Pintér György - Múzeumi krimik
Mondhatni teljesen kezdő vagyok. Ez az első komolyabban kidolgozott makettem. Hosszú évek után (akkor még bő ragasztóval, csúnya festéssel) 2 éve ültem le megint az asztalhoz. Pár napja kezembe került a szaklap és borzasztóan tetszett amit láttam benne. Ezért döntöttem, hogy ezeket a számomra eddig teljesen ismeretlen technikákat kipróbáljam.
A választásom egy kisebb modellre esett(nem akartam rögtön valami nagyobb dolgot elrontani).
A „kübelt” szerintem senkinek sem kell igazából bemutatni, a második világháború egyik legjellegzetesebb járműve. Az első szériát a Porsche gyártotta még 1936-ban a nullsorozat (bogár) részeként. A jármű nagyon sikeresnek bizonyult – olcsó volt és megbízható - , ezért 1938-ban megépült a stuttgarti nagyüzem. Januárban a hadsereg fegyverkezési hivatala pályázatot írt ki katonai személyautóra, aminek három embert, egy géppuskát és hozzá lőszert kellett elbírni összesen 400 kg tömegben. Ennek megvalósítására készültek az átalakított KDF autók, a 62-es (még a bogárra emlékeztető vonalakkal), majd a teljesen új szögletes karosszériával rendelkező, terepre is alkalmas 82-es típus. Sima, többségében Al lemezekből készült, így elég gyengének számított a karosszéria, ezért is került merevítés középre.
A hagyományos tereppel viszonylag könnyen boldogult, de 1941-től az afrikai homokban, valamint a keleti sárban és mély hóban gyakran problémássá vált.
Az alkatrészek elég jól illeszkedtek, nem kellett tömíteni, javítani.
Az alapszín 93-as Humbrol Desert Yellow. Ezzel le is kentem az egészet ecsettel. Ezután jött a matricázás, majd a kopás felfestése. A kopás színét pasztelkréta porból kevertem ki, majd revell hígítóval összekeverve festettem meg. Ezután a kerekeket külön poroztam be először vöröses homokszínnel (hígítóval bemosva) , majd sivatagi homokszínnel.
Ezzel a sivatagi porral poroztam be a karosszéria alsó részét. A motorház szellőzőit feketével koszoltam, mértékkel. Azokat a kopásokat, melyeket a sivatagi por nem lepett be, 2h-s grafitceruzával kihúztam, hogy csillogjon egy kicsit. Ezután nagyjából kifogytam az ötletekből. Gondoltam hogy felhordok az alvázra elől és hátul nagyobb szemeket, de aztán arra gondoltam szükségtelen, nincs nedvesség ami ezeket odatapasztaná a valóságban.
A doboz szerint a korps-os pálmafa megy az ajtóra, de nem találtam a matricák között. Ami eléggé szembeötlő probléma, amit elszúrtam, hogy az első tengelyt teljesen feltoltam amíg lehetett. Csak később - amikor a kerekeket raktam fel - vettem észre, hogy eléggé beszorultak(ezt a hot rod verziót azóta korrigáltam).
Ettől eltekintve megjött a kedvem a dologhoz, kellene még pár jármű és egy sivatagi dioráma...
Molnár Zoltán (Miskolc)