Ezt érdemes megnézni a you tube-on http://www.youtube.com/watch?v=JBzEt9U3YNc
http://www.youtube.com/watch?v=y3qvHJBMHK8
A kocsi műszaki adatai és rövid történeti leírása:
A makettet 2008 szeptemberében kaptam és már akkor feltűnt, hogy nagyon jó minőségű,és hogy sok munka lesz vele. Kissé meglepett, hogy egy évvel idősebb nálam .
Az igazi autó kora egyik leggyorsabb autója volt 1992 -től 96-ig gyártották, nem örvendett a Ferrari F40-eséhez hasonló hírnévnek. Az autót Tom Walkinshaw tervezte , egy remek középmotoros konstrukciót alkotott,amelybe egy 3.5 literes v6-os motort tettek,amire 2,a Rover Metro-ból származó turbófeltöltőt szereltek. Az autó a Mclaren F1-es megjelenéséig tartotta a leggyorsabb utcai autónak járó címet 350 km/h-val . 542 lóerős volt,amit 7000-es fordulaton adott le,és 0-100-ra 3.8 másodperc alatt gyorsult. A formája szerintem gyönyörű,igazi úri sportkocsi, a Pininfarina cég is készített hozzá egy formatervet, de az inkább egy Nissan Sylvia-ra hasonlít mint egy szupersportkocsira.
Az építés:
Az építést a megfelelő színek meghatározásával és beszerzésével kezdtem, utána nekiláttam a motor összeszerelésének,amivel jól haladtam, csak félfényes feketét és ezüstöt használtam,plusz üzemanyagvezetéket készítettem . A hátsó lámpákat átlátszó színekkel festettem, húzottszállal választottam el a színeket. A beltér színét matt homoksárgából és fényes fehérből kevertem,ami fényesebb lett a kelleténél. A műszerfalon minden apró bigyót kifestettem és lematricáztam. A biztonsági öveket 4 pontosra csináltam fémlemezből és a harckocsikhoz használatos rácsanyagból (festéket folyattam bele). A padlólemez festéstét elrontottam, majd egy vegyszer ráömlött,ami csúnyán felmarta,és később a csiszolás, gittelés és alapozás némiképp deformálta.
2009 őszén sikerült végre annyi alapozás és gittelés után szépen lefesteni, néhány nappal ezelőtt az első spoilert a karosszériával együtt festettem, majd a hátsó diffúzort grafitszínűre festettem. A hátsó rendszámtábla keretét krómszínűre festettem és az ezüst felíratú rendszámtáblát tettem fel. A kerekek festés után porosak lettek,ezért körömlakklemosóval lemarattam őket,ami erősen károsította a műanyagot, úgyhogy ismét gittelhettem és csiszolhattam, alig egy hete sikerült szépen lefesteni. A fékeket nem a gyári színekre festettem, de nem láthatóak,a kerekek forognak és a kormánymű mozgatható.
A karosszériát Tamiya alapozóval alapoztam és a minimális sorját eltüntettem, 2010 április 1-én festettem Tamiya metálzöldel, csak a hátsó spoilert festettem,mert megfolyt a festék és poros lett ( úgy látszik,a bolondok megtréfáltak). Ezt az alkatrészt később megcsiszoltam, ezt követően elraktam a makettet és arra gondoltam,jó lesz majd alkatrésznek. 1 hete vettem elő újra, hogy gyakoroljam rajta a festést,és ha már festek,elővettem a Revell 62-es British racing green-emet, és arra gondoltam,ha már festek,miért ne használjak valami modernebb színt, ezért a gépet a zöld és a Revell 91-es Steel (vasszín) 80-20 % arányú elegyével festettem. Ez a keverési arány remek hatást ad a kocsi fényének. A panelvonalakat híg félfényes feketével egy 3/0-ás ecset segítségével festettem ki.
Az üvegalkatrészeket eddig kívülről maszkoltam, de Berci bácsi megmondta, hogy ha belülről festem ki,az az igazi. Tény és való,igaza volt. Az üvegalkatrészeket beragasztottam, felhelyeztem a hátsó spoilert és a hátsó rácsot, ezt követően megtörtént a házasság,már 1 autóm volt, felhelyeztem a tükröket. És végül a fém matricát,ami nem volt egyszerű, egyben raktam fel őket, de a fólia eltávolításakor az odaragaszásban segíteni kellett a szikével is, hogy ne húzzam le a betűket a fóliával.
Ez egy tanulómakett volt számomra és most, hogy kész,úgy érzem,megérte a belefektetett munka. Ez egy remek ki, mindenkinek tudom ajánlani. Köszönet a tanácsokért Berci bácsinak.
Köszönöm a figyelmet! (minden építő jellegű kritikát szívesen fogadok)