Egy repülő harckocsi

Fairchild A-10A Thunderbolt

1:72, Italeri No.097
Pintér György - Múzeumi krimik Az Italeri Thunderboltjának megépítését osztanám meg veletek.

Egy viszonylag jól sikerült makettről van szó.Részletesen kidolgozott alkatrészek,vésett panelvonalak,egész jó illeszkedés.Csak a pilótafülke tetejének illesztésével gyűlt meg a bajom.
A maketthez nem használtam feljavító készletet,csak pár dolgot készítettem el házilag.

Az építést szokás szerint a pilótafülkével kezdtem.Zárt kabinnal akartam elkészíteni,így csak festéssel törekedtem az élethűségre.Egy dolgot készítettem el húzott szálakból,a HUD keretét,mivel az nagyon látszik még zárt fülketetőnél is.Hamar meg is volt az egész,beépíthettem a törzsbe(Itt ne felejtsetek el kis súlyt tenni a gép orrába,nehogy fenékre üljön.).

A szárnyak és a vízszintes vezérsíkok alsó és felső felének összeépítése következett.Kis házi tuningként az összeragasztás után levágtam a baloldali főfutógondola elejét,és megépítettem az üzemanyagtöltő csatlakozóját.Csak a "tanksapkát" és a mellette lévő gombokat kell legyártani,illetve a lenyíló rész belső burkolatát.

Amíg ezek száradtak összeraktam a hajtóműveket.Ennek legalább pontos a formája,nem úgy mint az Academy makettjének.

Összeragasztottam a főbb darabokat,minimális tömítésre volt csak szükség.Ezután felragasztgattam a függőleges vezérsíkokat,a csűrőket szétnyitva (mert féklapként is szolgálnak) és a pilonokat.Az orr-részt is felragasztottam,itt csak az Avenger gépágyú csövének törzs felöli részéhez toldottam hozzá egy méretben passzoló öntőkeretdarabból a hűtőbeömlőnél,mert csak odáig van kidolgozva.Ezután a hűtőfuratait is kifúrtam.
Végezetül az orron és a farokrészen pótoltam a besugárzásjelzőket.

Eljött a festés ideje.A gépet az Academy matricájával terveztem megépíteni.Ha már Warthog-nak hívja mindenki az eredeti nevével ellentétben,akkor varacskos disznó is lesz.Ez a gép 1984-ben az USAF Bakersdale támaszpontján állomásozott.
Az A-10A festéséről annyit kell tudni,hogy '84-ben már NEM a "Charcoal Lizard" foltozás volt érvényben.(FS.34092+FS.34102+FS.36118.)
'79-ben megjelent a "European I" kamó,ami annyiban különbözött,hogy a szürke FS.36118 foltokat FS.36081-re változtatták a nagyjavítások során.Vagy 20 éve pedig a szürke-szürke "Ghost Grey" látható a gépeken,ahogy az Italeri is ajánlja.(A régebbi kiadású nr.087 készlete még a zöld-zöld-szürke festéssel készült.)
Arra viszont figyeljetek,hogy nagyon rossz az Italeri festési leírás:
1.A nyitva is elkészíthető szervízajtó és a beszállólétra ajtaja illetve ezeknek a beltere soha nem volt sárga.A régebbi festésű gépeken szürke,az újakon pedig fehér.Mint ahogy a futóművek aknáját,szárát és a felniket is átfestették fehérre.
2.A "Ghost Grey" foltozás színeit pedig rosszul adta meg a gyártó,a helyes színek:
Felül FS.36320(és nem FS.35237),alul FS.36375.
Ráadásul az utasítás raszterezése is félrevezető lehet.

Na de térjünk vissza az én gépemhez.A szélvédő átlátszó kék színt kapott Hu1320-al,majd az egész kabin keretét átfestettem feketével.Végül a szélvédő sárga szigetelését festettem meg.Következett az alapozás világos szürkével.Ezután ceruzával felrajzoltam a foltok helyét,a "European I" folttérképének megfelelően.
Én mindig ecsettel festek,ezért nem szoktam maszkolni.Először a világosabb,majd a sötétebb zöld foltokat festettem,végül a szürkét,mindhármat kicsit világosítva.Lakkoztam a gépet és előszedtem a matricákat.
A stencilek színei megegyeznek mindkét festési változatnál,ezért inkább az Italeri matricáit használtam,mert nagyon könnyen kezelhetőek kis lágyító alkalmazásával.Az Academy-től csak a főbb jelzéseket tettem fel.
Befolyattam a panelvonalakat híg feketével,majd egy újabb réteg lakkozás után kész is volt a gép.

Már csak a fegyverek voltak hátra.Mivel ez a gép megpakolható rendesen,nem fukarkodtam.Egyszer régebben láttam egy fényképet egy hasonló fegyvervariációról,mint amit alkottam.Kapott 1 zavarókonténert,2 nem irányított rakétavető csövet,2 Maverick rakétát (1 televíziós és egy infravörös irányításút),2 kazettás bombát,2 légiharc rakétát és 1 póttartályt.
100_0873
100_0873
100_0876
100_0876
100_0879
100_0879
100_0880
100_0880
100_0882
100_0882
DSC00066
DSC00066
DSC00067
DSC00067
DSC00068
DSC00068
DSC00069
DSC00069
DSC00070
DSC00070
DSC00071
DSC00071
2013.10.27.
Utolsó módosítás: 2013.11.10.
Szabó László (medor), Nyíregyháza/Pécs
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Gerasimenko
2013.11.01. 10:50:59
Nagyon Szép!
medor
2013.11.01. 18:04:25
Köszi!
Túl sötétek lettek a képek,a számítógépen nem tűnt fel...
Csinálok majd újakat szerintem.
ElGatoNegro
2013.11.04. 21:28:34
Nagyon szép munka
medor
2013.11.05. 22:40:23
Kösz ElGato!
Megnéztem a képeidet.Az a Matchbox F-5 nosztalgiát ébresztett bennem.Valaha megvolt nekem is,de ennyi munkát nem szántam rá mint te.Tanulómakettként végezte szegény valamikor a 90-es évek közepén...
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció