Harcias vitorlázógép

Airspeed AS-51 Horsa

1:72, Italeri No.116
Pintér György - Múzeumi krimik Már régóta közel áll a szívemhez a vitorlázórepülés, de eddig még kevés vitorlázó-makettet sikerült építenem. Elsősorban azért, mert szinte senki sem foglalkozik ezzel a témával. :( Még a nyolcvanas években adta ki először az Italeri a második világháború híres szállító-vitorlázógépeinek makettjeit (Horsa, CG-4, Go-242), majd jó pár évre beszüntette a gyártást. 1994-ben egy évre újra megjelentek ezek a készletek, ezután pedig egészen mostanáig kellett várni, hogy újra kaphatóak legyenek.

A maketten egyáltalán nem látszik a közel húszéves kor. Több, mint száz, gyönyörűen megmunkált, többségében pontos méretű világosszürke alkatrészt kapunk. Végre az Italeri is külön fóliába csomagolja az átlátszó alkatrészeket. Ezek az alkatrészek külön dicséretet érdemelnek, mert gyönyörűen tiszták, karcmentesek és egyáltalán nem torzítanak.

Az építést mindkét változatnál a kabinnal kell kezdeni. A berendezés nagyon szép, több, mint húsz alkatrészből állíthatjuk össze. Pár apróság elkészítése után tökéletes az összkép.

Ezután döntenünk kell, hogy melyik változatot akarjuk megépíteni. Alapban a Mk.II-t kapjuk, a Mk.I.-hez fűrészelnünk kell a törzset. A törzs belseje is átlagon felüli, ugyanis megkapjuk a teljes belső berendezést, a törzsfelek belső felén pedig ott virít a bordázat! A Horsa jellegzetessége volt, hogy a törzs elöl-hátul nyitható volt. Erre mi is lehetőséget kapunk, érdemes élni vele! Maximalisták mozgathatóra is elkészíthetik...

Most már csak a szárny, vezérsíkok és futóművek felhelyezése van hátra. Itt nics semmi probléma, pár pillanat alatt készen is lehetünk.

Kapunk még egy-egy amerikai és brit katonafigurát is, elég szép kidolgozással. Egy jellegzetes Italeri-hibájuk van, a "lapáttenyér". Ha felhasználjuk őket, akkor érdemes lecserélni a kézfejeket.

Háromféle festés közül választhatunk. Ebből kettő (MK.I. RAF, MK.I. USAAF) a normandiai partraszállásnál repült, a harmadik (Mk.II. RAF) pedig egy oktatóegységnél 1944-ben. A Mk.I.-sek festése ugyanolyan, alul fekete, felül zöld-barna terepszín, inváziós csíkokkal. A Mk.II-es érdekesebb festésű, ugyanis alul sárga-fekete festést viselt, ami nagyon látványos.

Összefoglalva ez egy páratlan makett, gyönyörű kidolgozással, viszonylag olcsón (kb. 2500-3000 forint). Most kezdem bánni, hogy a sorozat többi vitorlázógépét nem vettem meg... :)
Airspeed Horsa - Italeri 116
Airspeed Horsa - Italeri 116
Airspeed AS51 Horsa
Airspeed AS51 Horsa
Horsák vontatás közben
Horsák vontatás közben
Airspeed Horsa pilótafülke
Airspeed Horsa pilótafülke
Airspeed Horsa pilótafülke belső
Airspeed Horsa pilótafülke belső
Airspeed Horsa tehertér
Airspeed Horsa tehertér
Airspeed AS51 Horsa röntgenrajz
Airspeed AS51 Horsa röntgenrajz
Airspeed AS51 Horsa háromnézeti rajz
Airspeed AS51 Horsa háromnézeti rajz
2007.11.30.
Utolsó módosítás: 2009.01.24.
Fodi
Makettinfo Online Klub
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Balázs28
2009.01.23. 16:43:58
Hali Fodi!
Képeket tudnál mellékelni?
Köszi:
Balázs
Fodi
2009.01.24. 09:54:45
Sajnos már nincs meg a makett, keresztfiam pillanatok alatt leamortizálta.

Az ARC-on ez a cikk van fent róla, egy német srác csinálta http://www.aircraftresourcecenter.com/Gal5/4001-4100/gal4056_Horsa-Assaultglider_Szymanski/00.shtm
hofi
2009.01.24. 11:13:13
A német ebay-en rendszeresen előfordul mind a 4 Italeri készlet (a 4. a Me-321D). Elég sűrűn lehet kapni a DFS-230-at is a Humától, a DFS Kranichot az AZ Modeltől, ilyen-olyan gyártónévnév alatt az Antonov A-7-est és néha látni a G.A. Hamilcart is. Ezek csak a katonaiak, de sűrűn vannak kisgépek is, pl. Blaníkból kettőnél kevesebb még sosem volt az elmúlt 2 hónapban.
Fodi
2009.01.24. 12:39:00
Polgári vitorlázóm nekem is van jópár, azokat is elég nehéz beszerezni. A katonaiakat meg szinte lehetetlen jó áron megszerezni... :(
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció