Pintér György - Múzeumi krimik
Kész egy újabb gép az ötvenes évekből, az amerikai álomból.
A Lead Sled egy igen korai custom irányzat, szinte kizárólag 1949-51 közti Mercuryk átalakítását jelenti. Ezeket jól leültették, a tetőt tartó oszlopokból darabokat vágtak ki, hogy még alacsonyabbak és dögösebbek legyenek. Ez már igazi 3D sakkozás, csak a legjobb szakik tudnak ilyet csinálni. Az ólomszánkó arra utal, hogy modern kitöltőanyagok még nem voltak, folyékony ólommal egyengették ki a karosszériát.
A karosszérián sokat nem változtattam, az első lámpáknál volt benne valami bosszantó aszimmetria, amivel nem tudtam, mit kezdjek. Eközben láttam fotókat korabeli Lincolnokról, és mivel igen közeli rokona a Mercurynak (úgy tudom, szinte egy gyártósoron készültek), a legnagyobb nyugalommal lereszeltem a lámpákat és felfúrtam a Lincoln szerint. Szerintem szebb.
A hátsó ablakot nagyobbra reszeltem. Minden más a szokásos, csináltam saját kerekeket, feljavítottam a belteret amennyire lehetett (egy polietilén-szerű műanyagból van, erre semmi ragasztó nem tapad). Milliputból csináltam egy középkonzolt meg műszerfalat, ezeknek lyukakat fúrtam, hogy legalább abba tudjon kapaszkodni az anyag.
Valami gyenge pillanatomban kitaláltam, hogy legyen sötétszürke, arany díszekkel. A hűtőrács és a lökhárító sárgarézből készült, a díszlécekhez találtam olyan csokit, aminek aranyszínű alufóliája van. Ez rendesen megszívatott, sokkal vastagabb, mint a háztartási alufólia, nagyon nehéz volt dolgozni vele. A díszlécek helyét bekarcoltam, erre lett ráragasztva a fólia a festés után, majd éles szikével körbevágva.
A mintákhoz találtam arany színű körömmatricákat. Tartottam tőlük, de nagyjából ugyanúgy működnek, mint a rendes leáztatós matricák. Nem a legjobb minőségűek, lassan áznak le, valamennyire vastagok is, de nem annyira, mint a régi Dragon meg Hasegawa. :-)
A festés Gunze, Ammo Aqua Gloss lakkal fényezve.