Pintér György - Múzeumi krimik
Az autó:
A Plymouth Prowler és a Dodge Viper után 1996-ban a Chrysler előállt egy újabb kígyóval, a Dodge Sidewinder koncepcióval (egyes helyeken Dodge Dakota Sidewinderként említik). Azonban míg a Prowler és a Viper szinte egy-az-egyben gyártásba került, a Sidewinder inkább az aktuális 1997-es Dakota pick-upnak keltett hírverést. A '96-os SEMA show-n debütált, majd bejárta az egész Államokat.
A formatervet az újonc Mark Allen készítette, keverve a Dakota vonásait hotrodos elemekkel, a T-modell és az '50-es évek stepside pickupjai által inspirálva. Az ötlet a következő volt: készítsünk egy rövid tengelytávú pick-upot, levehető tetővel, agresszív külsővel és bivalyerős motorral. Ennek megfelelően a műszaki elemek egy része a Vipertől származik. A V10es motor és a hátsó felfüggesztés. Az első felfüggesztés és az alvázkeret egyedi darab, a műszaki alapokat a Riley & Scott készítette. A karosszériamunka a Metalcrafters érdeme, mindössze 36 hét alatt gyártották le a fémtestet.Nem tudom pontosan mikor kezdődött az a trend hogy a conceptcar-okra egyedi mintájú gumiabroncsokat raknak, de biztos hogy a Sidewinder az elsők között volt, méghozzá rendkívül látványosan. a GoodYear hotrod festés ihlette lángnyelves gumikat készített a Dodge-nak. Bár sorozatgyártásba ebben a formában sosem került, szelleme tovább él a Dodge későbbi nagyteljesítményű pickupjaiban.
Több infó itt: http://hotrod.com/featuredvehicles/52798_dodge_sidewinder_concept/index.html
Nagy képek itt: http://www.netcarshow.com/dodge/1997-sidewinder_concept/
Műszaki adatok itt: http://www.conceptcarz.com/vehicle/z344/Dodge_Sidewinder/default.aspx
A makett:
Revell 1999, 87 db alkatrész, 8 öntőkeret (5 fehér, 1 króm, 1 átlátszó és 1 füstszínű) + gumik,matricák. Sajnos kapunk hozzá egy adag sorját, öntöforma elcsúszást és kinyomótüskenyomot is. A karosszéria formája jónak tűnik, bár 9 db (!) alkatrészból áll, ezért félek hogy sok pici illesztési hiba összeadódik a végére, szóval szárazpróba rulez! A hűtőmaszkot mélyíteni kell, az apróléces rács pedig komoly kihívás. A gumik csodaszépek, imádom őket, nagyon szép a formájuk és szimpatikus az anyaguk. A kerekekkel kevésbé vagyok jóban, bár formailag rendben vannak, a méretük természetesen nem jó. Az eredetin elöl 21" hátul 22" volt, Revell barátunk ugyanakkorát ad előre is és hátra is, 21"-ost, ráadásul a képek alapján a hátsó felni nem elég mély. Féknyereg nincs, a féktárcsákra ráfér némi upgrade. A futóművek viszonylag részletesek, de inkább csak hasonlítanak az igazira, a rugók pl. tökbénák, az aprólék sorjás, kicsit bumfordi. Az alvázzal hasonló a helyzet, részletesnek részletes, csak a részletek nem az igaziak. A motor sem rossz, megszokott bontásban, a szokásos hiányosságokat leszámítva. A szívósoron 2x2 csík helyett 2x4 van. Kapunk krómcuccokat is, bár ha hűek akarunk maradni a valósághoz, akkor erre nem lesz szükségünk, mert az autón nem volt króm. A beltér egyszerű (mint az igazi) nagyjából rendben van, de ide is lehet hinteni bőven feljavítást. A Sidewindernek különleges szélvédőkerete van, 2 oszlop, felül nincs átkötés. Az oszlopok belső oldalát viszont nem kapjuk meg, és ez eléggé feltűnő. A másik dolog amibe belekötnék: a hátsó lámpabúrák mellett igazán adhatták volna a szélvédőt is füstszínűből, ha már egyszer az. A matricáktól nem vagyok elájulva, de lehetne rosszabb is. Összeségében, bár úgy tűnik lehúztam a kittet, nem rossz készlet, ha csak a külsőségekre utazunk, akkor pofás kis Sidewindert lehet belőle összerakni, ha azonban a belsőségeket is ki akarjuk pengézni, akkor sok dolgunk lesz. De véleményem szerint megéri!