Pintér György - Múzeumi krimik
Sd.Kfz. 251/21 Schützenpanzerwagen mit Fla MG Drilling
Felhasznált járműváltozatok: C,D
Az Sd.Kfz. 251-es 3 darab 15 mm-es MG 151/15-ös légvédelmi géppuskával felfegyverzett változata. A járművet a nyomasztóan nagy szövetséges légifölény hívta életre. Mivel a Luftwaffe repülőgépeit sorra kezdte átfegyverezni a hatékonyabb 30 mm-es MK 103 és MK 108 gépágyúkra, ezért nagyszámú (többnyire használt) 15 mm-es géppuska szabadult fel a Wehrmacht többi fegyvernemének "örömére". A 15 mm-es géppuskák egyik felhasználási módjaként született meg 1944-ben az Sd.Kfz. 251/21-es. A heveder-táplálású MG151/15-ösből hármat szereltek egy, a jármű közepén elhelyezett talapzatra. A géppuskák állványirányzását és a géppuskák elsütését teljesen manuálisan kellett végezni. Néhány járművet a 20 mm-es MG 151/20-as gépágyúval szereltek fel. Habár a jármű alapvető feladata a légelhárítás lett volna, kiemelkedő tűzereje miatt előszeretettel alkalmazták az ellenséges gyalogság "lekaszálására" is. A jármű személyzete 4 főből állt. Lőszerjavadalmazása körülbelül 2000 darab géppuskalőszerből állt. Kiegészítő fegyverzetként meghagyták hátsó MG 42-es géppuskát is.
Makett:
A makettet a Dragon dobta piacra 2004-ben. A gyártótól már megszokott minőséget kapjuk, precíz, pontos (néhol kis túlzással, de ezredmiliméteres pontossággal illeszkednek az alkatrészek), bár a nagyobb alkatrészeknél akadhatnak problémák és tömíteni kell, de ennek ellenére meg voltam vele elégedve az építés során. A félhernyóhoz megkapjuk az "Achtung-Jabo!" figurakészletet, egy sofőrt és egy a Drillinget kezelő katonát. Emellett kettő használaton kívüli egyenruhát és egy pár cipőt.
Festés:
Az alapozást Revell matt 16-os és kevés Tamiya XF-2-es fehérrel végeztem.
Utána felfújtam a zöld mintákat (festék kódját sajnos nem tudom), száradás után pedig a barnát,amit Revell matt 36-os piros és Tamiya XF-1 fekete keverésével hoztam létre.
A mintázat után az alapszínnel szárazecseteltem jóformán az egész járművet, hogy fakóbbnak tűnjön a minta. Amikor végeztem, durva smirglivel karcolásokat imitáltam a felületeken. Végül matt hajlakkal lefújtam az egészet,és száradás után következhetett a fehér felfújása. Rövid száradás után ezt kemény vizes ecsettel visszamostam.
Végezetül híg fekete és barna keverékével átmostam a járművet,saraztam, ponyvát készítettem a hátuljára, kopásokat és lefolyásokat festettem.
(Dioráma készül hozzá)