Pintér György - Múzeumi krimik
Ismételtem jelentkezem annyi különbséggel,hogy most életem első repülő makettjének építését osztanám meg veletek.
Igazából nem az első építés,mert ez a harmadik,illetve volt két helikopter is de azokat még anno 10-13 éves fejjel tettem,és hát az eredmények nem az igaziak.
Maga a készlet csak úgy az ölembe pottyant,tehát nem én választottam a típust,hanem épp ez volt kéznél.Ezért aztán úgy döntöttem,hogy megfelelő lesz,hogy kipróbáljam magam a repülőgépek terén is, természetesen most már úgy,hogy több tapasztalattal,illetve megfelelő szerszámokkal felvértezve vágok neki.
Mivel ismét csak a saját szórakoztatásomra építek,így nem nagyon fogok feljavítást végezni,illetve panelvonalakat karcolgatni,szegecselni,stb.Csak is arra szorítkozom,ami a dobozban és ahogyan van.Természetesen sorjázni,tömíteni azért fogok,amennyire tőlem telik.Majd a festés terén is olyan színű lesz a gép,ami tetszik,persze azért igyekszem valamilyen valósághű színre törekedni.De igazából itt nekem az lesz a lényeg,hogy gyakoroljak a szórópisztolyommal,illetve szerezzek némi tapasztalatot a maszkolás terén.
Magában a dobozban mindössze két keretet találunk,pontosabban van egy harmadik is,amin a kabintető van.Ennek örültem,mivel nem ígérkezik nagyon bonyolult építésnek.
ÉPÍTÉS és FESTÉS
Elsőként a pilótafülkével kezdtem,amit majd csak festés után ragasztok be.Ezután a géptest felső részével folytattam.Miután azt lesorjáztam, láttam,hogy az egyik panelvonal pozitív,míg minden más negatív.Illetve egy panel be sincs karcolva.A cikk elején azt írtam,hogy nem fogok karcolgatni stb.,de úgy gondoltam,előbb-utóbb mindennek eljön az ideje, és mivel ez gyakorlómakett,így megpróbálkoztam a pozitív vonalak lecsiszolásával és újrakarcolásával.Nem egészen lettek egyenesek és, szerintem az alakjuk és a mélységük sem egyforma és jó,de messziről szódával elmegy.Ezért aztán a lemaradt panel bekarcolását nem is erőltettem.
Itt következett a hátsó függőleges \"szárnyak\" (nem tudom mi a pontos megnevezés,és hülyeséget meg nem akarok írni) felragasztása sok gondot nem okozott,de majd némi tömítésre szükség lesz a töveinél,bár vigyáznom kell majd,mert ha elfedem a panelvonalakat,akkor karcolhatok és az nem jó!
A gép felső része után az alsó részt vettem kezelésbe,és felkerült rá a hajtómű,illetve a kerekek.A rakéták majd a a törzs festése után kerülnek fel.
Időközben befejezetem a kabin és a pilótaülés festését is,nem nagyon néztem utána a hivatalos festésnek,így olyan színű lett,amilyen kedvem volt!Majd miután ez megvolt,beragasztottam a helyére,illetve lemaszkoltam a kabintetőt.Ez szerintem elég jó lett,főleg,hogy most használtam először maszkolószalagot.
Jöhetett a két fél összeragasztása.Nem igazán voltam elragadtatva,mert tömíteni és reszelni majd kell bőven.
Végül egész jól sikerült összepasszintani a gép alsó és felső részét, így már csak a festés volt hátra.
A festésnél nem igazán követtem semmiféle színsémát,hanem fogtam és kapott a gép egy középszürke alapréteget.A spray-t egy sima festékboltban vettem,a célra tökéletesen megfelelt,ezután pedig szórópisztollyal szabadkézzel fújva világosszürke és fekete foltokat kapott felülre,az alját pedig a világosszürkével fújtam le.
Ezzel lényegében nagyjából befejezettnek tekintettem a gépet,és egy időre félretettem,majd ha lesz türelmem és kedvem vele foglalkozni, akkor még a panelvonalak befolyatása hátra van,illetve a rakéták festése és felragasztása is várat magára.
Összességében egy kellemes hétvégi makettezést tudhatok magam mögött.Kísérleti darabnak tökéletesen megfelelt,hogy kipróbáljam magam a repülők terén,de annyira nem fogott meg,hogy átálljak a repülőkre,de valószínűleg lesz még egy-két röppencs,amit megcsinálok majd idővel.