Pintér György - Múzeumi krimik
Bemutatom a legújabb makettem, mely egy Ikarus 211-es.
Aki nem ismerné ezt a típust, annak leírom főbb jellemzőit:
Meglehetősen érdekes konstrukció ez a gyártól, egy komoly midibuszt akartak építeni, de ez lett belőle.
A cég szerződésben állt az Ifával, így a kis méretek miatt Ifa motor és fordított Ifa váltó került bele.
Leginkább munkásjáratnak, gyerekszállításra,illetve különböző átalakításokra használták (versenyautó-szállító illetve szervíz-lakóbusz), de a Honvédség is vett belőle 450 db-ot, mivel olcsó volt.
Valamivel később az igények kielégítésére született meg a 212-es.
Ezt a makettet leegyszerűsítettem, nincs dupla fal, se vázszerkezet, de így tudok vele látványosan haladni,és a végeredményen nem sokat változtat.
Mint előzőleg, most is teljesen saját tervezés és készítés, kézzel.
Sima fehér,nagyméretű kartonra rajzoltam, ez beszerezhető a hobbyboltokban, a piros csík rajta pedig színes papír.
Nem technokollal ragasztottam rá, mert akkor előfordulhat, hogy hullámos vagy levegős lesz. Ezért ehhez kétoldali ragasztószalagot használtam.
A belső tér fekete karton, a díszcsíkok pedig ezüst festékjavítóval vannak festve.
Az üléseket vízfestékkel festettem, nem jutott jobb eszembe, de legközelebb ülésmintát nyomtattatni fogok.
Nehéz lenne kivitelezni például Volánbusz üléshuzatot.
Nem sok újdonság van benne, talán annyi, hogy korlátok vannak az ablakokon belül, de ez már a 266-osban is így volt, illetve a kerekei egy kicsit beljebb vannak, csakúgy mint az igazinak.
A kerekek domborodását egy kis vízzel és körbe középen kis hajtással
oldom meg. A futófelület mintázata ebben az esetben is karcolással készült.
A következő is egy 200-as lesz, egyenlőre maradjon titok, aztán jönnek a veteránok.