Pintér György - Múzeumi krimik
2007 karácsonyára kaptam ezt a remek makettet. Mikor kibontottam az állam a földet verte, hiszen rengeteg alkatrészból áll (ez majd a képeken is látszik).
Elsőre minden szépen illeszkedett, bár ha nagyon bele szeretnék kötni akkor a sok alkatrész miatt a doboz alján lévő darabok kissé meghajlottak, ami az építés során nem egyszer gondot okozott.
Előszőr az alvázat állítottam össze (itt kell, hogy hozzátegyem, hogy amikor megtaláltam ezt az oldalt akkor rengeteg trükköt lestem el)
majd következett a festés: foltokban fújtam le az alvázat a Humbrol 113-as és 103-as színkódú festékével, ezzel imitálva a sivatagi homokot.
A kerekek forognak, és az első kerék elfordítható.
Következett a motor. Részletesen kidolgozott gyönyörű motorja van.
A motorbolokkot a papír szerint citromsárgára festettem (Humbrol 69), itt lepődtem meg, mert majdnem az egész motort sárgára kellett volna festeni, ezért kicsit módosítottam a színeket: a váltóházat pirosra festettem (Humbrol 19). A levegőcsövet, ami a turbóhoz vezet meghagytam feketének. Beragasztottam a motort majd édesapám segítségével megcsináltuk a fék légvezetékét.
Kezdődhetett a fülke építése. Minden alkatrész elsőre illeszkedett a belsejében. A kaszni eredetileg fekete lett volna egy matrica miatt, mert annak fekete a háttere, sajnos ezt ki kellett hagyni, mert a fülkét bordóra festettem (Humbrol 19 és 85 7:1-hez arányban), de így is nagyon szép.
A hálófülkénél jelentkeztek az első problémák, az említett elgörbült alaktészek egyike itt volt (a hátsó lemez). A belsejét a Revell 88-as festékével festettem le (ez szép bőrszín).
Mikor elkészült a fülke, a hálófülke és a motorháztető (ami egyébként nyitható) és minden apróság, összeállítottam az egészet. Majd a részleteket kevés ezüsttel kiemeltem (kilincs, ajtózsanér). Amikor minden festék, ragasztás már biztosan megszáradt jöhetett a matricázás, erre nem térek ki konkrétabban.
Utolsó lépésként a kipufogócsöveket ragasztottam fel, és ezzel elkészült a kamion, de hátra volt még a pótkocsi.
Első lépésként a kerekeket tartó zsámolyt álítottam össze,
majd a két részből álló alját és tetejét. Felragasztottam a sínt amin a zsámoly közlekedik, a vonókapcsot és a kitámasztót. Irány a műhely! Festésre itt is a homokot utánoztam, azonban a pótkocsit a Humbrol 103-as festékével fújtam le, mert ez illett a legjobban a pótkocsin lévő képhez.
Az aljára foltokban rozsdabarnát fújtam (Humbrol 113) és a zsámolyra is jutott mind a kettő színből. Az ajtókon kiemeltem a részleteket kevés ezüsttel, és felmatricáztam az oldalát (talán ez volt a legnehezebb feladat).
Vegül összeállítottam a pótkocsit, felragasztottam az apróságokat (oldalszélesség-jelző lámpák, stb.).
A makett hossza 87 cm, ezért nem találtam még helyet neki.
Az egész építés másfél hónapot vett igénybe.