Jim Morrison Shelby GT500

1967 Shelby GT500

1:24, AMT
Pintér György - Múzeumi krimik Először is, mindig próbáltam valami különlegeset építeni az autókból amiket vettem és legtöbbször előfordult velem, hogy az elképzelésem megvalósítása nem volt egyszerű dolog. Ez jó párszor arra késztetett, hogy feladjam a dolgot. Most rátaláltam egy igazán különleges autóra (legalábbis számomra), amit remélem meg tudok csinálni az elképzeléseim szerint.

Már 2 hónapja annak, hogy elkezdtem bővebben olvasni az egyik kedvenc zenekarom, a Doors után. Elég mélyen beleásva magam a zenekar és Jim Morrison életébe, találtam egy "legendát" a sok közül, ami számomra megadta a kezdő lökést.

1967-et írunk, a Doors hatalmas nagy sikert aratott a Light My Fire című számával, és a rock zenekarok élére került. Formabontó hangszerelésük és előadásmódjuk, és nem utolsó sorban Jim Morrison mélyreható és néha megbotránkoztató dalszövegei tették őket híressé.

1969-ben Jim Morrison a "The Doors" című albumért az Electra Records-tól ajándékba kapott egy 1967 Ford Mustang Shelby GT500-as gépjárművet. Ezt az autót gondolom nem kell bemutatnom senkinek, hiszen ha máshol nem is, a Tolvajtempó című filmben biztosan látta. Az autó bizonyos Nightmist blue színnel rendelkezett, és csak oldalt volt rajta két GT500as fehér csík, illetve 10 küllős Shelby felnivel volt felszerelve.

És itt kezdődik a legenda része a dolognak. Miután Jim megkapta a Shelbyt, egyik péntek este Los Angelesben a Sunset Boulvard-on (nem szabályosan) haladva sikerült egy telefonpóznát elütnie. (Gondolom csak úgy beugrott a hülyéje az útra.) :) Miután Jim kiszállt és "felmérte" a károkat, bezárta a kocsit és elsétált a Whisky A-Go-Go nevezetű klubba. Amikor pedig visszatért, látta, hogy a Shelby-nek nyoma veszett. Rá jellemző módon nem nagyon érdekelte a dolog, hiszen már nem az első balesete volt és nem is ez volt a legnagyobb. Több verzió is fenn maradt a történtekről. Az egyik, hogy az autót elvontatták. A másik sztori, hogy Jim egy utazás miatt a Los Angeles-i reptéren parkolt le a Shelby-vel és mire visszatért a kocsit elvontatták és elárverezték.

Jim Morrison meghatározó személyiség volt az akkori kor Hippy világának. Zenéjével, verseivel olyan kultuszt alakított ki maga körül hogy a mai napig rengeteg rajongója van. Ezért is különleges ez a Shelby, hiszen ha előkerülne az eszmei értéke szinte felbecsülhetetlen lenne.
Ezért is gondoltam, hogy igazán különleges lenne megépíteni és ha másnak nem is, számomra igazán különleges autó lesz. Egyfajta emlék.

Nos, a választás az AMT 1967-es Shelby GT350-esre esett mivel ezt tudtam beszerezni. Köszönettel tartozom Szűcs Lacinak a makettért. A kit igazán jó, vannak hibái, mivel egy sima '67-es Fastback az alapja, az eleje meg a hátsó része nehezen illeszkedik illetve a lökhárító sem nagyon követi a kasznit. Egyébként kevés sorja található rajta és elvétve kell tömíteni az előbb említett hibáknál. Jelenleg eléggé az építés elején járok, de a cikket amint tudom folytatom.

2009.05.20.
Az alvázat befejeztem, már csak a vezetékek hiányoznak (fékvezeték, benzin stb.). A beltérrel is elhaladtam. A legnehezebb feladat a megfelelő színösszeállítás volt mert ilyen bézs belterű Shelby-t nem nagyon találtam neten, ami fenn maradt "roadmovie" amit Jim Morrison készített nem annyira jó minőségű, de használható.
A kasztni kapott 2 réteg festéket ami szépen elfedte az apróbb helyeket is. Már csak a matricázás és a lakkozás maradt hátra és persze a díszlécek festése.
Felniket és GT500-as matricát is sikerült szerezni, hála Hozé-nak és vlevi-nek(még egyszer köszi szépen).
A motor még készülőben, a gyújtáskábelek bekötése hiányzik, meg még apróbb dolgok (leömlők felragasztása stb.)

2009.07.28.
A gyújtáskábeleket bekötöttem és a vákuumos gyújtáselosztót is a karburátorral. Kifúrtam a generátor kábeleinek is a helyet illetve az aksit is befejeztem.
A fékkörökhöz tartozó lyukakat is kifúrtam és nagyjából megterveztem a fékvezetékek útvonalát a motortérben látható fékcsöveket már megcsináltam már csak az alvázon kell elhelyezni a többit. Meg persze a kézifék is hátra van. A felfüggesztés elemei is megvannak.
Az ablakmosó folyadék tartályát illetve a hűtő is készen van.
A belteret nagyjából összeállítottam, de még az ülések nincsenek befejezve. A legérdekesebb, hogy találtam egy plusz lyukat a kardán alagúton a hátsó ülések előtt aminek nem kellene ott lennie, úgyhogy betömítettem.
A képeken elég poros a paci, mert csak most jutottam el a fényképezésig.

Elég sok apró dolog van hátra, de szép lassan alakul a gép.

Várom a véleményeket és a kritikákat.

Forrás:
www.shelbymustang.com
www.wikipédia.hu

Folyt. köv.
1967 shelby
1967 shelby
Regisztrációs lap
Regisztrációs lap
Jim Morrison
Jim Morrison
1967 shelby GT500 Nightmist blue
1967 shelby GT500…
talpazat látvényterv
talpazat látvé…
műszerfal
műszerfal
alváz
alváz
beltér oldalai
beltér oldalai
kasztni 2 réteg festékkel
kasztni 2 réteg…
eleje, hátulja
eleje, hátulja
DSCF2814
DSCF2814
DSCF2815
DSCF2815
DSCF2817
DSCF2817
DSCF2819
DSCF2819
DSCF2820
DSCF2820
DSCF2821
DSCF2821
DSCF2822
DSCF2822
2009.05.08.
Utolsó módosítás: 2009.07.28.
Kajtor Róbert (spike428), Szeged
Makettinfo Online Klub
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
DDani
2009.05.21. 09:10:05
Hello spike!
Az autó nagyon szép lesz,kíváncsi vagyok a végeredményre.Mondjuk nekem maga az ötlet tetszik a legjobban ugyanis nekem is a The Doors
a kedvenc zenekarom:)

További jó építést
Üdv:
DDani
Icebreaker
2009.05.21. 12:09:36
Helló!
Nekem kicsit naracsosnak tűnik a kaszni fényezése. Mivel festetted?
Én általában Tamiya sray-t használok autóknál, főleg, ha egyszínű.
Kiváncsi vagyok a végeredményre! Hajrá!!!
Ice
spike428
2009.05.21. 13:11:56
Hali!
Icebreaker: Én Prisma Color sprayt használok olcsóbb a Tamiyanál és 5 autóra elég, kicsit több a munka vele (csiszolás, polírozás), de én ezt szoktam meg. A Tamiya-t is ki fogom próbálni, de azt egy komolyabb autónál. :)
DDani: Próbáltam valami különlegeset találni és ez a kis legenda jónak tűnt. Összekötöttem a kellemest a még kellemesebbel (Doors és Mustamg fan).
Köszi a kommentárokat!
vlevi
2009.05.21. 16:00:53
Hátén nem voltam elájulva a Tamiya sprétől. Most fújkáltam egy Mustangot, TS-42 Light Gunmetal metálszínnel.
Én semmi olyan pluszt nem vettem észre a Tamiya lakk és a barkácsbóti Prisma Color között, ami miatt érdemes lenne használni.
Ahhoz képest, hogy mennyi van benne, rohadt drága. Főleg, ha valamit elrontottál, és újra kell fújni egy nagyobb részt. Nekem pl. a Mustang után már nemnagyon maradt a flakonban, nagyon üresen csörög benne a golyó. Ha véletlenül kevés lett volna, vegyek mégegyet? Na ne...
Akkor már inkább a Zero festékek.
Icebreaker
2009.05.22. 06:33:48
Üdv urak!
Nekem bejött a Tamiya spray. Lefújtam egy 1/24 Scania 143M-et, egy Pennzoilos Nismo-t és maradt benne annyi, hogy elég legyen egy Super7-re.
Tény, hogy meg kell tanulni bánni vele. Az pedig egy másik tény, hogy autókasznin kivül nem használnám semmire, de arra az a legjobb, szerintem.
Ice
spike428
2009.05.22. 12:24:36
Sziasztok!
Véleményem szerint mindenki azzal a márkájú, típusú festékkel fest amivel tud és amit ismer. Lehet az egy drágább, kevésbé jó minőségű. Viszont hogyha a végeredmény ugyanolyan jó, akkor mindegy mivel csinálja. Aki Tamíya-t használ az tudja, hogy mennyit kell fújni, milyen messziről illetve flakonból vagy szórópisztolyból. Aki meg mást használ (pl. vlevi és én) ő is tudja, hogy mi a megfelelő technika ahhoz, hogy a végeredmény megfelelő legyen.
A kasztnit ma fogom megcsiszolni hogy egyenletes legyen a felülete utána meg lakk és stb.
Még egyszer köszönöm a hozzászólásokat és azt, hogy tetszik az ötlet is.
gyurmakoma
2009.05.22. 12:58:38
Hali!
Én is épp ezt épitem most,lassan végső stádiumban van a dolog.Bár nekem dobozos lesz.
Külön tisztelet a megemlékezésnek,bár nem vagyok rajongó.
Mindenképp szép történetet szőttél köré és remélem sikerül is végig vinni a tervezetet.
Nekem a matrica az vizbe érés után összegömbölyödött és tört,gyakorlatilag használhatatlan volt.
Amit meg ma vettem épp észre,hogy az összeállitásinál kihagyták a hűtő két csövének ábrázolását.
Kimondottan bejön a műszerfalad,szerintem ötös.
Hajrá.
spike428
2009.05.25. 13:53:05
gyurmakoma!
Láttam a tiéd az izomautó fórumon, jól néz ki. Remélem nekem a matrica jól fog működni, mert nincs belőle tartalék. A hűtőcssővel én is szívtam egyet egy régebbi autómnál, de az az én hibám volt. Jó, hogy említetted most legalább biztos odafigyelek rá. A műszerfallal igyekeztem, örülök, hogy tetszik.
ChevyG
2009.05.27. 11:22:58
Szia!
Szuiper 5let!
Én nem vagyok mustang fan, de a 67-es shelby-t 1x meg kell építenem (full gyári, fekete)
Imádom a The DOORS-t, de szerintem Jim nem Shelby-t kapott az Electrától. Nézd meg az "L.A. Woman" című számhoz tartozó klippet (egyik legeslegjobb számuk!!! -bár az összes albumuk nekem Best of-nak tűnik;)) Ebben a klipben az Ő 'stangja van. "blue Lady"-nek hívta Jim.
Üdv!

(adatlapomra kattintva sok dobozbontást találsz)
spike428
2009.05.27. 12:20:34
Hali!
Örülök, hogy tetszik. Ha rákattintasz a www.shelbymustang.com-ra akkor ott leírja a történetét a Shelby-nek egy srác, igaz angol, de nem túl nehéz. Itt meg a roadmovie-ból a HWY-ban látható a Mustang, én erre is alapoztam az egészet: http://www.youtube.com/watch?v=73_tbkXXYRs
Az "L.A. woman" szerintem is a legjobb számuk egyszerűen nem tudom megunni. A számhoz tartozó klippet meg úgy tudom a 80-as évek elején készítették.(bár Youtube-on ma nem találtam) Jó, hogy vannak más Doors fanok is. :)
Üdv. Robi
Kranko1
2009.07.28. 10:45:34
Hello!

Én ezt a klippet találtam! Nem ez az amiről beszéltél?

http://www.youtube.com/watch?v=L5ndhb5PzhY&feature=related

KRanko
Kranko1
2009.07.28. 10:46:59
Bocsi...csak az elejét láttam. Nem ez az! :)
Kranko1
2010.09.02. 19:52:04
Jútúbozás közben ebbe botlottam: http://www.youtube.com/watch?v=Cdjg3QtLd6Q

Ez a Mustangos videó!

Kranko
Kranko1
2010.09.02. 19:53:10
Vagyis jobb minőségben....
spike428
2010.09.03. 08:14:50
Szia Kranko1!
Jó videó! Már a filmet is megszereztem jó minőségben uh van miből képeket kiszedni :). Igaz már több mint 1 éve van a dobozban matrica hiány miatt, de lehet, hogy nemsokára újra neki kezdek.

Üdv.: Robi
Kranko1
2010.09.09. 15:51:01
Muszáj lesz befejezned, mivel neked köszönhetően egy kicsit én is Doors rajongó lettem! :D
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció