Pintér György - Múzeumi krimik
Előzmények:
Visszaemlékezve első makettjeimre, nos azt kell mondanom, hogy nem a legélethűbbre sikeredtek. (Bár akkor még csak 7 éves voltam.) Két makett volt akkoriban az áldozatom: egy Mustang és egy Titanic, amiből én sikerrel csináltam olyan roncsot egy év alatt, mint amilyet a természet 90 év alatt... Nyilván mondanom se kell, hogy makettfestéket, makettragasztót még csak nem is ismertem, így született meg a temperával másfél milliméter vastagon beborított, technokollal matricázott repülő.
Pár évvel később, vagyis 2009 végén újra nekiestem a dolognak, most már tudatosan a legjobbra törekedve. Egy nagy makettes barátom fertőzött meg a hobbival, mikor osztálykiránduláson (jobb dolgom nem lévén) megmutatott egy makettboltot. A hónap végére meg is lett első igazi készletem: egy Sherman Firefly.
Építés:
A készlet kezdő fejjel még nehéznek tűnt, de aki most kezdi az ipart, annak tudom javasolni! Két és fél óra, estébe nyúló munka után kezemben volt a még lefestetlen makett, de ennek ellenére meg voltam elégedve a munkámmal. Még a héten felkerestem a már említett havert, és az ő festékeivel lefestettünk a tankot. Aztán elmesélte azt, ami nekem eddig titok volt: a matricák felragasztásának módját. Az új ismeretekkel felfegyverezve feldobtam a matricákat, majd némi olvasás és próbálkozás után koszoltam és rozsdásítottam. Végül egy hungarocellapból elkészült az alap, melyet némi barnafesték és föld keverékével próbáltam élethűbbé tenni. Megpróbáltam úgy helyezni a tankot, mintha egy rég az árokban rozsdásodó, elhagyott harckocsiról lenne szó.
Mi történt az építés után?
Augusztusban beneveztem a Wolfpack-ra, és bár nem jött be a kezdő szerencséje, olyan bőséges tapasztalatot szereztem, amit azóta is használok minden építésnél.
Köszönöm,ha végig bírtátok olvasni a nem túl érdekes makettező "életrajzom" és cikkem, már csak annyit kérnék, hogy ha tudtok tippeket adni, semmiképp ne tartsátok magatokban!