Pintér György - Múzeumi krimik
Először is, mindig próbáltam valami különlegeset építeni az autókból amiket vettem és legtöbbször előfordult velem, hogy az elképzelésem megvalósítása nem volt egyszerű dolog. Ez jó párszor arra késztetett, hogy feladjam a dolgot. Most rátaláltam egy igazán különleges autóra (legalábbis számomra), amit remélem meg tudok csinálni az elképzeléseim szerint.
Már 2 hónapja annak, hogy elkezdtem bővebben olvasni az egyik kedvenc zenekarom, a Doors után. Elég mélyen beleásva magam a zenekar és Jim Morrison életébe, találtam egy "legendát" a sok közül, ami számomra megadta a kezdő lökést.
1967-et írunk, a Doors hatalmas nagy sikert aratott a Light My Fire című számával, és a rock zenekarok élére került. Formabontó hangszerelésük és előadásmódjuk, és nem utolsó sorban Jim Morrison mélyreható és néha megbotránkoztató dalszövegei tették őket híressé.
1969-ben Jim Morrison a "The Doors" című albumért az Electra Records-tól ajándékba kapott egy 1967 Ford Mustang Shelby GT500-as gépjárművet. Ezt az autót gondolom nem kell bemutatnom senkinek, hiszen ha máshol nem is, a Tolvajtempó című filmben biztosan látta. Az autó bizonyos Nightmist blue színnel rendelkezett, és csak oldalt volt rajta két GT500as fehér csík, illetve 10 küllős Shelby felnivel volt felszerelve.
És itt kezdődik a legenda része a dolognak. Miután Jim megkapta a Shelbyt, egyik péntek este Los Angelesben a Sunset Boulvard-on (nem szabályosan) haladva sikerült egy telefonpóznát elütnie. (Gondolom csak úgy beugrott a hülyéje az útra.) :) Miután Jim kiszállt és "felmérte" a károkat, bezárta a kocsit és elsétált a Whisky A-Go-Go nevezetű klubba. Amikor pedig visszatért, látta, hogy a Shelby-nek nyoma veszett. Rá jellemző módon nem nagyon érdekelte a dolog, hiszen már nem az első balesete volt és nem is ez volt a legnagyobb. Több verzió is fenn maradt a történtekről. Az egyik, hogy az autót elvontatták. A másik sztori, hogy Jim egy utazás miatt a Los Angeles-i reptéren parkolt le a Shelby-vel és mire visszatért a kocsit elvontatták és elárverezték.
Jim Morrison meghatározó személyiség volt az akkori kor Hippy világának. Zenéjével, verseivel olyan kultuszt alakított ki maga körül hogy a mai napig rengeteg rajongója van. Ezért is különleges ez a Shelby, hiszen ha előkerülne az eszmei értéke szinte felbecsülhetetlen lenne.
Ezért is gondoltam, hogy igazán különleges lenne megépíteni és ha másnak nem is, számomra igazán különleges autó lesz. Egyfajta emlék.
Nos, a választás az AMT 1967-es Shelby GT350-esre esett mivel ezt tudtam beszerezni. Köszönettel tartozom Szűcs Lacinak a makettért. A kit igazán jó, vannak hibái, mivel egy sima '67-es Fastback az alapja, az eleje meg a hátsó része nehezen illeszkedik illetve a lökhárító sem nagyon követi a kasznit. Egyébként kevés sorja található rajta és elvétve kell tömíteni az előbb említett hibáknál. Jelenleg eléggé az építés elején járok, de a cikket amint tudom folytatom.
2009.05.20.
Az alvázat befejeztem, már csak a vezetékek hiányoznak (fékvezeték, benzin stb.). A beltérrel is elhaladtam. A legnehezebb feladat a megfelelő színösszeállítás volt mert ilyen bézs belterű Shelby-t nem nagyon találtam neten, ami fenn maradt "roadmovie" amit Jim Morrison készített nem annyira jó minőségű, de használható.
A kasztni kapott 2 réteg festéket ami szépen elfedte az apróbb helyeket is. Már csak a matricázás és a lakkozás maradt hátra és persze a díszlécek festése.
Felniket és GT500-as matricát is sikerült szerezni, hála Hozé-nak és vlevi-nek(még egyszer köszi szépen).
A motor még készülőben, a gyújtáskábelek bekötése hiányzik, meg még apróbb dolgok (leömlők felragasztása stb.)
2009.07.28.
A gyújtáskábeleket bekötöttem és a vákuumos gyújtáselosztót is a karburátorral. Kifúrtam a generátor kábeleinek is a helyet illetve az aksit is befejeztem.
A fékkörökhöz tartozó lyukakat is kifúrtam és nagyjából megterveztem a fékvezetékek útvonalát a motortérben látható fékcsöveket már megcsináltam már csak az alvázon kell elhelyezni a többit. Meg persze a kézifék is hátra van. A felfüggesztés elemei is megvannak.
Az ablakmosó folyadék tartályát illetve a hűtő is készen van.
A belteret nagyjából összeállítottam, de még az ülések nincsenek befejezve. A legérdekesebb, hogy találtam egy plusz lyukat a kardán alagúton a hátsó ülések előtt aminek nem kellene ott lennie, úgyhogy betömítettem.
A képeken elég poros a paci, mert csak most jutottam el a fényképezésig.
Elég sok apró dolog van hátra, de szép lassan alakul a gép.
Várom a véleményeket és a kritikákat.
Forrás:
www.shelbymustang.com
www.wikipédia.hu
Folyt. köv.