Pintér György - Múzeumi krimik
Szerintem 4-5 éve kezdtem építeni ezt a makettet, de a bonyodalmak miatt sok időt töltött megkezdett állapotban egy doboz mélyén. Sajnos időközben az építési dokumentáció elveszett (kidobtam, majdnem ment vele a makett is), ezért csak az emlékezetes pontokat említem meg.
A panelvonalakat az ecsetes festés miatt mélyítettem, a lemezeket rögzítő csavarok helyét megfúrtam.
A fülkében a botkormányt részben gombostűre cseréltem, illetve a pedáloknál a bőrszíjat és a két piros hurkot is megcsináltam. Ezekből persze semmi nem látszik. A hátpáncél alakja és a fejpárna nem jó, ezt korrigálnom kellett.
Az alsó szárnyak csúnyán illeszkednek a törzshöz. Ezt egy-egy vastagabb alufólia csíkkal fedtem le.
Minden szárnybordát egyesével ívesebbre csiszoltam, mert eredetileg nagyon nagyok és szögletesek voltak.
A szárnytövekben lévő beömlőket formára csiszoltam és a belső felületüket alufóliával egyenletesre alakítottam. Ez a készlet a motor alatt szögletes hűtőt ad, ezért azt levágtam és ívesre építettem át.
A motorburkolat illeszkedése nem pontos, kicsit variálni kellett.
A légcsavaroknál figyelmeztettek, hogy fordítva vannak. Ezért a szárukat levágtam és a másik oldalra ragasztottam át.
Az oldalkormányt mozgató részt kivágtam, rugalmas szállal helyettesítettem. Hasonlóan jártam el a csűrők esetében is.
A felső szárnyat a makett teljes festése után rögzítettem fel. Ez volt a legbonyolultabb, végül az összes rögzítő csapot le kellett vágnom és azok nélkül ragasztottam fel.
Minden makettemet ecsettel festem, ez sem kivétel.
Kezdetben Vallejo festékkel próbálkoztam, de érdekes módon alig tapadt, illetve a sokadik réteg után maradt csak fent. Ekkor viszont már vastag lett. Amikor leszedtem, nyúlt, cafatokban jött le. Az alapokig vissza kellett mosni. Ezután Revell festék következett, de nem lettek jók a színek. Nem tetszett, megint visszamostam. Végül sikerült Model Master festékeket szereznem, azok nekem beváltak, ez van a maketten.
A makett Seres Albert hadnagy gépét mutatja be, aki a 2. világháborúban az 1941-es év nyarán a Szovjetunió elleni hadjárat során a "Kőr Ász" vadászrepülő század legeredményesebb vadászpilótája volt 4 légigyőzelemmel.