Pintér György - Múzeumi krimik
Hol is kezdjem...? Talán ott, hogy zajlott egy útkeresés a makettezés világában. Először 1/35-ös német haditechnika, aztán 1/72-esek, 1/24-es autók, 1/48 német repülők és tankok, majd mégis visszatértem az 1/24-es autókhoz. Most úgy látom, hogy ők állnak hozzám a legközelebb. Leginkább a veteránok. A Bartoletti építése is valahogy így jött a képbe.
Ebay-ről rendeltem egy 1/24-es Ferrari 330 p4-es készletet. Ahogy kutattam és kerestem a referencia képeket, megláttam ŐT.. Nagyon megtetszett a trailer, és már is a fejemben élt egy kép rőla meg a p4-esekről.. Mert 67-ben a Le Mans-i versenyre a Scuderia Ferrari 3 autóval érkezett.. Oké, akkor nézzük, hogy P4-ből mit kínál még az internet. Gombokért szereztem egy Union gyártányú P4-est. Régi készlet, de nem rossz.. Pl igazi rugós lengéscsillapító, teljes motor.
Így akkor van már 2 P4-es, de ezek zárt verziók, a kabrióból is van, de 50-60.000 Ft + pk körül.
Na, de nem a Ferrarikról szól alapvetően a post, hanem a Bartolettiről, de annyira szoros a versenyautók és a trailer története, hogy érdemesnek tartottam elmondani röviden.
Szóval nagyon sokat keresgéltem, hogy milyen infók lelhetők fel az öreglányról, terek, fotók, videók stb.. Nem örültem, mert terveket nem igazán találtam, egészen addig, amíg nem találtam rá a Scaleautomag-on egy knai srác postjára. Hasonlóan gondolkozhatott, mint én, csak korábban, így a cikkében sok hasznos infó volt - igen terv is, bár csak egy oldalnézeti, de már 1/24-es méretekkel.
Szuper. Elérhetőséget nem találtam, míg nem nem találtam meg Billie-t instagramon. Nagy nehezen visszaírt 1-2 alkalommal, aztán azóta csönd, pedig jól jött volna még egy két fotó.
Na mind1, segíts magadon és Isten is megsegít, szóval első scratchbuild makettemhez méltóan, saját kútfőből próbáltam a hiányzó infókat kipótolni. Sok próbálgatás, méregetés, képnézegetés után eljutottam oda, hogy kivágtam a kasztnit, az ajtókat, ablakokat stb. Rámértem a méretarányosan kinyomtatott Billie féle tervre is, és egész jól festett. Öröm és Boldogság.. :D
A következő problémakör az alváz, motor, és főként a kerekek jelentették. Fiatéknál akkoriban még a 2. Vh-s teherautókhoz hasonló felnik voltak. Szuper, de honnan fogok szerezni ilyeneket. 1/24-ben a Revell adott ki 2 teherautót, maiken ilyen kerekek voltak: Krupp titan és Büssing 8000. 1 Büssing volt talán a vaterán, de ahhoz, hogy kikapjam a kerekeit, az alvázat és motort, kicsit drágállottam az árát.. Nem sokkal később szerencsém volt, az egyik kolléga egy már összeépített Büssinget árult, elfogadható áron, nem is kellett sok, erre le is csaptam gyorsan. Szépen, igényesen volt megépítve, de a magasztosabb cél érdekében jött a szike és fel is szabdaltam.
Mint kiderült, alapnak jó is, de a felfüggesztéseket és motortartó bakokat is át kellett helyezni, de nem volt vészes meló. Inkább a méricskélés tartott sokáig, mint a vágás.
Most is látom már, hogy sok helyen van hiba, de úgy érzem, hogy nagyon sokat tanultam, úgyhogy ha lesz következő projekt, ott már könnyebb dolgom lesz egy fokkal.
Csatoltam pár képet, hogy momentán hol tartok. Pár helyen fújtam is, hogy jobban lássam a vonalakat.
Update 02.23.
A lenti kérdésre válaszolva, sztirol lemezekből (0,2-1mm) lett kiszabva a kasztni. Az alváz, és a kerekek, pedig ahogy fentebb írtam egy Büssing készletből vannak. A szélvédők terveim szerint áttetsző műanyag dobozból lesznek kiszabva. Rendeltem még gyémánt mintás trepniket a platóra. Azok még nem érkeztek meg.
Ragasztáshoz pillanatragasztót, tűs revell és ecsetes tamiya extrathin ragasztókat használok.