Focke-Wulf Fw-190 F-8 a Magyar Királyi Honvéd Légierőben (hű társ)

Focke-Wulf Fw-190 F-8

1:72, Revell
Pintér György - Múzeumi krimik Dobozbontás után az alkatrészek minőségével meg voltam elégedve. Pár helyen van sorja, nincsenek beszívódások és kilökőtüske nyomok se.

Mivel a készletből A-8-as gép is készíthető, ezért az első lépésnél figyeljünk oda, hogy melyik lyukakat fúrjuk ki a szárnyakon.

A pilótafülke viszonylag részletes, az oldalpanelen is vannak kezelőszervek. A fejpáncélt a támasztórúddal elvileg egyben adják, ez nálam törött volt, húzott szálból pótoltam. A törzsfelek összeállítása nem okozott gondot. A szárnyfelek illeszkedése is jó, az első probléma a szárnyak törzshöz való ragasztása után jelentkezett. A jobb szárnytőnél 1-1,5mm-es hézag keletkezett, ezt tömíteni, majd csiszolni kellett. A motorburkolat alsó részén kisebb gond (0,5 mm) akadt. A szárnytő gépágyúit én injekciós tűre cseréltem. Az orr összeállítása gondmentes volt.A légcsavart, légcsavarkúpot, futószárakat a lemezekkel és a kerekeket előre elkészítettem és festettem-koptattam-koszoltam, majd félretettem. Helyükre kerültek a törzs alatti antennák és a fellépő is. A legcsúnyábban fröccsöntött rész most következett, a középső fegyverzetfelfüggesztő... A hátsó vége nagyon sorjás, durva öntésű. Vágni, csiszolni kellett. Sajnos a kabintető és a szélvédő illeszkedése se pontos, kicsit bűvészkedtem velük.

Ecsettel festettem, a HAD matricakészlet rajzai szerint. Sajnos használható eredeti képet magyar „fókáról”nem találtam.
A szárnyakat, törzset és a kabin üvegezését szabadkézzel festettem, a sárga törzsgyűrű maszkoló szalag segítségével készült. A törzs foltozását korábbi gépeimnél már leírt módon készítettem. Azóta kaptam más javaslatot is, amit ki is fogok próbálni, de addigra ez már elkészült.
Revell színeket használtam, a has R-49, a szürke R-47, a zöld R-67, a sárga R-15. A belépőéleket, a légcsavartollakat és az orrkúpot 2000-es csiszolópapírral koptattam és fém színnel szárazecseteltem. A panelvonalakat barna vízfestékkel folyattam be, a motor égéstermékeinek nyomát fekete vízfestékkel igyekeztem megjeleníteni. A karbantartás és intenzív használat során keletkező kopásokat a felületen és a lemezszéleken fém színnel igyekeztem megjeleníteni. A fedélzeti fegyverzet lőporgázainak nyomát grafitceruza és fekete vízfesték elegyével imitáltam az orron, a szárnyak felső és alsó részén egyaránt. Hasonló módon jártam el a hüvelykivető nyílásoknál is.

A magyar matricákat a HAD-tól vásároltam. Természetesen megkapta a dobozban mellékelt matricaívről az általánosan alkalmazott jelzéseket és feliratokat is. A biztonság kedvéért matricalágyítót használtam.

A gépet átkentem matt lakkal, megkapta a futószárakat (ezek beállításához le kellett vágnom a borítólemezek végeiből és a mozgató mechanika hossza sem volt tökéletes) és a légcsavartollakat, az orrkúpot.
Az antennahuzalt fekete alkoholos filctollal áthúzott vékony damilból készítettem és pillanatragasztóval próbáltam rögzíteni. Ez a pillanat egy perc múlva se jött el... Maradt a makett ragasztó, csak meg kellett oldani a rögzítést addig is, amíg megfogja. Maszkolószalagra ragasztottam a damilt (csak a ragasztandó vége lógott ki és ért a kívánt helyre) és a szalaggal rögzítettem úgy, hogy a géptől megfelelő távolságra legyen. Ha tudtok tuti jó pill. ragasztót vagy más módszert szóljatok!

Alapvetően jól építhető makett, merem ajánlani.

A talaj barnára festett vízzel kikavart gipsz. Az alapra ragasztót kentem, és erre szórtam a Busch műfüvet. Az állóhely deszkái balsafából készültek. A felületét barna vízfestékkel festettem, az olajfoltokat alkoholos filccel és fekete vízfestékkel imitáltam. Végül matt lakkot kapott. A résekben kinőtt, hosszabb fűszálak behelyezése elsőre gondot okozott. Végül az ujjaim közé csippentet fűcsomót megsodortam, a végét pedig sűrű ragasztóval körbekentem. Amikor már kezdett száradni a ragasztó, ujjal a megfelelő méretűre alakítottam és bedugtam a hézagokba. A gipsz alapba előzetesen befúrt lyukakba állítottam a bokrokat. Ezek innen-onnan gyűjtögetett száraz növényi részek, amiket hajlakkal lefújtam, ezután szórtam rájuk a lombanyagot. Pár perc múlva a fölösleget lerázogattam, majd megismételtem a műveletet. Végül kaptak egy utolsó hajlakkos kezelést és pillanatragasztóval a helyükre rögzítettem mindkettőt.

A pilóta és a kutyus a Revell Pilots & Ground crew (German Airforce WWII) dobozából származnak. A benzines kanna és a hordó HOBBYMASTER termék (German fuel drums and jerry cans), ezeket festettem, koszoltam-koptattam. Az olajos rongy egy papír zsebkendő fecni.
netre 1
netre 1
netre 2
netre 2
netre 3
netre 3
netre 4
netre 4
netre 5
netre 5
netre 6
netre 6
netre 7
netre 7
netre 8
netre 8
netre 9
netre 9
netre 10
netre 10
doboz
doboz
2012.08.15.
Utolsó módosítás: 2012.08.18.
ecsetes, Karcag
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
warbirds
2012.08.18. 09:34:34
Szia! A pillanatragaccsal lehetett valami gond, ha nem fogta meg a damilt. Már nálam is előfordult ilyen, ha több hete állt a bontott tubus. Ilyenkor érdemes óvatosan leszedni a trutyit valahogyan és frisset tenni a helyére. warbirds
joshe
2012.08.18. 12:19:56
Antennára nagyszerű megoldás lehet a hosszú hajszál (de ez vagy van kéznél vagy nincs, és a levegő páratartalmával a hossza is változik kicsit).
Szerintem legjobb megoldás a nejlonharisnya. Többféle színben, többféle vastagságban is van (bár megfeszítve mind vékony lesz). Kihúzol egy szálat, ahol vágni akarod ott adsz neki (megfeszítve) érzéssel egy kicsi pillanatragasztót és már vágható is.
Israti71
2012.08.18. 18:49:22
Pár napig nem vagyok itthon és megint egy kis repcsi:-)
Szép ez is,mint a többi...remekül illik ebbe a sorozatba.
Külön tetszik az a padlózat amin áll,de a fácskák hátul mintha picit közel lennének egymáshoz,és gátolhatják a repcsi útját ha előremenetben áll be.De mivel nem tudom hogy tolták vagy húzták,talán nem is lényeges:-)
Üdv: D.A
Lucky13
2012.08.18. 19:35:59
Szia!
Szép lett a gép, az egész dioráma nagyon hangulatos! Pillanatragasztónak én kék loctite- ot használok, de ennek is néha vannak nyűgjei, azonban összességében ez vált be eddig a legjobban.
ecsetes
2012.08.18. 19:56:27
Sziasztok!
Köszönöm a tippeket, az általam használt \"pillanat\"ragasztó nagyon gagyi volt.
Mostantól növesztem a hajam (jelenleg 5mm) illetve szétnézek a harisnyaosztályon :)
Korabeli képeken ezeknél a bokroknál nagyobb fák, fasorok között állnak gépek, szóval tuti betolták őket. Azután még pár nagyobb ággal is álcázták.
Azért ennyire gyorsan nem építek, de ezt a gépet a Me 108-assal párhuzamosan építettem, mivel mindkettő kicsi és azonosak a fő színek. Örülök ha tetszettek!
Ati75
2012.08.18. 20:32:46
Szia Imre!
Szerintem fantasztikus lett a vas! Hangulatos a körítés is!
Én egy szintén magyar Me-109G6-ot építek, remélem lesz ilyen szép!
Mégegyszer gratula!
ecsetes
2012.08.20. 16:25:10
Szia Ati75!
Köszönöm. Remélem majd közszemlére teszed itt a G6-ost!
hobbista
2012.08.21. 11:43:52
Szia, ecsetes!
Nevedhez méltóan ez a gép is szépen le van festve, sőt, az oldalsó álcázószínek is mintha kicsit jobban sikerültek volna, mint a Me-108-nál, de a rücskösség még mindig megmaradt. Ez még lesz jobb is! Hanem a deszkaállványzat színe szerintem túl élénk. És még egy kérdés: a koptatásoknál milyen fémszínt használtál?
ecsetes
2012.08.21. 21:31:01
Szia hobbista!
A foltozást mint írtam majd a következő gépnél teljesen új módon csinálom, ez még a régi módon készült (mint írtam is a cikkben). Szárazecseteléssel próbáltam finomítani a kész foltokat, több-kevesebb sikerrel. A valóságban sokkal halványabb a deszkák színe, talán a matt lakk+vaku miatt tűnik tényleg sötétnek. Bár két képen sem ugyan olyan...A koptatás Humbrol metal cote-al készült, csak a következő munkafázisban a koszolás szinte teljesen elfedte... Eleve nem csináltam túlzottan kopottnak, hiszen ezek a gépek pár hónapot szolgáltak csak, télen pedig a rossz idő miatt keveset repültek.
Hornet102
2012.08.22. 09:34:10
Tisztelt Ecsetes!
Mikor először láttam, azt hittem, hogy szóróval van festve.
Hihetetlen jól bánsz az ecsettel! Gratulálok! Már a Taifun is nagyon tetszett, de ez a gép nagyon mutatós. Szerintem díjat nyerne.
A következő projekt mi lesz? Eddig csak egy motorosakat láttunk Tőled. Esetleg valami nagyobb?
Még gratulálok!
ecsetes
2012.08.23. 00:52:54
Szia Hornet102!
Ez bizony ecsettel készült, csakúgy, mint az itt bemutatottakon kívül már vitrinben tárolt 63... Mondjuk az mind modern harci repülőgép és pár helikopter.
Versenyen még nem voltam, kiállításon is csak kettőn, de azt meg én szerveztem :)
Egy Ju-88 doboza már nyitva van (az is magyar lesz), lassan belekezdek, de most még egy Il-28 adta fel a leckét.
Köszönöm az elismerést, igyekszem minimum tartani a szintet! A Junkers talán novemberre készen lesz, majd bemutatom Nektek!
geriand
2012.09.10. 19:08:08
Egy újabb gyöngyszem a karcagi Michaelangelo \"tollából\"! Gratulálok! Kedvet is kaptam egy hasonló elkészítéséhez:-)
ecsetes
2012.09.10. 22:23:53
Köszönöm, bár... :)
Szóval! Michelangelo szobrászatban, festészetben, építészetben és a lírában is maradandót és jelentőset alkotott. Én csak maketteket rakok össze és festem le őket a legjobb tudásom szerint. Sokaknak sokkal jobban megy ez mint nekem, de ettől függetlenül örülök ha tetszik! Köszi!
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció