Pintér György - Múzeumi krimik
Üdv mindenkinek!
Idén tavasszal tettem szert erre a kis Revell(ex Matchbox)makettre.
Korábban nem érdekelt túlzottan,mert elég picinek látszott,de valahogy mégis úgy gondoltam,hogy miért is ne,meg kellene próbálni.
A makett olcsónak mondható,ez az egyik erénye,de a dobozt kibontva sem lettem csalódott. Sötétzöld öntőkeretek,kis matricalap,de semmi üveg alkatrész.Még ez sem vette kedvemet,bár tudtam,hogy a sötét műanyag nem kedvez a leendő világos színnek.
Mivel ecsettel dolgozom,nagyban lassította a munkát,de ezt leszámítva minden ment a maga útján.
Az összerakási útmutató érthető,nem okoz gondot.
Mivel tudtam hogy egy izraeli szállítót szeretnék készíteni,hosszabb ideig csak referenciaképeket kerestem egy eredetiről.Keresésem eredményekkel járt,így már bátrabban kezdhettem neki az építésnek is.
Az összerakási útmutatást követve sikerült a vontatót és a vontatmányt is néhány nap alatt összerakni,festeni.Nálam a Humbrol 168 Hemp szatén lett a makett alapszíne,mert képek alapján leginkább ez felelt meg.Ezt két rétegben kellett alkalmazni,bizonyos helyeken több is,mert az öntőkeret sötétzöld színét nehezen takarta a világos festék.Volt néhány pont ahol változtatni akartam,pl. az első kerekeket balra kifordítva szerettem volna megjeleníteni.Ez kis plusz munkával sikerült is,de nekem tetszik a végeredmény.A fülke elég puritán berendezésű eredetileg is,de ezen a maketten csak hellyel-közzel hasonlít az eredetire.A műszerfalra nem jár matrica,ezért imitálni kellett fekete és fehér pöttyök felfestegetésével,mintha mérőórák lennének.Kellett még beletenni sebváltó kart/karokat is mert kettő ilyen van a kocsiban eredetileg.A vezető figurának való ülő alakot feldaraboltam és úgy állítottam/ültettem be újra,hogy jobban bele tudjon illeni a vezetői posztjába.Ezt amúgy az ajtó bezárásával még el is takartam,mert annyira azért nem szép...sajnos.Az összes üveget is pótolni kellett,mert mint már említettem,ez nem volt a maketthez mellékelve.
A másik figura nem kellett,ment a levesbe.Miután a makett már le volt festve,elkezdtem a panel befolyatásokkal,koszolással-koptatással viseletessé tenni a gépet,mert sivatagi körülmények között nem éppen marad vegytiszta egy jármű.
Azért nem írok erről részletesebben,mert ezeket szinte mindenki ismeri valamilyen szinten...szóval le lett lakva a vas.
Mivel sokáig nem tudtam pontosan mit is szeretnék tenni a vontatóra,vettem egy kis Italeri 1:72 M4A1 Shermant(7003),és ez lett a vontatott teher.Erre Trumpeter matricákat tettem,mert az Italeri ezt a verziót nem mellékelte.
Tudom hogy nem igazán jó a cső mint IDF verzió(nekik hosszabb volt),de mihelyst szert teszek egy ilyenre,lecserélem.
Az alap.
4mm-es rétegelt lemezre felszerkesztettem a mintát,amit kivágtam egy vékony lapos dekopír fűrésszel.
Csiszolópapír maradék lett az út a kocsi alatt,de ezt előbb kevés Neoflex-szel átjavítgattam,majd átkentem híg fekete enamel bázisú festékkel.
Közben finom szemcséjű nemes vakolatból megalkottam a köves-homok utánzatot,amit meg vöröses híg festéssel kentem át.
Száradás után minden jármű,az út és még a terep is kapott egy jó adag szimpla téglaporból álló poros látszatot.Legvégül a felíratok jöttek,amik részint izraeli letraszett típusú betűk,részint saját kezű felíratozás.Amint ez is kész lett lelakkoztam ezt a részt,majd felragasztottam néhány Greeline gyártmányú bokor növényzetet.
Ezzel nagyjából meg is voltam,csak lesz még pár 1:76 figura is a diorámán,amiket az Airfix 2.Világháborús angol reptéri szettjéből kölcsönöztem,mert a ruházatuk,uniformisuk még pont jók a 60-as évek korai izraeli katonai repertoárjába.