Pintér György - Múzeumi krimik
Valamikor a 80-as évek végén már összeraktam egy ESCI F-8-ast, de az akkori lehetőségeim miatt tartósan nem volt a flottám része, pedig emlékeim szerint nem volt rossz makett. Csak hát nem nagyon voltak festékeim, újságképek alapján kellett kutyulni a színeket és ami nagyon hiányzott az a festékszóró volt. Mert fehéret nem, vagy csak nagyon nehezen lehet kellő vékonyságban és kellő fedéssel festeni.
Kb. 4-5 évvel ez előtt megláttam az Academy Vf-162 Hunters készletét, amiről csupa jókat írtak a kollégák. Meg is vettem és kezdetét vette egy nagyon lassú építési program.
A készlet valóban nagyon szép, vésett panelvonalak és gyönyörű szegecsek mindenütt. A makett méret és alakhűségét én ellenőrizni nem tudom, de elég jónak tűnik.Sajnos a matricalap az Academy-hez híven nem tökéletes, elég vastagok és fényesek is azok. Talán mutat némi előrelépést a korábbiakhoz képest, de bizony nem könnyű a felhelyezésük.
Az építéssel különösebb gond nem volt. Amire nagyon érdemes figyelni, az a főfutók aknája. Ennek a törzsfelekbe történő beépítése során nagyon pontosan kell eljárni, mert kicsi pozícióbeli különbség is nagyon látványos oldalra billenő gépet fog eredményezni, amikor azt a kerekeire állítjuk. Én ahol ezt az építés engedi a futószárakat még kerekek nélkül be szoktam ragasztani a festés előtt, mert így sokkal erősebb lesz a kapcsolat és nehezebben hagyja el a gép a futóit a "szolgálat" alatt. Most is így jártam el, és észre is vettem a kis hibát, ami azt eredményezte, hogy a függőleges vezérsík nem lett függőleges. Nagy nehezen korrigáltam egy kicsit a futószárakat, és trükköztem egy picit később a kerekek felszerelésével is, hogy a hibát helyrehozzam. A törzsfelek összeépítése során nagyon kevés tömítésre szükség volt, amit pillanatragasztóval oldottam meg. Óvatosan vissza is kellett csiszolni azt, hogy el ne tűnjenek a panelvonalak.
A makett szinte teljes egészében a dobozból készült. Egyedül a katapult üléshez készítettem öveket, de így is nagyon klassz lett. Továbbá a féklapokat és az orr-segédszárnyakat is kitérítve építettem meg. Így nem biztosan nem kellett tömíteni a szárny-törzs csatlakozásnál.
A festést először végeztem festékszóróval. Egy Alder AD-270-est vettem. Először a Mr. Primer Surfacer-rel alapoztam a gépet. Majd következett a Mr Hobby H316-os fényes fehér illetve a H315 fényes szürke. Mindkettő több rétegben. Két réteg fényes lakkra feltettem a vaskos matricákat. Bőven kellett adagolni hozzá a matricafeszítőt, amely a Humbroll Decalfix terméke volt. A matricák terén van még két hibája a készletnek. Az egyik, hogy nem tartalmazta a "NAVY" felirat fölé kerülő "USS ORISKANY" feliratot, ami régi képeket nézegetve fel volt festve és a doboztetőn is szerepel. A másik, a kabintető szigetelését imitáló sárga csík, keret. Ez valamelyik gépen az archív képeken látszik, de pont ezen század gépein a közeli fotókon sem vehető ki. Más századok gépein fel lehet fedezni de nem ilyen vastagságban, így ezt nem tettem föl.
A matricázás után újabb fényes fedőlakk következett, majd az AK paneliner AK2074-es koszoló folyadékával végeztem a koszolást, amit száradás után fülpiszkálóval töröltem le. Ezt követően a Mr Hobby H102-es félfényes lakkal állítottam be a makett fényét. Ez után jött a fegyverzet és az egyéb apróságok felszerelése.
Összességében nagyon jó kis készlet. Talán a méretarány legjobbja. A meglehetősen koros Hasegawa kitnél nagyságrendekkel jobb. Az is a raktáramban van, de azt hiszem, hogy azt már nem fogom megépíteni és eladó sorba kerül.