Pintér György - Múzeumi krimik
A bemutatott makett egy típus versenyre készült. Kikötés volt, hogy mindenki ugyanazt a típust kellett megépítse, gyári feljavítok használata nélkül, illetve csak magyar vonatkozású témát lehetett választani. Mivel azt gondoltam, hogy mindenki vagy katonai, vagy mentős változatott fogja preferálni, elkezdtem kutakodni a típus hazai felhasználásával kapcsolatban. Így akadtam rá a mezőgazdasági változatra. A kiszemelt variációt a Heliforce üzemelteti, tudtommal jelenleg is.
A makett maga nagyon jól építhető, pontosan illeszkedik, tömítő pasztára szinte nem is volt szükség. mivel gyakorlatilag dobozból történt az építés, és hatáirdős volt a feladat, nem nagyon méregettem az arányokat. Nálam típushoz jobban értők szerint a főrotor agya kicsit túlméretes, ami jobban megnézve valóban bumszlinak tűnik, de szerintem nem zavaró az összképet illetően.
A verseny kiírás a házi tuningot nem tiltotta, így kicsit feltöltöttem a pilóta munkahelyét. Kapott oldalkormány pedált, öveket az ülésbe, lehajtottam a jobb oldali botot, egy két dobozt a műszerfal oldalára, egy porral oltó készüléket, valami összeügyeskedtem az orosz helikopterekben elmaradhatatlan „légkondi” ventillátort a műszerfal tetejére. Az utastér kukacbombázó üzemmódban nélkülözi az utas üléseket. Helyette egy hat vagy nyolcszáz literes IBC tartály foglalja a helyet, a többi hozzá tartozó akármikkel együtt. Ezt habosított lemezből farigcsáltam ki, és húzott szálból imitáltam a csőkeretet. A belső tér ezzel el is készült.
A festés tekintetében sok variáción nem kellett gondolkozni. A gép egyszínű, fényes fekete festéssel repül, ehhez a Tamiya 69 NATO black színét használtam. A gondom ott kezdődött, hogy a kiszemelt példányon nagyon sok felirat, logo miegymás volt…ugye, matrica ehhez sehol nincs. Próbáltam csináltatni, de sajnos, akivel beszéltem, legutóbbi megkeresésre már nem reagált. Maradt a QR kódos változat. Maszkolás, festés stb.
Mikor minden elkészült, következett a permetező adapter. Nagy segítség volt ebben, hogy a Heliforce-tól kaptam egy kis videót, ahol tökéletesen látszott az egész szerkezet. Különböző vastagságú huzalokból és húzott szálból el is készült, mondhatnám, hogy várakozásomon felüli sikerrel!
Talapzat, és kész! Mehet a versenyre. Második helyet sikerült is megszereznem vele! A 2019. évi Pelinkán Kupán, Gödöllőn harmadik helyet ért a munkám.