Pintér György - Múzeumi krimik
Ebben a cikkben egy egyedi méretezésű és majdnem teljesen egyedül tervezett hajóról fogok írni.
Pár szó a hajóról:
Ez a hajófajta a 18. században igen népszerű volt a kalózok körében, mivel kicsi és mozgékony volt, a fürgeségéről nem is beszélve.
Igen sok nemzet épített civil használatú, valamint hadi sloop-okat.
És most kezdjünk neki a modellnek!
Interneten nézelődve megláttam egy nagyon szép Bermuda Sloop modelt. Egyből neki is kezdtem a tervezésnek. Barátnőm kinyomtatta nekem a tervrajzokat és arról próbáltam felnagyítva átmásolni, hogy egy nagyobb modelt készítsek. A tervezés szépen haladt, mikor rájöttem arra, hogy amennyi faanyag kéne a modelhez az igen sokba kerülne nekem. Ekkor döntöttem úgy, hogy egyedi tervezésű és méretezésű hajót készítek.
A faanyagot innen-onnan szedtem össze és egy kanyit sem költöttem fára. A hajótestet dióból faragtam ki úgy, hogy egy darab fát kettévágtam, gravírozó készlettel kiszedtem a belsejét. Utána összeragasztottam és formára reszeltem a külsejét. A hátulját szintén külön darabból készítettem el.
A hajó padlója erdei fenyőből készült. Az árbócokat akácból faragtam, a rugalmasság végett. A hajón itt-ott található cseresznye, barack alapanyag is például a csónak a hajó hátulján.
A hajót mogyoró színű páccal kentem le.
Néhol réz alkatrészek is vannak a hajón, a kötélzet tartója, az orr árbóc leszorítója és a horgonyok.
A kötélzetet egyszerű madzagból készítettem igen nagy munkával. Néhol még el is rontottam, de sikeresen ki tudtam javítani a hibákat.
Végezetül készítettem egy kis állványt és ráragasztottam a kész hajót.
Bocsi az egyhangú cikkért, remélem a képek tetszenek majd mindenkinek.