Hófehérke

Királytigris

1:35, Dragon No.6303
Pintér György - Múzeumi krimik A makettről:A kit nagyon jó minőségű, a dobozbontást követőn derült ki, hogy mégis mennyire.Fém lövegcső, fotómaratások, és sok egyéb nagyon hasznos és jóminőségű cucc.

Építés:A jó minőségből kifolyólag tömíteni nem kellett, sorjával nem találkoztam.Az építés gyorsan és könnyen ment.Már az építést meghatározza, hogy egy makett mennyire "leharcolt".A első sárvédőket levágtam, az oldalsó lemezeket átfúrtam.A furatokat szikével és nagyobb fúróval mélyítettem.Ezt a kipufogó védőlemezén is elvégeztem.Ezekkel a sérülésekkel próbáltam imitálni,hogy a tank már megjárt egy-két harcot.

Festés:Hát a festés elég hosszadalmasra sikerült a meszelés miatt.Első lépésben a makett megkapta az alap terepszínt.Ez szabvány német terepszín.
Második lépésben lefújtam a makettet Model Master fényes lakkal.A makettet átmostam híg fekete és barna festék keverékével.Majd matt lakkal fejeztem be a terepszínt.A fehér szín okozott egy kis fejtörést.A megoldást a vízfesték jelentette.Könnyű vele dolgozni, akármikor, ott és annyira mosom vissza,ahol akarom.Mivel édesanyám óvónő, az ő jóvoltából jutottam hozzá egy nagyon sűrű vízfestékhez.Szinte alig folyik.Ezt nagyon nagy arányban hígítottam vízzel.Mikor a festék felkerült, logikusan végiggondoltam hol és hogyan kophatott a téli festék.Ezeken a helyeken vízzel visszamostam.

Koszolás:A koszolást a festéklepattogzódások imitálásával kezdtem.Szürke festék és vékony ecset segítségével készültek.Itt is a logika a fő szempont.Hol jár a személyzet, hol kopik a felület.Jöhetett a rozsda.A megfolyásokat vékony ecsettel és rozsdafestékkel készültek.A lövésnyomoknál is így csináltam.A lövegtornyon és a motorháztetőn lévő rozsdát felhígított rozsdafestékkel csináltam.A lövegcsövet pigmentporral koszoltam.
Jöhetett a sarazás.A sár púderből és barnafestékből kevertem.Ezt a masszát durva ecsettel vittem fel.A lánctalp szemenkénti, jóminőségű.Ezt feketével lealapoztam, majd rozsdáztam és koptattam.Ezzel a lépéssel elkészült a Tigris.A makettet nem fújtam le matt lakkal, mert akkor a fehér festék besárgult volna.
Tigris
Tigris
2010.10.06.
Utolsó módosítás: 2010.11.09.
zsugabubus2, Kétsoprony
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
X INKVIZÍTOR X
2010.11.17. 07:35:41
helló !!!

nem rossz munka, DE :

A lánctalp rozsdázását túlzásba vitted !!! Ugyanis, a Tiger IIB görgői fémperemesek, ezek folyamatosan dörzsölik-polírozzák a láncot, így a lánc belső, görgőkkel érintkező felülete nem rozsdásodik - éppezért a lánctalpnak ez a része és a vezetőtarajak, a görgők futófelülete, a láncmeghajtó kerekek fogai, és a láncfeszítő kerék pereme fényes acélszínű-ajánlanám hozzá a Vallejó 70173 metálakrilját, gyorsan és gyönyörű fényesre szárad...itt sem a rozsda sem a kosz nem marad meg.
Aztán az is furcsa, hogy a jármű tiszta sár, a lánctalp meg nem sáros, csak rozsdás :):):)
Aztán, ha a láctalp ennyire megrozsdásodott - vajon mitől, ha még csak nem is koszos :)- hogy lehet a pereme kifényesedve ??? :):)
A lánctagok pereme nem fényesedik így ki, csak az az 5 kis ferde kiemelkedő V alakzat rajtuk - de ha a jármű ennyire sáros, akkor azokon sem látszik, hogy fényesek - nem hinném hogy lett volna a lator fritzeknek olyan csodafegyverük ami távol tartja a sarat a lánctól, de a rozsdát nem:)
Az utolsó előtti képen, ahol a kipufogók láthatók, az alsó öntvényen, ami kétoldalt 3-3 csavarral van a farpáncélhoz fogatva, mindkét oldalon volt vízszintesen egy - egy kiálló alkatrész az 1. és a 2. csavar között,lényegében egy nyeles korong,vélhetően arra szolgált hogy vmit beléjük akasszak - ezeket a Dragon kispórolta a készletből - és a jobb oldalin 3 jegyű számok, kétoldalt függőlegesen - továbbá ezek öntvények, így a gyári sima felületet érdesíteni kell, ahogy a lövegpajzsot és a ventillátorházakat is.
Nem rossz készlet amúgy, én a 6254 - t építem, gyakorlatilag ugyanez, zimmerit nélkül.Én nagyon nem vagyok kibékülve a kit anyagával, túl puha, túl hajlékony,a farról hiányzik az összes hegesztési varrat, a fém lövegcső pontatlan,hiányos és a műanyag csőszájfék lerontja az összképet, az öntött felületek nincsenek megjelenítve,a lánctalp anyaga sem tetszik - nem értem a Dragon tervezői miért nem jöttek még rá, hogy összepattinthatósra is lehetne csinálni : kéttagos láncot összeragasztgatni horror, mert csak kettesével csökkenthető-bővíthető, és ahogy elkezd kötni a ragasztó,ronda dolgokat művelhet = előfordulhat hogy pár óra múlva nem úgy néz már ki a dolog, mint ahogy beállította a boldogtalan makettező, mert elferdült-megcsavarodott- felpúposodott-szétnyílt...
cooper
2010.11.17. 08:13:16
igen ,bár az elöttem szóló már jelezte a lánctalp rozsda problémát,de ez nekem gyengém,kicsit túlzásba lett véve.
sajnos versenyeken is megfigyeltem (ahova már elvböl nem járok),hogy a német gépek láncát folyamatosan vörösre festik,ami egyrészt csúnya másrészt olvastam egy cikket arról hogy a németek valami olyan ötvözetet használtak ami nem engedte ilyen mértékben a rozsdásodást.Nem is ez a fö hogy igaza volt e a ciknek,de volt szerencsém vagy szerencsétlenségem sok páncélossal élöben találkozni és bizony sokan meglepödnének hogyan is néz ki valójában,ezektöl eltekintve valóban klasszul néz ki a jármü,látványos
Tiv
2010.11.17. 17:51:14
Szia!
Gratulálok a munkádhoz, jól néz ki. De egyet értek az előttem szólókkal, plusz még megjegyeznék pár dolgot. A fehér meszelés lehetne talán kicsit koszosabb, kopottabb, főleg ahol a személyzet közlekedik, most túl homogénnak tűnik nekem. Elvégre a csizmáikkal felhordják a sarat. Valamint, hogy ahol a köténylemezek hiányoznak, ott nem kéne kilátszania az eredeti camonak? Élőben azért biztos sokkal szebb, a képek sokszor csalnak.
Tiv
tyimosenko
2010.11.18. 01:38:16
Heló!
Egész jól néz ki a makett.

Viszont azt nem nagyon értem miért tett zimmeritet a Dragon a gyár a kötényezés alá is.
zsugabubus2
2010.11.18. 18:30:17
Sziasztok.Köszönöm a jó tanácsokat, és igyekszem majd kijavítani a hibákat.A felületeket szárazecseteltem szürkével, ezzel jelezvén a személyzet által felhordott koszt.Csak sajnos ez nem látszik a képeken.Még1-szer köszönöm a szakmai és egyéb jó tanácsokat.
Üdv:Tomi
zsugabubus2
2010.11.18. 18:36:58
És ami kimaradt:A lánctalpat valóban túlrozsdáztam, és sarat is kellett volna rá rakni. A köténylemezt tartó pántokat azért nem raktam fel, mert hozzá voltak öntve a köténylemezhez, ráadásul nagyon vastagok voltak.Köszi mindenkinek
Üdv:Tomi
X INKVIZÍTOR X
2010.11.27. 00:42:07
fotókat átnézve a kötényezés alatt is van zimmerit, így nem értem, mit nem ért Tyimosenko :):)
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció