Fiat CR.42 a Magyar Királyi Honvéd Légierőben (szerelés)

Fiat CR.42 Falco

1:72, Italeri No.1263
Pintér György - Múzeumi krimik Szerintem 4-5 éve kezdtem építeni ezt a makettet, de a bonyodalmak miatt sok időt töltött megkezdett állapotban egy doboz mélyén. Sajnos időközben az építési dokumentáció elveszett (kidobtam, majdnem ment vele a makett is), ezért csak az emlékezetes pontokat említem meg.

A panelvonalakat az ecsetes festés miatt mélyítettem, a lemezeket rögzítő csavarok helyét megfúrtam.

A fülkében a botkormányt részben gombostűre cseréltem, illetve a pedáloknál a bőrszíjat és a két piros hurkot is megcsináltam. Ezekből persze semmi nem látszik. A hátpáncél alakja és a fejpárna nem jó, ezt korrigálnom kellett.

Az alsó szárnyak csúnyán illeszkednek a törzshöz. Ezt egy-egy vastagabb alufólia csíkkal fedtem le.
Minden szárnybordát egyesével ívesebbre csiszoltam, mert eredetileg nagyon nagyok és szögletesek voltak.

A szárnytövekben lévő beömlőket formára csiszoltam és a belső felületüket alufóliával egyenletesre alakítottam. Ez a készlet a motor alatt szögletes hűtőt ad, ezért azt levágtam és ívesre építettem át.
A motorburkolat illeszkedése nem pontos, kicsit variálni kellett.
A légcsavaroknál figyelmeztettek, hogy fordítva vannak. Ezért a szárukat levágtam és a másik oldalra ragasztottam át.

Az oldalkormányt mozgató részt kivágtam, rugalmas szállal helyettesítettem. Hasonlóan jártam el a csűrők esetében is.
A felső szárnyat a makett teljes festése után rögzítettem fel. Ez volt a legbonyolultabb, végül az összes rögzítő csapot le kellett vágnom és azok nélkül ragasztottam fel.

Minden makettemet ecsettel festem, ez sem kivétel.
Kezdetben Vallejo festékkel próbálkoztam, de érdekes módon alig tapadt, illetve a sokadik réteg után maradt csak fent. Ekkor viszont már vastag lett. Amikor leszedtem, nyúlt, cafatokban jött le. Az alapokig vissza kellett mosni. Ezután Revell festék következett, de nem lettek jók a színek. Nem tetszett, megint visszamostam. Végül sikerült Model Master festékeket szereznem, azok nekem beváltak, ez van a maketten.

A makett Seres Albert hadnagy gépét mutatja be, aki a 2. világháborúban az 1941-es év nyarán a Szovjetunió elleni hadjárat során a "Kőr Ász" vadászrepülő század legeredményesebb vadászpilótája volt 4 légigyőzelemmel.
Seres Albert négy légi győzelmet aratott a géppel a keleti fronton
Seres Albert négy légi győzelmet aratott a géppel a keleti fronton
A "Kőr Ász" vadászrepülő század jelvénye
A "Kőr Ász" vadászrepülő század jelvénye
A légcsavartollakat meg kellett fordítani
A légcsavartollakat meg kellett fordítani
A szárnytövek beömlőinek formáját korrigálni kellett
A szárnytövek beömlőinek formáját korrigálni kellett
A csűrő mozgatósodronyát rugalmas szállal imitáltam
A csűrő mozgatósodronyát rugalmas szállal imitáltam
A motor alatti szögletes hűtőt ívesre cseréltem
A motor alatti szögletes hűtőt ívesre cseréltem
A motorburkolat pontatlanul illeszkedett
A motorburkolat pontatlanul illeszkedett
Az eredetileg túl szögletes bordákat ívesre csiszoltam
Az eredetileg túl szögletes bordákat ívesre csiszoltam
Végül a Model Master festékei váltak be
Végül a Model Master festékei váltak be
A felső szárny rögzítőcsapjait eltávolítottam
A felső szárny rögzítőcsapjait eltávolítottam
2024.10.18.
Utolsó módosítás: 2024.11.30.
ecsetes, Karcag
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Zoli
2024.10.21. 09:43:18
Szia,
Szép darab, gratula, köszönöm, hogy megosztottad!
z
pmheros
2024.10.21. 10:21:13
Üdv!

Nagyon jól sikerült! Jól áll neki az alap, és hogy kiszolgálószemélyzettel jelenik meg.
(Emlékeztem amikor a Vallejo problémára rászaladtál, örülök hogy találtál alternatívát).

Üdv.: pmheros
ecsetes
2024.10.21. 22:23:29
Szia pmheros!

Hamarabb kezdetem építeni ezt, mint Te a sajátodat. Csak aztán elment a kedvem és bedobozoltam, de a cikked a kész makettedről újra erőt adott, köszi!
A Modell Master festék nekem nagyon bevált, meg vagyok vele elégedve. A felső szárny felhelyezését is sokáig halasztgattam, mert egy Ro-37bis kapcsán rossz emlékeim voltak, de ahhoz képest még viszonylag könnyen is ment. Azért a Cr.32-es előtt még építek 2-3 egyfedelűt :D
ecsetes
2024.10.21. 22:25:12
Szia Zoli!

Köszönöm, igyekeztem. Így utólag a pitotokat is lecserélhettem volna valami házi maszek megoldásra.
Mekett
2024.10.21. 22:54:45
Szép munka!
A huzalokat mivel imitáltad?
ecsetes
2024.10.21. 23:31:12
Szia Mekett!
Köszönöm! Uschi superfine elasztikus szállal oldottam meg, pillanatragasztóval rögzítve.
Miggyuri
2024.10.22. 13:55:58
Ami szép az szép! Gratula!
warbirds
2024.10.22. 19:54:52
Nagyon jó lett, elismerésem. Tetszenek a színei. Nekem is van egy "unfinished business" 42-es a vitrinben. Sajnos a szélvédő öntéshibás, és a felső szárny foltozásához is gyűjtöm még az erőt.
ecsetes
2024.10.22. 20:27:25
Szia Miggyuri! Köszönöm!
ecsetes
2024.10.22. 20:30:38
Szia warbirds!
Én más makettnél az öntéshibát egy odahelyezett ronggyal, kendővel, stb. takartam el. Mintha szélvédő takarítás után otthagyták volna. A felső szárny foltozásánál ha tudok segítek, attól függ melyik gépet akarod megépíteni.
warbirds
2024.12.12. 07:45:42
Szia! Jó ötlet a takaróponyva, ez eszembe se jutott. A Ricsi század "fehérlábú" gépét csinálom, csak várat még magára az ihlet a befejezéshez. :)
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció