GAZ M-24 Volga Sport Coupe Lowrider

GAZ M-24 Volga

1:43, DeAgostini
Pintér György - Múzeumi krimik Volt régen a Retróautók a keleti blokkból újságsorozat, amihez járt egy 1:43 léptékű autómodell. A Volgát vettem meg. Egy ideje már furán néztem rá, hogy mit lehetne kihozni belőle. A négyajtós kinézet valahogy nem tetszett.
Aztán jött az az ötlet, hogy egy alternatív valóságban az oroszoknak valamivel jobban ment a szekér, és készült sport coupé változat is. Ez pedig egy nyugati exportra szánt példány, amiből lowridert csináltak.



Addig matekoztam, amíg kialakult, hogy a tetőt rövidebbre és alacsonyabbra lehet venni és csak a kalaptartót kellett feláldozni, a beltér változatlan maradhat. Kivágtam a B-oszlopot, az A- és C-oszlopokból pedig csak egy minimál részt hagytam meg. Ezekre készült egy drótháló, ami megtartja az epoxigyurmát a formázáshoz. Milliputot használtam és meglepően jól alakult a dolog, a tető kitartott. Ám a csiszolás során észrevettem egy furcsaságot: barna darabok maradtak a gyurmában, amik lágyabbak, mint a megkötött epoxi.
Kiderült hogy az egyik komponensen van egy vékony barna kéreg, amit akármeddig gyúrunk, nem homogenizálódik el az anyagban. A sírás határán tűvel kiszedtem ezeket a darabokat, úgy nézett ki a tető, mint az ementáli sajt. Az üregeket a jó öreg Epokittel töltöttem ki, ami viszont keményebb, mint a Milliput, nagyon kellett figyelni a csiszolásnál. Hát ezzel rengeteg idő elment, ettől függetlenül jó anyag ez, ha erre odafigyelünk.

Gyurma a helyén
Gyurma a helyén


Új, hosszabb ajtónyílást vágtam a kocsira és a régieket "folyékony fém" epoxival eltömítettem. Ez nagyon jó cucc, ott is megmarad, ahonnan az Epokitt kiesne.

Teljesen új és kisebb kerekeket készítettem, a régi hatalmas ballonokkal nem nézne ki lowridernek.

A belső tér meglepően korrekt volt, csak le kellett festeni. A műszereket hegyes tűvel, olajfestékkel igyekeztem imitálni, erre egy átlátszó burkolat került. A műszerfal krómdíszei vékony drótból lettek beragasztva.

A festésen sokat gondolkoztam. Minél több lowridert néztem, annál jobban kezdett fájni a fejem. Hihetetlen szép példányokat lehet látni, némelyik már túl giccses, de még azokat is tisztelem, mert igen emberes munka lehet kimaszkolni egy ilyet rétegről rétegre. Ezt még 1:25-ben sem tudnám bevállalni, nem hogy 1:43-ban.



Ezért inkább valami visszafogottabb mellett döntöttem és barnásszürke lett, a tetőre pedig köröm matrica minták kerültek. Amihez hozzá tudtam jutni, azt sajnos mindenütt borítja a hordozófólia, nekünk kell kivágni az egyes darabokat. Óvatosan, mert a széle hajlamos felpöndörödni, nem kevés lakkréteg és csiszolás kellett, hogy kinézzen valahogy.

Az 1:43-as kocsik már jóval részletesebbek, mint a mecsik, megtarthattam a hűtőt és a lámpákat, lökhárítókat, utóbbiak persze sorjás állapotban lettek krómozva, újra kellett festeni. A Green Stuff World ecsetes krómját használtam. Próbáltam fújni is, de az valahogy szeplős lett. Ha van tapasztalata valakinek, vevő vagyok rá. A fújható krómjuk meg sem közelíti ezt.

Az ablakokat az alacsonyabb tető miatt vágni kellett, elég türelemjáték volt, hogy pontosan illeszkedjenek. Beragasztani meg egy hülye rémálom.

A krómdíszek szokás szerint alufóliából készültek, füstfólia ragasztóval kerültek a helyükre, aztán körbevágva.

Mivel a lowriderek körül nyüzsögnek a big booty latinák, saaajnos muszáj volt készíteni mellé egy nagylányt is. Nem csináltam még figurát, a népszerű videomegosztón néztem pár gyorstalpalót, hogy hogyan megy.
0,4-es drótból csináltam egy vázat és süthető gyurmából alakítottam ki a figurát. Nem volt egyszerű, ilyen kis méretben a gyurma már alig marad meg a vázon. A kéznél ez meg is látszik. A figurát akrillal alapoztam és az árnyékolást, fényeket olajfestékkel ecseteztem. Volt egy állapot, ahol le kellett volna állni, a csúcsfényeket túltoltam, ami lerontotta a korábban kialakult árnyalatokat.

Készül a latina
Készül a latina


Lehetett volna pár dolgot jobban is csinálni, de már nagyon elhúzódott ez az építés.
Ilyen volt eredetileg
Ilyen volt eredetileg
Ez volt a látványterv
Ez volt a látványterv
Tető alapok
Tető alapok
Gyurma a helyén
Gyurma a helyén
Egy alapozó a tetőn, hogy látsszanak a hibák
Egy alapozó a tetőn, hogy látsszanak a hibák
Készül az alváz is
Készül az alváz is
Tető becsiszolva
Tető becsiszolva
Kerekek, felnik
Kerekek, felnik
A belső tér festése
A belső tér festése
A műszerfal
A műszerfal
Készül a latina
Készül a latina
Alakulnak a domborulatok
Alakulnak a domborulatok
A belső készre festve
A belső készre festve
A latina sminket kap
A latina sminket kap
A matricák próbája
A matricák próbája
2025.09.25.
Fonák Tamás, Gyula
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Israti71
2025.10.01. 13:28:00
Gratulálok hozzá! Ez,valami extra tudás és kivitelezés!
Mekett
2025.10.01. 19:11:58
Gyönyörű! Nagyon szereted ezt a színt, mintha a Lincoln is hasonló lett volna. :)
Szuhoj
2025.10.02. 10:18:08
Hatalmas gratula!! Eszméletlenül jó lett!
Kibic
2025.10.02. 13:04:54
Csodálattal nézem ezt is és a korábban bemutatottakat is! Nagyon tetszenek! :)
warbirds
2025.10.03. 07:43:17
Szép átalakítás! És a tetődíszítés is passzol hozzá, gratula!
Fonák Tamás
2025.10.03. 07:55:31
Köszönöm Jó Urak!
kervil
2025.10.04. 16:40:13
Nem vagyok autós, de mindig elámulok a munkáidon. Azon meg különösen, hogy milyen apró mératarányban műveled ezt. Gratula!
G.D
2025.10.04. 16:54:31
Nagyon állat lett, minden elismerésem!
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció