbség az eredeti az 2 karburátoros volt)
Motortér(itt a pici különbség az eredeti az 2 karburátoros volt)
Doboz
Doboz
2008.01.19.
Utolsó módosítás: 2008.01.20.
lalipapi
Makettinfo Online Klub
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
gyurmakoma
2008.01.20. 17:37:20
Gratulálok,nagyon frankó lett!!
Bill
2008.01.20. 18:21:26
Gratulálok, nagyon hátborzongató lett.:) Egész pontosan mik a különbségek a Belvedere és a Fury között?
ChevyG
2008.01.20. 19:14:07
Szia!
Grautla, nagyon ördögi lett!!!
Az üllést konkrétan hogyan csináltad?
üdv!
lalipapi
2008.01.21. 09:40:09
Hali mindenkinek!Köszi a dicsérő szavakat jól esik a májamnak:)
Chevy G neked küldtem választ mailben.
Bill ime a válasz neked:Túl sok különbség nincs a két tipus közt.inkább motor és felszereltségben van.A sima Belveder "csak"5200ccm és 230LE mig a Fury 5900ccm és van 260LE meg 305LE motorral.Látványban a dupla légszűrőn lehet igazán látni.Ja és aki a fury sport verziot rendelte az névreszoló sorszámozott táblácskát is kapott a műszerfalra "Kifejezetten XY-nak készült" felirattal.
A Belveder amugy elővárost kertvárost jelent.Ezért kifejezetten a középosztályt célozták ezzel a modellal.Azt írták róla hogy hangos mint Little Richard és szexi mint Jayne Mansfield.A komoly erővel és egy expresszvonat megállitásához is elegendő fizimiskával rendelkező Furry óriási sikert aratott az istenfélő amerikaiak körében.
Na kb ennyi a különbség:):):)
wmormo
2008.01.21. 12:59:00
Gratulálok, szépen visszaadja az a bizonyos feelinget.
A nem látszó, de nagy munkával készült részletek pedig a készítő kizárólagos örömét jelentik (sajnos)...
P.
ChevyG
2008.01.23. 11:15:54
Lali!
Köszönöm, válaszoltam!
üdv!
Amatőr
2008.01.23. 17:28:10
Le a kalappal, egyszerűen tökéletes.
még annyit szeretnék hozzáteni hogy ....
http://www.theofficialjohncarpenter.com/data/movies/sounds/chscrev.wav
Sámán
2008.07.13. 00:39:13
Üdv Lajos!
GYÖNYÖRŰ
Tegnap este láttam a filmet... Ha szerzek egy ilyen makettet én is nekiülök.
Mivel harcjárműveket építek inkább érdekes lesz egy ilyet készíteni.
Majd visszaolvasom e cikket akkor is...
Lovas "Sámán" Zoltán
Aces
2008.07.14. 20:42:05
Üdv!
Ez egyszerűen gyönyörű! Nekem nagyon tetszik:D
Engem is érdekelne hogy hogyan csináltad az üléshuzatot ha tudod küld el nekem légyszíves.
Kösz
Ács Gergő
Aces
2008.07.15. 15:47:02
Kösz a segítséget!:D
Amatőr
2008.09.12. 23:07:46
Hello Lali!
Már régóta kerestem, de csak most találtam meg, a különbségek a regény és a film között. Mivel angolul jobban olvasok mint fordítok, beidzem inkább eredetben :))
Book: Christine is referred to as a four door.
Fact: The 1956-58 Furys only came in a two-door hardtop. It was not until 1959 you could get a four door Fury.

Book: Christine is red and white.
Fact: The 1958 Fury only came in buckskin beige with gold trim. The 1958 Belvidere, the next model down, was available in toreador red and iceberg white, with silver trim. However, it is mentioned that she was a special order.

Book: The transmission is called hydramatic.
Fact: That was a GM transmission, Plymouth had the TorqueFlite.

Book: One line says, "I saw Christine's transmission lever suddenly drop into drive."
Fact: The 1958 Plymouths had push button drive.

Peti
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció