Fritz télikabátja

Messerschmitt Bf-109F 4

1:48, ICM
A II. vh.-s repülőgépek közül a 109-es Messzer a kedvencem.
Régebben már építettem egy Italeri G6-ost, és egy Revell G10-est, de azóta ez az első, amit összerakok.
Az ICM Messzer építésénél már jobban odafigyeltem a munkára, mint elődeinél.

Maga a makett 94 szürke és 5 átlátszó alkatrészből áll. Nagy meglepetésemre még a DB motort is mellékelték az ukránok. Az alkatrészek szépen kidolgozottak, bár nem mentesek a hibáktól. A repülőgépet dobozból építettem, minimális feljavításokkal.

A pilótaülés háttámlájára tejfölös pohár anyagából, tömítőpasztából és zsebkendőből párnát készítettem. Az anyagaim szerint ugyan ez nem volt szériatartozék, de gondoltam jól mutat majd, mint egyéni megoldás. Pótoltam a bekötőhevedereket is, ezek papírcsíkból és rézdrótból készültek.Az egyik trimm-kereket külön alkatrészként kapjuk, a másikat - sajnos - a pilótafülke belső falára öntötték.Olyan is!Szóval lecsiszoltam és drótból,valamint alulemezből újat fabrikáltam. Sok sajnos nem látszik belőle.
A műszereket festéssel imitáltam, a kijelzőket fehérre festettem, száradás után pedig fényes feketére, majd nagyon vékony tűvel óvatosan bekarcoltam a skálákat és a mutatókat, végül matt feketével keretet festettem a kijelzők köré.Az elkészült kabint beragasztottam a törzsbe.

Ezután következett az orr-rész.
A motort nem használtam fel. Az összeállítási útmutató szerint amúgy is zárt motorházzal kell összeépíteni a makettet, tehát teljesen felesleges lett volna beépítenem.
Természetesen a bontás alapján nyitott motortérrel is elkészíthető, de ez több munkával járt volna, mint amennyit én rá szándékoztam szánni.
Gyanítom, hogy a motor beépítése azért nagyban megkönnyítette volna az orr elemeinek összerakását, mert így mindent élére kellett ragasztanom és nem volt ami alátámassza az elemeket.

Közben készült a szárny is.
Itt külön kapjuk a szárnyvégeket, a 3-3 darabból összeállítható szárny-hűtőket, az orrsegédszárnyakat és a kormányfelületeket. A szárnyvégi lámpákat kivágtam és átlátszó öntőkeretdarabokból készültre cseréltem.
A vízszintes vezérsíkokról levágtam a kormányfelületeket és kitérítve ragasztottam vissza, akárcsak az oldalkormányt.
A futószárakon rézdrótból pótoltam a fékcsöveket, a légcsavarkúpon kifúrtam a gépágyú torkolatát, a géppuskák csövét pedig injekciós tűkre cseréltem.

Az alkatrészek össze -, illetve felragasztása után a Messzerem készen állt a festésre.Az ICM kínálta festési útmutatók közül a télit választottam.
Előkészítésként az egész gépet alaposan lemostam alkohollal.Ezután három rétegben lefestettem a Revell matt fehér akriljával, az alsó szárnyvégek, az orr-hűtő és a törzs-sáv sárga színt kapott (szintén a Revell akril terméke).Majd következett a “ kalózkodás .”A festési útmutató szerint a Messzer hasát égkékre kellett volna festeni, de helyette én világos szürkét használtam.
Lehet, hogy ez így nem helyes, de úgy gondoltam, hogy a téli égbolton kevésbé feltűnő egy szürke hasú repülőgép, mint egy világoskék.A “ kalózkodás “ másik felét a szárnyakra festett sávok jelentik. Ezeket is világosszürkével festettem, de száradás után még átdörzsöltem fehérrel.

A matricák egy része sajnos apróra tört. A szárny alsó felén még tudtam pótolni a kereszteket, de sajnos a győzelmi jelzések is tönkrementek és abból nem volt pótlásom.A svasztikát nem adja az ICM, így az is máshonnan való.
A kabintető nyíló része is a helyére került és elkészítettem a kibukásgátló huzalt is.
Végezetül a helyére került a késantenna és a feleségem hajszálából készült antennahuzal.

Az elkészült repülőgépet végezetül Suli ragasztóból és szódabikarbónából készült havas reptérre állítottam. Erősen hígított szürkével imitáltam a sárfoltokat, de ez véleményem szerint nem sikerült túl jól.
DSCI0001
DSCI0001
DSCI0002
DSCI0002
DSCI0003
DSCI0003
DSCI0005
DSCI0005
DSCI0014
DSCI0014
DSCI0016
DSCI0016
2009.12.24.
Utolsó módosítás: 2013.05.11.
Kuczik Ferenc (Guliver), Budapest
Makettinfo Online Klub
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Rambo
2009.12.31. 15:33:37
Nem lett rossz, viszont ami kivetnivalót találtam rajta:
-A kerék futófelülete körben havas, miután a hófedte pályán gurult
-Itt szerintem elég hideg volt még ahhoz, hogy a talaj is fagyos legyen, így valószínűleg nem keletkezett sár, de ha mégis, az sem szürke színű :)
-A korom imitáció nem lett a legszebb
Ezeket leszámítva nagyon tetszik, grat, hozzá! ;)
Guliver
2009.12.31. 17:04:01
Sziasztok!
Köszönöm a hsz-t.
Moki89! Ha tudod nélkülözni a győzelmi jelzést, megköszönöm!
Rambo!
Köszönöm a kifogásokat. A keréken a havat pótolni fogom. Az olvadt havat inkább latyakosnak szántam,de magam is tudom,hogy el van tolva. Ha van színre javaslatod szívesen fogadom,alig van tapasztalatom ezen a téren,mert még nem csináltam ilyesmit. A koromimitációt is megpróbálom javítani,csak félek,hogy túlzásba esek. Asszem tanulmányozok pár képet,mert az igazat megvallva találomra kentem.
Köszi mégegyszer!
BOLDOG ÚJ ÉVET MINDEN MAKETTEZŐNEK!!!!
Guliver
Rambo
2010.01.06. 21:27:25
Ma volt alkalmam megvizsgálni a latyakot. Világosabb szürkére kellene, és túl nagy a kontraszt a latyakos rész széle, és a hó között. Jobban össze kellene mosni a kettőt. De ahogy mondtam, ott és akkor valószínűleg kemény mínuszok voltak, úgyhogy valószínűleg egységes hó fedte az egészet ;)
Korom: a gépen a korom leginkább a szárnytő felső íve mentén fut végig, egy folyamatosan elvékonyodó, de vastag vonalként, ami nagyjából a szárny kilépőélével egy vonalban ér véget, és színe sötétbarna. Fújni érdemes, ecsettel nehéz lesz megjeleníteni...
Guliver
2010.01.07. 18:50:03
Szia Rambo!
Köszi az ötleteket. Tudod nekem inkább a modern gépek az erősségem.
Igyekszem...
Guliver
Guliver
2010.01.09. 12:05:32
Szia!
Probléma egy szál se! Ez a gép még az első légigyőzelem elötti állapotban van. :-)
cserbal
2010.02.01. 13:51:15
Szia!
Nagyon jól néz ki a madár! Nálam is kéz alatt van egy testvére!
A hajszál életét majd figyeld meg, mert az a levegő páratartalmátől függően változtatni fogja hosszát.
Én is használtam már huzalantennának hajszálat, és bizony jól meg is nyúlt.
Ezt a jelenséget használják ki a meteorológiai higrométerek is. (Szabvány szerint zsírtalanított, szőke, női hosszú hajszálköteget kell felhasználni a higrométerekhez)

Üdv
Balázs
Guliver
2010.02.01. 19:58:24
Szia Balázs!
Köszi,hogy dícséred!
A hajszál ilyetén tulajdonságáról tudok,de az a helyzet,hogy a Feleségem előbb válik meg egy száll hajától,mint valamelyik harisnyájától,így harisnyaszálból nem tudtam megcsinálni. Szerencsére (kopp-kopp) eddig még nem volt gondom a hajból készült antennákkal.
Üdv: Guliver
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció