Hosszú kihagyás után végre újra makettezésre került a sor. Több mint két évig a makettezés nálam sajnos a vásárlásnál véget is ért. Na de majd most. :)
Mivel is lehetne jobban újrakezdeni, mint egy jó kis I. vh-s makettel. Az Eduard 1/48-as Hanriot HD.1-ese nagyon szép makett. Részletes kidolgozás, finom panelvonalak, nagyon jó műanyag alap. A készlethez a gyártó fotómaratott és műgyanta alkatrészeket is mellékel. Sajnos az én dobozomból a műgyanta üléspárnák hiányoznak, így azt nekem kell majd elkészítenem.
Az építést a fotómaratott ülés összeállításával kezdtem, majd elkészítettem a kabin alapját, lesorjáztam a kabin alkatrészeit, a légcsavart és a csillagmotort. A motort és a motorburkolatot összeragasztottam.
A következő lépés a légcsavar elkészítése volt. Mivel a gyári légcsavar nem tartalmazza a tengelyvéget és a rögzítő anyát, ezért azokat maradék alkatrészekből (konkrétan egy P-38-as készletből maradt rakétából) készítettem el.
Itt következett a neheze, mivel a légcsavar több fából van összeragasztva és ezt valahogy a maketten is imitálni kell. (A www.holzpropeller.de oldalon van pár hasznos információ a fa propellerek felépítéséről.) Mielőtt a festésnek nekiálltam volna, pár régi alkatrészen kipróbáltam néhány színt és festési technikát.
Ezek után már bátran nekiláthattam a propeller festésének. Alapszínként Tamiya XF-15 Flat Flesh-t vittem fel festékszóróval és száradás után egy szivacsból vágott "kockával" ugyanezt a szint rendszertelenül ismét felvittem.
A festék száradása után a szükséges helyeken maszkoló szalaggal kimaszkoltam, majd Revell sötétbarna és piros laza (nem jól elkevert) keverékét szintén szivaccsal vittem fel a felületre. Száradás és maszk eltávolítás után az egészet grafittal és szürke porral ecseteltem, lefestettem a fém részeket, majd Humbrol Satin lakkal lakkoztam le. A lakk száradása után puha papír zsebkendővel a felületet fényesre políroztam. Ugyanezt a technikát alkalmaztam az ülésen, a műszerfalon és a fa kereten is.
A készletből hiányzó üléspárnát sztirol lapból és puttyból készítettem el, majd feketével és szürkével festettem le.
A műszerfal matricát a műanyag műszerfalra ragasztottam, majd ennek a tetejére került a már festett réz műszerfal. A műszerek üvegeit Humbrol Satin lakkal imitáltam.
Az elkészült alkatrészeket a helyükre ragasztottam és ezzel a törzs többé-kevésbé el is készült.
A motor elkészítése után a festést egy alumínium réteg felvitelével kezdtem. Száradás után erősen higított matt feketével átmostam. Az ismételt száradás után alumíniummal szárazecseteltem, majd feketével, barnával és rézzel finoman átködöltem. Ezeket a műveleteket a kívánt hatás eléréséig ismételgettem. A kipufogó csöveket barnára festettem, majd azokat is feketével és rézzel szárazecseteltem.
Jelenleg itt tartok az építésben, folyt. köv. hamarosan.
Infók:
http://www.wwi-models.org/Photos/Fre/HD1/index.html
http://www.holzpropeller.de