DHC-4 Caribou

De Havilland Canada DHC-4 Caribou "Vietnam"

1:72, Hobbycraft
Pintér György - Múzeumi krimik A kanadai cég gyártmánya elsősorban a vietnámi események kapcsán lett ismert, de a világ minden táján kivette a részét a szállítási feladatokból. Üzemeltetői közé tartozott a gyártó országon kívül az USA, Kolumbia, Costa Rica, Svédország, Spanyolország, Gána, Uganda, Kenya, Zambia, Tanzánia, Libéria, Kamerun, Omán, Abu Dhabi, Kuwait, Irán, Ausztrália, Thaiföld, Malayzia, India és Dél-Vietnám, tehát elterjedt repülőről van szó, viszonylagos ismeretlensége ellenére, és korát meghazudtolva még ma is sok példánya szeli az eget. Továbbfejlesztett változatát (DHC-5) Buffalo névre keresztelték.
A makettet természetesen a szintén kanadai Hobbycraft-nak köszönhetjük, szó szerint, mert ezúttal egy aránylag használható terméket sikerült alkotniuk. A nagyméretű kartondoboz mindössze 86 elemet tartalmaz, mert a belső terekre nem sok figyelmet fordítottak. A kabin alapszintű, a szarvkormányok és a műszerfal azonban egész jól mutatnak. A tehertér természetesen teljesen üres, az ablakokra ragasztandó rögzítőhevederek matricái(!) talán kellő takarást biztosítanak... A futóművek is csak közepesek, sok részlet hiányzik. A orrfutó-akna külön elem, elég puritán, ahogy az ajtaja is. Utóbbi belső oldala is sima, a fényszórót is lefelejtették. A főfutók aknája a szárnyakban találhatóak, ezekben is csupán egy-két merevítő van, viszont a kerekek alatti gödrök nem hiányoznak. A futószárak rugóstagjainak csuklói külön elemek, és még a burkolólemezek belső felén lévő könnyítéseket is megjelenítették. A motorokat érdemes lecserélni, mert soronként két hengerrel többet készítettek, és amúgy is elég részletszegények, a második sorok mindössze domborművek lettek. A légcsavarok és kúpjaik önálló alkatrészek, szerencsére, mert a kúpok gyakran hiányoztak a gépekről. A motorburkolatokról is lemaradtak a fényszórók, ajánlott ezeket is pótolni! A kipufogók utolsó osztásai szintén külön darabok, bár ez lényegtelen, ha a dugókat elkészítjük hozzájuk. A szárnyak kormányfelületeinek és fékszárnyainak mozgatóhimbáit, pontosabban a burkolatukat egyenként kell felragasztani, egyszerű kivitelük miatt nem ártana azokat feljavítani. A belépőélek leszálló fényszóróinak burkolatai átlátszó elemek, a mögöttük lévő fényszórókat ránk bízták (nem olyan kicsik, hogy ne lehetne megcsinálni azokat). A szárnyakon lévő áramlásterelők nem vastagok, azonban vékony fémlemezből élethűbbet lehet gyártani. A törzs - ahogy a képen is látszik - nincs feldarabolva szerencsére, csak a bohócorr külön elem, mert az csak a vietnámi és amerikai gépeken volt rajta, valamint az általuk továbbadott gépeken. Az átlátszó alkatrészek tiszták, a kabintető még vékony is, és ablaktörlők sincsenek ráöntve (ezeket is házilag kell elkészíteni). A többi felületről még nem esett szó: a panelvonalak vékonyak, egyenletesek, néhol azonban hiányosak. Ezenkívül pl az orron, kisebb beömlőket, antennákat is pótolni kell. Felületi hibák (beszívódások, kilökő-tüske nyomok) nincsenek, a makett minősége nem rossz, de a részletesség terén vannak elmaradások. A matricák szépek, vékonyak, a festési rajzok a doboz alján találhatóak az FS kódokkal együtt. A használati útmutató is tartalmazza a külső színeket az FS mellett Floquil/Polly, Humbrol és MM kódokban, azonban az alkatrészek színeit lehagyták... Mindent összevetve elégedett vagyok a készlettel, bár jóval részletesebb is lehetne, pláne a doboz méretét és az árát figyelembe véve.
De Havilland Canada Caribou
De Havilland Canada Caribou
De Havilland Canada Caribou
De Havilland Canada Caribou
De Havilland Canada Caribou
De Havilland Canada Caribou
De Havilland Canada Caribou
De Havilland Canada Caribou
De Havilland Canada Caribou
De Havilland Canada Caribou
De Havilland Canada Caribou
De Havilland Canada Caribou
2006.12.28.
Utolsó módosítás: 2008.01.09.
Zoli
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció