Ha ebből lesz valami...

BMW E30 M3

1:24, Fujimi
Pintér György - Múzeumi krimik Szóval az egész úgy kezdődött, hogy ez egy alapgép számomra, amit meg kell építenem. De mivel már a külföldi fórumokra felrakott képeken is látszott, ezt a makettet, nagyon nem sikerült eltalálniuk a japánoknak. Nem is küzdöttem túlzottan, hogy megvegyem a gépest, mígnem felajánlottak egyet. Hát legyen.

Mikor kinyitottam a dobozt, nem lepődtem meg igazán, tudtam mi fog várni. Nem csalódtam, egy hibátlan alkatrész nincs benne. A kocsi alváza, a mindenhez adott sablon cucc, egyből ment felejtőbe. Futómű, mint olyan ugyebár nem is volt. Nem baj, ezt nem kell szelektálni.
A műszerfal jellegében kissé BMW-s, méreteiben köze sincs hozzá.
Még jó hogy van a padon egy hibátlan műszerfal, erről lehet méretet venni, és újat csinálni.

A kasztni

Ez egy újabb fejezet makettezési életemben, mert amit nem tudom hogyan csináljak meg azt arrébb rakom, míg ki nem találom a tökéletes (vagy vélt tökéletes) eljárást a hiba javítására.

A kitalált műveletet anticsoppolásnak neveztem el (ezt most le is védeném). A tető olyan alacsony, hogy egy törpe sofőrnek is bajos lenne a beszállás, ha Fritz így csinálta volna meg az igazit. Az autó középső övvonala is kb. 1,5 mm-rel magasabban van, mint kellene. A csomagtartó lapos, a motorháztetőnek meg kiharapták az elejét. Az első lökhárító alsó része kb. ott helyezkedik el, ahol valójában az alatta levő lemeznek kellene lennie. A hátsó lökhárító alsó része meg vízszintes. Ez valójában a kerékhez közeledve egyre közeledik a talajhoz.

És hogy igazán nehéz dolgom legyen, motorteret is szeretnék a vashoz.
Hogy mikor lesz belőle kézzel fogható makett, még nem tudom, de rajta vagyok...
elölről
elölről
Itt jól látszik milyen alacsony a tető, és a C oszlop is nagyon vékony
Itt jól látszik milyen alacsony a tető, és a C oszlop is nagyon vékony
A személyes gépjármű eleje. Messze van a széptől.
A személyes gépjármű eleje. Messze van a széptől.
Nagyjából ennyi használható, de ezek is csak átalakítva.
Nagyjából ennyi használható, de ezek is csak átalakítva.
Fabrikálási művelet elkezdve.
Fabrikálási művelet elkezdve.
Vagy csináljak belőle cabriót? Á abban nincs kihívás.
Vagy csináljak belőle cabriót? Á abban nincs kihívás.
Vázlat, már a helyes tetőmagassággal.
Vázlat, már a helyes tetőmagassággal.
2009.04.20.
Utolsó módosítás: 2009.05.04.
Mpower
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
NGPETI
2009.04.27. 12:19:20
Szia! Sok-sok kitartást kívánok a maketthez,mert "sz@rból várat építeni" nem lesz egyszerű... :o)
Egyszer rég én is "összedobtam" egy ilyen BMW-t,de az szerencsére nem makettező szemeknek készült,viszont Te gondolom sokkal alaposabb munkát fogsz végezni,ha bírod idegekkel. :o)
http://www.freeweb.hu/nemethdekor/makett/makett004.jpg
Üdv: Németh Gábor
vlevi
2009.04.27. 12:37:58
"Nem csalódtam, egy hibátlan alkatrész nincs benne"
Hát én viszont nemkicsit csalódtam a Fujimi Porsche 911 Carrera-ban.
Mpower
2009.04.27. 19:45:14
NG! Köszi a bátorítást szükségem is lesz rá, meg az idegekre is.

vlevi! Vannak jó makettek a fujimi-nek is, de ez nem az.
Dark85
2009.04.29. 19:52:14
Szia bátyó.
Látom megint újítasz a BMW fronton. Majd valamelyik hétvégén kiruccanok hozzátok, és megnézem a kicsikéidet, na meg az 1:1-ket is. Sok sikert ezen M3-as feljavításához.
Mpower
2009.04.30. 12:31:14
Lád' tesókám, mindig belecsapok a tutiba. Nem volt elég az igazin tetőt cserélni, még 1/24-ben is ezt csinálom:)
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció