F4U-5N Corsair (Korea)

Chance-Vought F4U-5N Corsair

1:72, Italei No.71044
Pintér György - Múzeumi krimik A címben említett makett már kész van egy ideje, de most jutottam el oda, hogy egy kicsit írjak is róla.

Magáról a típusról nem szeretnék írni, elég ismert és jól dokumentált gépről lévén szó.

A makett a megszokott Italeri minőségű, a megszokott útmutatóval.
Az elemek bontása szerintem jól kézre áll, könnyű vele dolgozni.
A panelvonalak finoman vésettek, sorja alig-alig akadt.

Az építést a motorral, illetve a kabinbelsővel kezdtem. A kabin oldalfalai simák, ide elférne még valami kis feljavító cucc, de inkább nyitott kabintető esetén értékelhető az így befektetet munka. Egyébként viszonylag használható a kabinbelső. A motortér nem a legrészletesebb, de egy erős középkategria. A futókról és azok aknáiról nem tudok nyilatkozni, én bezártam őket.

A törzs elemei jól illeszkednek egymáshoz. Ha valakinek szenvedélye a sok csiszolás, akkor nem ajánlom a kitet. Minimális csiszolást kell csak elvégezni, de nincsenek jelentős illeszkedési problémák.

A festést ecsettel végeztem. Nem akartam nagyon homogén, "steril" festést, kíváncsi voltam, hogy a "weathering" irányába mennyire lehet elmenni így. Panelezni itt próbálkoztam végre először, de nem jött úgy össze a dolog, ahogy szerettem volna, így egyenlőre a gép nincs panelezne. :(

A talpat rétegelt lemezből készítettem, amire Korea térképe került.

Összeségében nagyon jó makett, amiből viszonylag kis munkával nagyon szép repülőgépet lehet készíteni. Ajánlani tudom.
P4270990
P4270990
P3020849
P3020849
P3020852
P3020852
P3130880
P3130880
P3130884
P3130884
P3240900
P3240900
P3240901
P3240901
P4270983
P4270983
P4270988
P4270988
P4270993
P4270993
P4270996
P4270996
P4270985
P4270985
2012.01.15.
Utolsó módosítás: 2012.05.17.
cserbal, Budapest
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
PanzerBubu
2012.01.21. 07:11:52
Jó makett, de nagy baja, hogy a függőleges vezérsík ferde a hossztengelyhez viszonyítva.
Szép munkát végeztél, grat!
cserbal
2012.01.21. 07:36:19
Köszönöm!
A függ.vezérsík kérdése érdekes. Megnéztem a makettet is, de nem ferde. A törzsfelekre öntve kapjuk a vezérsík-feleket, az oldalkormánnyal. Szóval ha akarom sem lehet ferde. (Jó, ha nagyon akarnám, nyilván meg lehetne ferdíteni...) Melyik képen tűnik így?
PanzerBubu
2012.01.21. 10:22:35
Pl a P3240901

Onnan gondolom, mert nekem is megvolt ez a makett anno.
Lucky13
2012.01.21. 12:08:28
Egész jó lett, a talapzat is ötletes. Nekem is megvolt ez a makett régen, de nekem még sötétkék öntvények voltak a dobozban ha jól emlékszem. A panelezést pigment porokkal is meg lehet valósítani, ha a panelvonalak környékét "kezeled" vele, akkor egész életszerű hatást lehet elérni.

A függőleges vezérsík pedig az eredeti gépen is eltér a gép hossztengelyéhez képest. Ennek az az egyszerű oka, hogy az erős motornak igen nagy a forgatónyomatéka, amely elcsavarja a gépet a hossztengelye mentén, ezt lehet ellensúlyozni a vezérsík ferde beállításával.
P.B.
2012.01.21. 12:39:34
Sziasztok,

a vezérsík tényleg ferde, de az rendjén is vagy így, az eredetin is ilyen volt. A Corsairbe ugyebár az akkor lehető legerősebb P&W motorokat építették, és enmellé még jó nagy átmérőjű légcsavarokat is alkalmaztak, hogy nagy legyen a húzóerő. Ez a nagy csavar viszont jó nagy forgatónyomatékot hozott létre, ezt próbálták azzal egyensúlyozni, hogy a függőleges vezésríkot egy kissé ferdén helyezték el a törzsön.
lavidzs
2012.01.21. 18:33:20
Teszik az egész összhatása.
Nagyon jó ötlet a "repcsiket" így elhelyezni egy diorámán.
Azért van egy kis problémám vele.
Ahoz, hogy egész Koreát lehessen látni túl magasra kell emelkedni amit ez a nem bír.
A másik problémám az alappal, hogy így sehonnan sem lehet látni ui. ez egy útvonal-térkép.
Inkább egy domborzati térképrészletet kellet volna alátenni.
lavidzs
2012.01.21. 18:35:01
Teszik az egész összhatása.
Nagyon jó ötlet a "repcsiket" így elhelyezni egy diorámán.
Azért van egy kis problémám vele.
Ahoz, hogy egész Koreát lehessen látni túl magasra kell emelkedni amit ez a nem bír.
A másik problémám az alappal, hogy így sehonnan sem lehet látni ui. ez egy útvonal-térkép.
Inkább egy domborzati térképrészletet kellet volna alátenni.
cserbal
2012.01.21. 19:57:19
Sziasztok. Koszonom a "mentöövet" vezersik ugyben, ezt nem tudtam, hogy ez a tortenete a fedesegnek.
Az alappal nem diorama volt a cel, hanem tenlegesen is csak talp funkciot toltbe. Nem akartam, hogy egy sima feher, vag atlatszo muanyag elemen alljon, szerintem igy erdekesebb. A terkepnek jelzeserteke van csak, nem a domborzatmodell, vagy a repulesi magassag szemleltetese volt a cel, bar bevallom tetszik az otlet. Engedelmeddel lenyulom, es elobb-utobb fekhasznalom.

Koszonom!
Dani_MiG23
2012.01.26. 15:47:29
Bár nem vagyok a Corsair nagy ismerője, az összképet mindenesetre kellemesnek találom, meg a térkép ötlete is tetszik. Visziont szerintem amikor repülés közbeni állapotot ábrázolunk, érdemes egy pilótafiguárt a gépbe tennünk.
cserbal
2012.05.17. 15:10:42
Kedves "Sporttársak" !

Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy miért nem épít senki felhajtott szárnyú Corsairt?
Kaptam ajándékba egy korábbi példányt ebből a madárból, és arra gondoltam, hogy sokkal érdekesebb lehet felhajtott szárnnyal.
Viszont senkinél nem láttam ilyet. Van valami nagy csel benne, ami nekem még nem esett le?
A Heinkel 70-esem után nem szeretnék még egy nagy szívásba belerohanni, így most inkább kikérem a véleményeteket.

Szóval szerintetek megépíthető-e felhajtott szárnnyal? Már persze annélkül, hogy megbokrosodna az ember.
Nem rettenek meg a nehéz munkától, de a "crap"-ból most egy kicsit elég lett....

Köszönöm előre is a segítségeteket és az információkat.

Üdc

Cseresznyés Balázs
lkalmar
2012.05.18. 14:24:53
Nem lehet, hogy azért nem csinálja senki felhajtott szárnnyal, mert ez a gép így igazán szép. Tényleg annyira jó a szárnyformája, hogy szerintem sajnálja az ember felhajtani. Rám is vár a polcon egy 1:48-as Tamiya ebből a gépből, már nagyon várom, hogy elkezdjem (biztos nem fogom felhajtani, pedig jobban elférne a polcon...). Itt van egyébként egy olyan mint a Tied, félig felhajtott szárnnyal: http://www.aircraftresourcecenter.com/rh/articles.php?id=7857
cserbal
2012.05.18. 14:47:07
Kedves Ikalmar!

Köszönöm a linket!
Azért gondoltam felhajtani, mert van már egy példányom, tényleg szép a szárny vonala....
De a másodiknak kipróbálnám......

Üdv

B
Kuolema
2012.06.10. 23:48:36
Szia Cserbal!
Én építettem felhajtott szárnyú Corsairt (vagy legalább is próbálkoztam), és az volt a tapasztalatom, hogy 1:72-ben nem egyszerű feladat otthoni cuccokból élethűen megjeleníteni a mozgató mechanikát, bekötéseket, ilyen-olyan kábeleket. Ez lenne az enyém (a festést ne nézd, először próbáltam a koszolást/koptatást): http://makettinfo.hu/forum/image.php?img_id=134331&size=medium#image_134331
Persze lehet vele bíbelődni, de mielőtt belevágsz nézz utána, hogy van-e hozzá feljavító. Ha jól emlékszem Ákos kolléga épített egy 48-as Corsairt szerelőállványon, na az tényleg kegyetlenül jól néz ki.
Üdv.: Kuolema
cserbal
2012.06.11. 07:28:04
Kedves Kuolema!

Kszi az infókat. Nézelődök, csak elég kevés dolog lelhető fel egyenlőre.
Ákos diorámáját ismerem, csak az 48-as. De tényleg nagyon veszettül jó!

Szép napot!

Balázs
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció