Ikarus 553 AVIA

Ikarus 553

1:24, Saját készítés (2014)
Pintér György - Múzeumi krimik Ikarus 553 Avia

SKD-CKD rendszerű autóbusz vagyis helyben összeszerelhető.
A laprugózású, orrmotoros kialakítás jelentős kompromisszumokra késztette a gyár fejlesztőit, ezenkívül számolni kellett a közlekedés és karbantartás alacsony színvonalával is. A helyi viszonyokhoz és teherautó alvázakhoz igazodva, mérsékelt komfortfokozatú, de nagy igénybevételt jól tűrő autóbuszokat fejlesztettek ki.
A modellek közös jellemzője a sarkos, szögletes forma és az azonos homlok-hátfal volt.
Az Ikarus 553-as típusú midibuszban az első futómű mögött kétszárnyú harmonikaajtót helyeztek el. Ebben a szériában ez volt az egyetlen típus ami itthon is megjelent, de főként Irak és Csehszlovákia (Avia cég) volt a megrendelő.

A modell is olyan egyszerű lett mint az igazi.
Nem teljesen azt készítettem el, mint a képen mivel voltak olyanok, amiknek volt kijelzőjük és az ajtón alul nem volt ablak.
Szokás szerint sztirolból vágtam ki, de már nem kézzel, hanem multifunkciós géppel, ami gravírozó, fúró, csiszoló szerszám.
Szokni kell még, ezért nem lettek teljesen egyformák az ablakok de sokkal könnyebben és gyorsabban lehet így dolgozni.
A színt sikerült elég jól eltalálni és a tömítések is aránylag jól sikerültek, néhol sajnos megrepedt mikor leesett.
Az ajtókat nyithatóra csináltam, mert találtam pici zsanérokat, de még így is félbe kellett őket vágni. Kísérletnek nem volt rossz.
Belsejében mondjuk nem sok minden van, sima barna ülések, műszerfal, kormány és gyakorlatilag a részletessége itt véget is ér, mivel nagyon kevés belső képet találni róluk. Amik megmaradtak azokat átalakították büfé, lakóbuszokká.
A végén a két kép az Ikarus gyárban készült 1/24-es 553-asról készült, szerencsére ez is megmenekült egy gyűjtőnél.
110907-bnv1977_24
110907-bnv1977_24
2011.02.27.-16;19;59.preview
2011.02.27.-16;19;59.preview
IMG_20141109_155409_832
IMG_20141109_155409_832
IMG_20141110_144426_506
IMG_20141110_144426_506
IMG_20141206_130213_778
IMG_20141206_130213_778
DSCI3470
DSCI3470
DSCI3472
DSCI3472
IMG_20150307_144313_308
IMG_20150307_144313_308
DSCI3474
DSCI3474
DSCI3476
DSCI3476
DSCI3477
DSCI3477
DSCI3480
DSCI3480
ikarus_004_180035
ikarus_004_180035
névtelen15
névtelen15
2015.03.07.
Petya
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
denkmeyer
2015.04.22. 10:21:47
Nagyon szép lett a maketted bármennyire is csufi az eredeti kivitel. Annak mi volt az oka, hogy a homlokfal és a hátfal, azaz az eleje és a vége egyforma elemből készült? Persze a gyártástechnológiai egyszerűségen túl!

denk
Petya
2015.04.22. 10:46:48
Köszi, örülök, ha tetszik! Hát azon kívül, hogy valóban egyszerű volt így legyártani, gondolom ez volt a legolcsóbb megoldás is. Azt hiszem a fő szempont az volt ezeknél a típusoknál, hogy minél olcsóbb legyen az előállítása illetve, hogy helyben összeszerelhető legyen. Tehát a legtöbb 553-ast nem készen szállította az Ikarus, hanem darabokban és a megrendelő igényeihez igazodva. Ezért volt többféle alvázas kivitel az itt említett például AVIA teherautó alvázra épített. Ebből is látható, hogy a fő megrendelő pedig Csehszlovákia volt.
denkmeyer
2015.04.23. 08:08:43
Köszi!
lucky
2015.05.06. 10:06:50
Szia!
Ablakoknál nem gondoltál még a műgyanta keretre? Mivel a gyárban is tipizáltan készült itt is lehetne. Ráadásul nagyban feldobná a kész művet.
Petya
2015.05.06. 13:05:49
Hali!
De gondolkodom, hogy mivel, hogyan lehetne megoldani ami takarná a ragasztást, hézagot, illesztéseket is. Ennél csak annyit csináltam, hogy kifestettem feketére belül de nem igazán látszik. A többi busznál elöl-hátul hajgumit szoktam körberagasztani és feketére festeni de az vastag. A mostaninál kipróbáltam a vékony kábelt (pl. fülhallgató) illetve a vékony fekete drótot is de egyik se a legjobb megoldás.
lucky
2015.05.09. 19:58:51
Szia!
Vékony lapból kellene kivágni, a külső és belső oldalt. A két lap közé mehetne az üveg.
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció