Hyper Seven

Stefan Hyper Seven

1:24, sajátépítés (2008)
Pintér György - Múzeumi krimik Végre itt a karácsony, nyugalom van otthon, egész éjjel lehet makettezni, nem hajt a tatár... Én is végre kicsit az szerszámokkal és makettekkel megterített asztalhoz tudtam ülni, hogy egy kicsit gyakorlatban is haladjak a régóta dédelgetett terveimmel.

A Lotus Super Seven-t egy angol mérnök tervezte kitcar-nak, ami azt jelenti, hogy otthon, sajátkezűleg kell megépíteni az autót. Már régóta tetszenek ezek az egyedi építésű autók és sok maradék alkatrészem maradt más kitekből, úgyhogy gondoltam kéne építeni valami ilyesmit.

A tervezés Rhino 3D alatt történt. Egyszerűen tolómérővel leméregettem a maradék alkatrészeimet, majd modelleztem számítógéppel, hogy meglegyenek mérethelyesen a darabjaim, hogy a tervezéskor tudjam mi, hogyan fog elférni.

A vázat egy Lotus Super Sevenről talált tervrajz ihlette, igyekeztem hű maradni ezekhez a tervekhez, de mivel én egy Ford V8-as motort terveztem bele, valamint egyéb más alkatrészt, amiről a kitcar bölcs tervezője sem álmodott, ezért helyenként kicsit kellett módosítani rajta.

A terv elkészülte után Corel Draw-al a többnézeti képet mérethelyesen (jelen esetben kb. 1:24) egy lapra raktam és kinyomtattam. Nyomtatáskor figyelni kellett rá, hogy ne torzuljon. Ne legyen lapra igazítva, méretezve az oldal, stb. mert akkor torzul a méret.

Elkezdődhetett hát az építés. A váz anyagát illetően sokat tanakodtam mi lenne a legmegfelelőbb, amivel nagyjából könnyű is dolgozni. Végül is a rézdrót és ennek forrasztása mellett döntöttem, ami valószínűleg nem a legegyszerűbb megoldás, de most ilyen lesz.

Előkerült tehát a forrasztópáka, meg a többi szerszám és elkezdtem építeni a vázat.
A darabok összeforrasztásakor maszkolószalaggal rögzítettem a vezetékeket, hogy az újbóli forrasztóón olvasztáskor ne mozduljanak el a már jó helyen lévő darabok. Néha persze így is ütköztem nehézségekbe és nem lett tökéletes, de már rég volt az a tanműhely... :)

Aktuális állapot (lásd a képeken):

08.12.) A váz többé kevésbé készen van. A száraz próba, a motor és egyéb elemek belepróbálása fényt derített rá, hova kell még tartóelem, vagy honnan kell még kivágni.
Szerencsére jók voltak a tervek így alig kell egy-egy kis tartóelemet hozzáadni, de van még mit csinálni rajta.

09.01.) Megvannak az "új" alkatrészek. Toyota MR-2 maradványaiból lesz a futómű. A motor marad a Ford V8-asa egy kicsit átfaragott leömlővel, ami egy Dodge Viper kipufogórendszerével lesz összehozva, valamint a differenciálmű is a Viperából kerül bele.
Ha nagyon elakadok, akkor az új alkatrészeket is modelleznem kell és megnézni, hogyan férnek el, de egyelőre úgy néz ki menni fog ilyen "barkácsolásosan" is.
A padlólemez, tűzfal és a kardánalagút vékony rézlemezből van.

Nem haladok valami gyorsan, pláne most, hogy vége lett a pihenésnek és már most látszik, hogy nem lesz egy nagyon profi makett, de már régóta szerettem volna egy ilyet építeni. Valahol el kell kezdeni ;)

Remélem hamarosan folytatom!
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
2008.12.25.
Utolsó módosítás: 2009.01.04.
Stefan
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Hickory
2009.01.03. 09:19:55
Ejha!
Ez nagyon jól néz ki!Sok sikert hozzá a továbbiakban is!
De egy igen súlyos konstrukciós hibára felhívnám a figyelmedet:nincs hova akasztani a Wunderbaumot.:DDDDDDDDDD
ElGatoNegro
2009.01.03. 10:21:39
Kiváncsi vagyok az update-okra.
Én amúgy ültem a makett eredetijében.
ChevyG
2009.01.03. 12:51:59
Szeva!
Abszolút távol áll tőlem a téma, de a kivitelezés, és a háttércuccok miatt első osztályú!
üdv!
grys
2009.01.03. 20:47:45
Halló!

Nem egyszerű feladat én is készítettem már egy peugeot 206 alá ezzel az eljárással alvázat.
Sok sikert hozzá!
proo0
2009.01.04. 10:50:15
cső hát azért nem olyan egyszerű,remélem lesznek új képek is!Sima cinnel lehet a rezet forrasztani?Am. jók a munkáid grys tetszik hogy koszolod a meketteket és az alapok is tetszenek!
Stefan
2009.01.04. 19:35:31
Hú, köszi mindenkinek a pozitív véleményeket!

Azt már most látom, hogy nem lesz tökéletes, de már régóta akarok egy ilyen "szerkezet-makettet" építeni. Valahol el kell kezdeni... :)
Azóta a hátsó futómű helye nagyjából elkészült, az első lengőkarokat (illetve ezek imitációit) kell majd felraknom még, de egyelőre lelkierőt gyűjtök.
A tervek változgattak, menetközben kellett módosítgatni 1-2 dolgot, úgyhogy elkezdődött a gányolás ;) :)
A motor marad V8, de a kerekek, meg a futómű egy MR-2 Toyota maradványaiból lesz inkább, mert abból több minden megvan kompletten. A kipufogórendszer (a leömlő kivételével) és a differenciálmű egy Dodge Viper maradéka.
A Peugeot-ra én is emlékszem (ha egyre gondolunk, amit ide az infóra is felraktál), nagyon jó lett. Szépek lettek a forrasztások a bukócsőnél is.
Tényleg nem egyszerű egyébként, de (nagyjából) bele lehet jönni.
Amúgy nem cin, hanem forrasztóón, amit használok a rézhez. Először pillanatpákát használtam, de miután a 3. hegyet cseréltem rájöttem, hogy a Weller utánzatú Kinzóval is jobban járok (persze egy hőfokszabályozós Weller lenne a tökéletes...).
Találtam vékony rézlemezt itthon, úgyhogy a kardánalagút, az utastér alváza, meg a tűzfal többé-kevésbé meg is van csinálva, de még van mit rajta csináni/javítani.
Jó lenne már a "lakatosmunkával" végezni és már a műanyagot beledobálni, de az még arrébb van és kétszer is át kell gondolnom, hogy vége van e, mert, ha már benne van a műanyag, akkor problémás a forrasztgatás a felforrósodás miatt.
A szélvédőt úgy tervezem, hogy egy keretben lesz, mint az igazi Super Seven-en, és lesz visszapillantó is rajta, vagyis a Wunderbaum is elfér majd, szóval mindenre gondoltam :p ;) :DDD
Hatalmas élmény lehet egy igazi Seven-ben ülni, irigykedek.
Az update-tel igyekszem :)
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció