Pintér György - Múzeumi krimik
A fórum topikjai között olvasgatva találtam rá erre a címre és ennek hatására kerestem elő egy régi szövegemet…
A cikket még a kezdet-kezdetén írtam, amikor elkezdtem IGAZI maketteket építeni és gyűjteni, de akkor még ez csak egy rövid ideig jelenhetett meg, mert azóta megszűnt a honlap, ami ezt leközölte. :o(
Azért gondolom ezt a makettet IGAZInak, mert előtte "csak" 1:43-as autókkal foglalkoztam és abból kevés volt az,ami akkoriban makettnek nevezhető lett volna,ezért az 1:24-es autókat számítom a MAKETTek közé.
Mistake of Mitsubishi
A cím jelentése szabad fordításban a „Mitsubishi tévedése” lehetne…
Egy ilyen „baki” autó-kiállításon szerintem komoly sikert arathatna a látogatók körében, mivel így a laikus emberek is jól láthatnák a különbségeket a sorozatgyártású autó és a versenyautó között.
A Hasegawa Mitsubishi Lancer Evo III kész autó(k) körülbelül 40-60 százalékban lett utcai- és versenyautó. Ehhez megvásároltam az utcai verziót és a ’96-os Svéd Ralin versenyzett autót is.
A pontosan félig átalakult autót több alkatrész miatt nem vállaltam, mivel például a kéziféket, a váltókart, a tetőszellőzőt, stb. nem lett volna célszerű félbevágni. Ebben a formájában egyértelmű és áttekinthetőbb lett a kész Lancer. Néhány fontos részletet viszont ár kellett alakítani és van, amit ténylegesen elvágtam. Ezek közé tartozik, a teljes bukócső váz, a kartervédő lemez, a hátsó ülés, az első futómű kereszttartója, a hátsó ablaktörlő és természetesen a matricák nagy része is.
Az alkatrészeket az összeállítási utasítás szerint festettem, így a színek megfelelnek a valóságnak.
A versenyautó kagylóülésében látható a biztonsági öv, amihez könnyen méretre vágható, vékony műanyaglapot és fotómaratott csatokat ad a gyártó.
A makett két oldalán elég szembetűnő, hogy különböznek a kerekek, a tükrök és a futómű alkatrészei a két típus miatt.
A verseny Mitsubishin látható bukósisak Meri Kits gyártmányú, fémből van, amihez maratott fém mikrofont készített a cég. A sisakot alapozás után fényeztem bordóra, ecsettel festettem rá a fehér dekort, így majdnem pontos mása az igazinak, mivel a színeket és a feliratokat videó felvételen néztem meg.
Utolsó lépésként a versenyautó maketthez „csomagolt” pezsgősüveg rákerült a motorháztetőre, mert ezt a svéd VB futamot ezzel az autóval Tommi Makinen megnyerte.
Miután elkészült, kicsit később beneveztem a szolnoki makett-versenyre a Lancerrel és életemben először sikerült helyezést elérnem, mivel I. lettem, igaz megosztva egy "ellenféllel". ;o)
Végül az autó(k) „ellendarabja” is elkészült, hasonló módon, igaz más dekorációval és jobbkormányos verzióban, és az a bátyámé lett, mivel miatta kezdődött el a makettezős történetem, ami ma már történelem... :o)