DKM Bismarck

DKM Bismarck

1:350, Revell
Pintér György - Múzeumi krimik Üdv mindenkinek!
Itt van a második nagyobb hajómakettem, ezúttal az egyik legnagyobb, mégpedig a német flotta büszkesége, mely első útján hősi halált halt: a Bismarck.

A hajó rövid története (a részleteset már korábban leírtam az 1:1200-as méretarányú változatnál,ezért nem ismételném magam):
1935 novemberében kezdték el építeni,és a kor legmodernebb, legütőképesebb hajójává kívánták tenni. 1940. augusztus 20-án adták át a haditengerészetnek. 8 darab 380 mm-es lövegei messze felülmúlták a kor csatahajóinak erejét. A Bismarck 1941. május 18-án futott ki, ám a brit hírszerzés tudott a hajóról,és hajtóvadászatot indítottak ellene. A HMS Ark Royal fedélzetéről felszállt egyik Swordfish típusú gépnek sikerült a legkényesebb pontján eltalálni a hatalmas hajót, mégpedig a kormánylapátoknál. Ezután a hajó már nem tudott elmenekülni üldözői elől. Végül azonban nem a britek süllyesztették el, hanem a Bismarck legénysége küldte hullámsírba a monstrumot, hogy az ne kerülhessen a szövetségesek kezére. Roncsait először 1985-ben Dr. Robert Ballard találta meg.

A makett:
Sokféle típust megnéztem, ám végül a Revell 1:350-es Bismarck modelljét választottam. Igaz,ez árban jócskán meghaladja a korábbi Heller-féle Scharnhorst-ot, azonban a Heller-féle modellel összehasonlítva ez nagyságrendekkel precízebb annál. Nagyon kevés sorja található a maketten, viszont a két félhéj összeillesztése nem éppen a legegyszerűbb, itt már tömíteni is kellett. Az összeállítási útmutató nagyon részletes, jóformán egy kis könyv, olyan vastag. Részletes leírást találunk a hajó festéséről is, melyből én az 1941. első felében alkalmazott kamuflázst alkalmaztam (egyébként ez is volt a nehezebb, a felső fedélzeten végigfutó mintázat miatt is).

A festés:
Akárcsak a Scharnhorst esetében,itt is először minden egyes elemet összeragasztottam,és csak azután kezdtem el lefújni az elemeket. Ez persze azt jelentette, hogy ismét az egész fedélzetet apránként le kellett maszkolni, azonban a végeredményt szemlélve ismét megérte a fáradtságot. A méreteiből adódóan valamivel könnyebb volt letakargatni a fedélzeteket, de az idő valahogy jobban elhúzódott. De sebaj. A festés egyébként a Scharnhorst-nál említett módon zajlott. Először alapozórétegek felvitele, majd egy réteg vörös festéket vittem fel az alsó részre. Amíg száradt, addig a felső fa- és fémfedélzetek következtek a megfelelő színekkel. Ezután a test megkapta a második réteget is a vörös festékből, ezzel a korábbi kissé átütő szürke árnyalat eltűnt. Ezután jött az igazán hosszú maszkolási folyamat. Ráadásul a felsőfedélzet oldalán végigfutó csíkozást is meg kellett valósítanom. Ez néhol kissé ugyan elcsúszott, viszont szerencsére ez nem olyan feltűnő.

Matricák:
A Revell szép nagy matricalapot ad a kezünkbe, melyen még a hajó oldalán található csíkozás és kamuflázs egy része is megtalálható, én azonban ezeket inkább festéssel valósítottam meg. A zászlók nagyon szépek, csak az a kár, hogy nem mellékelnek kötélzetet, ezért ezt ismét cérnából oldottam meg. Szerencsére a matricazászlók könnyedén felhelyezhetők, és szépen is mutatnak a kész kötélzetre felhelyezve.

Összegzés:
Igazából nem tudom, hogy más gyártó 1:350-es modellje hogy' fest, mennyire részletes, de az biztos,hogy harmadannyiba kerülnek, mint a Revellnél. Lehet,hogy csak a Revell név miatt adják ilyen drágán vagy nem, nem tudom, viszont szerintem megérte az árát. Aki nyel egy nagyot, és túllép az áron, annak egy nagyon részletes (akár motorosra is átalakítható – a hajócsavarok szabadon foroghatnak és a merevítők között van hely két hengeres alakú elektromotornak is) makett fog pihenni a polcán...
A következő makett,ami már készülőben van, az ismét egy Heller lesz 1:400-as méretarányban, mégpedig a DKM Lützow (ex Deutschland).
DKM Bismarck 1-350 086
DKM Bismarck 1-350 086
DKM Bismarck 1-350 003
DKM Bismarck 1-350 003
DKM Bismarck 1-350 004
DKM Bismarck 1-350 004
DKM Bismarck 1-350 005
DKM Bismarck 1-350 005
DKM Bismarck 1-350 006
DKM Bismarck 1-350 006
DKM Bismarck 1-350 007
DKM Bismarck 1-350 007
DKM Bismarck 1-350 008
DKM Bismarck 1-350 008
DKM Bismarck 1-350 009
DKM Bismarck 1-350 009
DKM Bismarck 1-350 010
DKM Bismarck 1-350 010
DKM Bismarck 1-350 011
DKM Bismarck 1-350 011
DKM Bismarck 1-350 012
DKM Bismarck 1-350 012
DKM Bismarck 1-350 013
DKM Bismarck 1-350 013
DKM Bismarck 1-350 014
DKM Bismarck 1-350 014
DKM Bismarck 1-350 015
DKM Bismarck 1-350 015
DKM Bismarck 1-350 017
DKM Bismarck 1-350 017
DKM Bismarck 1-350 018
DKM Bismarck 1-350 018
DKM Bismarck 1-350 022
DKM Bismarck 1-350 022
DKM Bismarck 1-350 027
DKM Bismarck 1-350 027
DKM Bismarck 1-350 028
DKM Bismarck 1-350 028
DKM Bismarck 1-350 035
DKM Bismarck 1-350 035
DKM Bismarck 1-350 038
DKM Bismarck 1-350 038
DKM Bismarck 1-350 039
DKM Bismarck 1-350 039
DKM Bismarck 1-350 041
DKM Bismarck 1-350 041
DKM Bismarck 1-350 045
DKM Bismarck 1-350 045
DKM Bismarck 1-350 047
DKM Bismarck 1-350 047
DKM Bismarck 1-350 048
DKM Bismarck 1-350 048
DKM Bismarck 1-350 049
DKM Bismarck 1-350 049
DKM Bismarck 1-350 050
DKM Bismarck 1-350 050
DKM Bismarck 1-350 052
DKM Bismarck 1-350 052
DKM Bismarck 1-350 059
DKM Bismarck 1-350 059
DKM Bismarck 1-350 060
DKM Bismarck 1-350 060
DKM Bismarck 1-350 062
DKM Bismarck 1-350 062
DKM Bismarck 1-350 064
DKM Bismarck 1-350 064
DKM Bismarck 1-350 066
DKM Bismarck 1-350 066
DKM Bismarck 1-350 081
DKM Bismarck 1-350 081
DKM Bismarck 1-350 083
DKM Bismarck 1-350 083
DKM Bismarck 1-350 087
DKM Bismarck 1-350 087
DKM Bismarck 1-350 089
DKM Bismarck 1-350 089
DKM Bismarck 1-350 092
DKM Bismarck 1-350 092
DKM Bismarck 1-350 095
DKM Bismarck 1-350 095
DKM Bismarck 1-350 099
DKM Bismarck 1-350 099
DKM Bismarck 1-350 101
DKM Bismarck 1-350 101
DKM Bismarck 1-350 109
DKM Bismarck 1-350 109
DKM Bismarck 1-350 114
DKM Bismarck 1-350 114
DKM Bismarck 1-350 115
DKM Bismarck 1-350 115
DKM Bismarck 1-350 116
DKM Bismarck 1-350 116
DKM Bismarck 1-350 119
DKM Bismarck 1-350 119
2010.12.05.
Utolsó módosítás: 2010.12.13.
Lacus85, Érd
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
kiskulics
2011.01.22. 07:41:52
Szia!
Hát ez egyszerűen gyönyörű lett!Elismerésem!!!
magyarzoli1@vipmail.hu
2011.01.22. 08:44:10
Szia!
Csak gratulálni tudok remek munkát véheztél:!!!
Szép drarab!!!!Az egyik kedvencem!!!
Üdv Tigris6
Juhasz.Adam
2011.01.22. 15:35:35
Szép lett, az összkép nagyon jó!
De, szerintem a horogkeresztet is maszkolhattad volna akkor még szebb lenne, de mondom így is nagyon jó lett!
Üdv:Ádám
petervarga
2011.01.22. 16:06:08
Szia!
Nagyon tetszik a hajó, őszinte elismerésem.
Csak így tovább, profi munka!
Üdv: Peti
Lapidus
2011.01.23. 01:13:23
Szerintem piszok jó lett, elég vadul néz ki kimaszkolva is, legközelebb én is élek hasonló fotókkal : D
Az egyetlen egy rész, ami kicsit gyengécske az a horogkereszt a fedélzeten. Nem értem miért nem maszkoltad azt is.
wolf
2011.01.23. 13:20:33
Nagyon szép lett! Gratulálok! Talán tényleg csak a horogkereszt a gyenge pont, bár szerintem az könnyen javítható, illetve az egyik közeli kép szerint nem festetted le a horgonyláncot. Javaslom fesd át acélszínűre.
hobbista
2011.01.25. 15:26:57
Szerintem nem a horogkeresztekkel van a hiba. Sokkal zavaróbb a motorcsónakok élénk vörös színe. A hajó ezen állapotában a lövegtornyok ágyúinak tövében már védőponyva volt. És ami még nagyon szembetűnő, hogy a gyári korlátok vannak rajta. Ez enyhén szólva vastag. Most vagy nem vetted észre ezeket a hibákat, vagy nem tudtad máshogy korrigálni. Az utóbbit még meg is érteném, bár pl. a korlátokat a helyedben inkább fel se raktam volna. Amúgy összességében szép a hajó.
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció