Pintér György - Múzeumi krimik
Ilyen típus úgy tűnik nem létezett, de kiváló alap egy hetvenes évekbeli nagy amerikai batárhoz, a Chrysler Newport mintájára készítettem el az elejét és hátulját.
Általában már az feldob egy Hot Wheels/Matchbox kocsit, ha lecseréljük a gagyi kerekeket, de itt szinte mindent lecseréltem saját gyártmányra és újra is festettem.
A felnik alumíniumcsövekből vannak (kibelezett kondenzátor), a gumik filctoll szárából. Lámpatestek készültek színes sztirolból és alu gyűrűkből. A hűtőrács házi fotómaratás.
A belteret is elkészítettem, mert az érdemben nem volt neki. Némi sztirolvázra milliput epoxigyurmából formáztam az üléseket. Ha már nyitott a motorház, kapott is egy V8-as blokkot kompresszorral. A kerekek egy összekötő rudazattal kormányozhatóak.
A festéshez a fém karosszériára tekintettel Tamiya Metal Primerrel alapoztam, erre jött a Valleyo Model Air metal sárgaréz és vas keveréke.
A legjobb vízbázisú fényes lakk jelenlegi ismereteim szerint az AK A Stand Aqua Gloss (ex Alclad), semmi problémám nem volt vele.
A Valleyo fényes lakkot nem ajánlom senkinek, soha nem szárad meg rendesen, hónapok után is meglátszik rajta az ujjlenyomat. Valósággal sokkolt egy korábbi kocsinál, ahogy a maszkoláshoz használt folpack mintázata megmaradt, alig sikerült felpolírozni.
Végül a krómdíszek alufóliából készültek, Pentart füstfólia ragasztóval helyre ragasztva és brutál éles szikével körbevágva.