Egy igazi "krúzer"

Yamaha XV1600 RoadStar

1:12, Tamiya No.14080 (2000)
Pintér György - Múzeumi krimik Először is néhány szó az „igazi” motorról. A Yamaha a RoadStar-t 1999 dobta piacra, a motort nem véletlenül elsősorban az USA-ba szánták, de klasszikus formájának köszönhetően hamar világszerte ismertté vált. A hajtásról egy 1600 ccm-s, V elrendezésű motorblokk gondoskodik.

A makett a Tamiya-hoz méltóan jó minőségű, tele krómozott alkatrészekkel. Az építést a blokkal kezdtem, majd maga a váz következett. Ezek egyesítése után jött a hátsó villa, a kipufogó, majd az első villa. Végül jöhetett az egyéb cuccok felszerelése. Az építési leírás az „orrunknál fogva” vezet, és még kis csavarok is segítik a dolgunkat, így aztán nehéz elrontani!
Egy-két dologra hívnám csak fel a figyelmet. A motorblokkot az útmutató szerint érdemes Tamiya Spray-vel vagy festékszóróval fújni, mivel fényes alumínium színű,és a kész maketten is jól látszik. Én az előbbit használtam. A sok krómozott alkatrész a készlet „hátránya” is egyben, mivel a keretről való leválasztás után nehéz a sérülést javítani, valamint az alkatrészeket összecsiszolni, ezek javítására a Modell Master - Chrom Silver festékét alkalmaztam. A féktárcsákat érdemes kifúrni, mert így nagyon hasonlítanak az eredetire, erre a Tamiya kis kézi fúróját használtam 0,5.-ös szárral.

Néhány szót a festésről. A gyártó több variációt is kínál, én metál feketére festettem a motort, mert szerintem így látványosabb lett. A felületet elég jónak találtam, így egy kis fürdés után már „telibe” is fújtam az alkatrészeket. Ezután jött egy réteg Mr Hobby Spray lakk, a matricák és még egy réteg lakk. A Tamiya makettek egyik sarkalatos pontja a matrica, legalábbis én megszenvedtem vele (habár nem volt sok belőle). Nagyon hamar oldódik a ragasztó róluk és ezután gyorsan rideggé válnak. Így utólag nézve a festés egy kis polírozást még elbírt volna, de majd legközelebb.

Összegezve egy precíz,könnyen összeépíthető makettet kapunk a (nem kevés, kb. 8-9 ezer forint) pénzünkért. Akár kezdőknek is ajánlanám, mert igazi buktató nincs a kittben. Ez a harmadik motorom, így várom a hideget-meleget egyaránt!
Yamaha XV1600 1
Yamaha XV1600 1
Yamaha XV1600 2
Yamaha XV1600 2
Yamaha XV1600 3
Yamaha XV1600 3
Yamaha XV1600 4
Yamaha XV1600 4
Yamaha XV1600 5
Yamaha XV1600 5
2010.10.12.
Frenky24, Budapest
Makettinfo Online Klub
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Lac_us
2010.11.25. 13:23:11
Szia!

Szép modellt választottál.
A gyári króm hátránya amit írtál. Ez nálam is örök dilemma, jó krómot nehéz csinálni (lehetetlen? :)
Frenky24
2010.11.25. 14:36:17
Szia!

Köszönöm az elismerést!
Igazából már hallottam egy-két módszerről pl.: alkatrészekről lemaratni a gyári krómot és újrafesteni vagy króm hatású matricákról..., de nekem egyik sem nyertem meg a tetszésemet, így inkább hagytam. Mellesleg aki profi az talán szépen újra tudja festeni az alkatrészeket króm festékkel....

Üdv
cooper
2010.11.25. 14:44:52
na ez nagyon jól néz ki pedig harcjármüves vagyok és kocsival járok ,de ez szép
MrChef
2010.11.25. 20:25:11
SZÉP! Megelőztél engem, mert majdnem én is nekikezdtem az enyémnek!:-) Ha kész lesz, én is publikálom. Csak a 2. motorom a sorban. Az 1. egy Honda CBR250-es, de régen raktam össze, nem nagy szám. (a 3. motorom Suzuki GS 500, 1:1-ben:-)
lori
2010.11.25. 20:57:18
Szia!
Motorosként megdobogtatta a szívem ez a gyönyörüség! Gratulálok!
lori
Frenky24
2010.11.25. 21:20:19
Köszi és sok sikert az építéshez,ha kérdésed lenne írj nyugodtan....(amúgy én is elfogadnék egy ilyen "csöppséget")

Üdv
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció