Pintér György - Múzeumi krimik
A Harrier már nagyon régóta a kívánságlistámon volt és végül vettem is egyet, amikor az Airfix kiadta új készletét. Szeretem az új Airfix kiadásokat, a tervezőknek tényleg sikerül minden modellezőnek megfelelő készletet alkotniuk. Ha nem dobozból szeretnél építeni és ecsettel festenél, akkor ezek megfelelnek a képzettségi szintednek. Szeretnéd részletezni? Szerezz utángyártott kiegészítőket, vagy készíts néhány alkatrészt és egy nagyszerű kis makettet kapsz.
Nagyon sokáig volt egy régi Fujimi GR.3 a raktárban, a készletet az egyik barátomtól kaptam. Jól nézett ki a dobozban és az volt a tervem, hogy mindkét készletet egyszerre készítem el. Ez a Fujimi projekt azonban gyorsan rémálommá változott és úgy döntöttem, hogy csak az Airfix készlettel folytatom.
Néhány nap alatt megépítettem a készletet. Az építés során nincs probléma, az illeszkedés jó (a fotón látható illesztési problémák a sietségem eredményei, semmi baj a készlettel - csak nézd meg a tetőt, vagy a szívónyílások belsejét).
Úgy döntöttem, hogy az XV809-et építem meg az Xtradecals kiváló GR.3 matricáival. Egyedülálló korai Harrier volt, kéttónusú NATO-zöld-zuzmózöld terepszínnel. A RAF a 80-as évek elején megpróbált új álcázási mintát találni ezeknek a repülőgépeknek az új generációjához és két Harrier megkapta ezeket a kísérleti sémákat. Az egyik szürke mintát kapott, míg a másik, az XV809 zölden repült. A nagyon kevés referenciafotó szerint a gép az évek során más, szabványos álcázott repülőgépektől kapott alkatrészeket. Láttam legalább a kormányt és egy csűrőt is különböző színekkel, de nem egyszerre.
Először próbáltam ki a Hataka akrilfestékeit. Vegyesek az érzéseim, ezeket nem könnyű használni, de néhány próba után jó eredményt kaptam.
Sajnos ez a gép 1988-ban, rossz idős felszállás közben lezuhant és pilótája, Paul Adams főhadnagy meghalt.