Pintér György - Múzeumi krimik
Kedves Kollégák!
Nemrég nézelődtem egy makettboltban, és megpillantottam a Revell E-4-es "Messerét". Anno én is repülőgépekkel kezdtem (mint szinte mindenki), és a G-10-es változat az első áldozataim egyike volt. Azóta az említett G-10-essel volt dolgom tavaly, mikor is az osztálytársamnak csináltam meg. Az a kit igazán jó választás volt, szép, pontos, jól kezelhető. Ezen kellemes emlékeimnek köszönhetően vettem meg az E-4-est, gondolván hasonló élményekre számíthatok. Hát tévedtem...
A Készlet:
Hatalmas csalódás...de komolyan. Egységes öntőkeretekről nem beszélhetünk, igazából az alkatrészek úgy vannak "belehányva" a dobozba. 34 alkatrészt tartalmaz a doboz, amelyek összeakadva, töredezve hevernek a nylonzacskóban. Sorja van mindenütt, de ez még semmi.
Amikor szemügyre vettem az alkatrészeket, meglepődtem, ugyanis ráleltem egy 1:72-es Mikulásra. Jaaaaa...bocsánat, az a pilóta (Mellesleg brit!!!!). Szintén méretarányos figurák mellé állítva még szúmósnak is beillene. Amikor megpillantottam a lába között szorongatott pásztorbotot, ismét gyanakodtam: ez bizony a Télapó, de nem! Emberek, az a botkormány! Hmmm, ez jól indul. Rosszat sejtve elkezdtem keresni a kabin részeit, de a páncéllemezzel egybeöntött ülésen, és a Télapón kívül nem találtam semmit. Bizony barátaim, sem műszerfal, sem pedig egyéb apróság nincs a készletben. Ez a korábbi Revell repülőgépekhez képest megdöbbentő, de ebben nem merül ki a negatívumok listája.
A futómű ugyanis úgy ahogy van ocsmány. Nem csak hogy borzalmasan silány, de részlettelen, sorjás, igénytelen is.
Kapunk egy 250 kg-os bombát, illetve egy pót-üzemanyagtartályt is, de ezek használata nem "kötelező", szóval inkább nem említem meg.
Ott van még a kabintető. Azt még valahogy megértem hogy sorjás, meg több helyen látszik rajta sérülés, mivel ez az egész kitről elmondható. Rendben. De hogy miért ilyen vastag, azt nem tudom felfogni.
A pilótafülke előtt, a törzs tetején elhelyezett 7,92-es "géppuskák" csövét cserélni kell, tulajdonképpen két csonkról van szó.
Hogy ne mondhassátok rólam, hogy szőrösszívű vagyok, kiemelném a kevéske pozitívumot is (Igen, ilyen is van).
A törzs, a szárnyak és a vezérsíkok felülete nagyon szép, szinte már fém látszata van, de komolyan. Pozitív még a szegecselés, ami nagyon részletes, megnyerő.
Ami a paneleket illeti, azok pozitívak, sajna...
Ha már pozitívum: a matricák nagyon szépek, igazi Revell minőség(?). Egy repülőgép festésére kapunk ismertetőt, amely a Balkánon harcolt/állomásozott '41 tavaszán.
Összegzés:
Mint már feljebb említettem, csalódtam. Sok a hiba, sok a rászánandó idő. Igyekszem majd kihozni belőle minden rejtett tartalékát, illetve ami tőlem telik. Aki mindenképpen Revell Messert akar, az vegye meg a G-10-est, de az E-változat rajongóinak inkább az ICM készletét ajánlom!
A képek minőségéért elnézést kérek, de elég régi a gépem, ráadásul valami gond van vele, igyekszem orvosolni!