Ez is egy régi makettem, amit még egy versenyen nyertem 2002-ben.
Nagyjából akkor is készült el a gép. A fotók minőségéért elnézést kérek, az akkori fotomasinával (és rutinommal) ilyenek lettek...
Kezdő makettezőnek szerintem pont jó a kit. Mai szemmel már zavarnak a domború panelvonalak, és a tény, hogy az orr- és főfutó aknái nincsenek meg. Akkor nem is próbálkoztam, hogy ezeket reprodukáljam, illetve akkoriban forrást is nehezen találtam volna hozzá. Így plexi talapzatra került, ami mögé egy fotót ragasztottam.
A pilóta nem része a készletnek, ő papírzsebkendőből és pillantragasztóból készült. Amilyen hihetetlen, annyira jól működik a módszer.
A makett elkészítése nem problémás, nincsenek tátongó szakadékok az elemek között. Ami zavaró az a két beömlőnyilás belső fele. Iletve ezek hiánya. A peremtől befelé kb 5mm megvan, aztán utána már csak a kompresszorlapátok. Ezt műszaki rajzlapból szobrászkodtam be. Sablonként a meglévő műanyag peremet, és a kompresszorlapát elemét használtam. Ehhez ki kellett faragni a Revelles elemből a lapátkoszorút, hogy előálljon a torok. Ez azonban nem sült el valami jól a lapátkoszorúra nézve, így azt egy korábbi roncs Harrieremből kellett átkannibalizálni. Szegény kétüléses Harrier még kiskoromból volt való, amikor még pillanatragasztóval dolgoztam, festésrõl pedig szó sem volt. Azóta kipofozni nem sikerült, így próbapálya szerepét tölti be, ameddig van még hely rajta kísérletezni. Illetve néhány darabja az arra alkalmas makettekben él tovább. ( R.I.P. TAV-8B Harrier - Italeri no 172)
Ma már sok mindent másként csinálnék ezen a maketten, de szerintem azért mutatós. Ajánlani tudom, nagyon jó makett. Lehet hogy meg fogom egyszer építeni újra...