Joe's garage
1:25
Pintér György - Múzeumi krimik ChevyG invitálására én is bekapcsolódtam a GM kisteherautók group buildba. A kiválaszott makett egy tuningolt ’57 Chevy Stepside lett.

Elég sok látható kilökőtüske nyomot kellett eltüntetnem, sorja és illeszkedési probléma is elég sok akadt, a legnagyobb talán a motorháztető és a sárvédők közt. A szélvédő kisebb mint a helye. Ezt két módon próbálom meg orvosolni: meleg víz alatt kissé felpúposítottam az ablak alatti részt. A belső festés után beragasztottam az üvegeket, lemaszkoltam, majd a kisebb réseket eltüntettem tömítővel, azt gumiszigetelésnek álcázva.

A raktér padlóját balsafából készítettem, ahogy az eredetin is fából készült. Először nyitva akartam megcsinálni a motorteret, de a fotókhoz hasonlítva nagyon nem tetszettek a belső arányai. Inkább lecsuktam a fedelet, leragasztottam és összecsiszoltam. Az Edelbrock feliratos légszűrőházat és szelepfedeleket kihagytam, jól mutat majd az asztalon. Ez a makett eleve több kor ötvözete, ilyen Edelbrock blokkok a 80-as évek végén voltak, ehhez a korhoz illik a felni is. A koncepcióm az lett, hogy ezt a kocsit tuning motorral és futóművel utcai és zárt pályás amatőr versenyekre használták, majd sorsára hagyták.

Az alvázat lefújtam PrismaColor matt feketével. Az alváz alapszíne egyébként is fekete, az ajtókárpitokat és a padlót is feketére akartam festeni. Ez a festék erősebb, mint a makettfestékek, de jó alapot ad a pigmenteknek is.

A belső teret kicsit feljavítottam, ez alapján (a belső festéshez is ez volt az ötletadó):
http://www.hotrodscustomstuff.com/hale57.html

Megcsináltam az ajtónyitót és az ablaklehúzót is. Nagyon nem dolgoztam ki, mert nem fog látszani, de a maketten csak panelvonalként jelölték, és ez nagyon nem tetszett. A kormányra szerelt automataváltó kart levágtam, (az enyém egy V8 Edelbrock motoros kéziváltós darab), a kormányoszlop bal oldalára pedig indexkart készítettem húzott szálból.

A meglepően jó műszerfalat kékre festettem, amit Vallejo akril fehér és sötétkék keverékéből állítottam elő. Kicsit világosabban ez lesz a külső szín is. A festés előtt a kilométeróra számlapját kimaszkoltam. A festésnél a pre shading eljárást alkalmaztam, a sík felület közepét vastagabban fújtam, a széleknél vékonyabban, így ott sötétebb. A maszkolások levétele után feketével átmostam az egész műszerfalat, amit bátran megtehettem, hiszen az alap akrilfesték. Fehérrel szárazecseteltem a kilométerórát, így láthatóvá és olvashatóvá váltak a számok is, majd fényes akril lakkal zártam le.

A végén nagy adag CMK porszín pigmentporral ecseteltem át az egészet, majd matt akril lakkal fixáltam. Ezzel a nem egyenletes festéssel is a használtságot, kopottságot hangsúlyozom egyrészt, másrészt ki lehet vele emelni a formákat, felületeket, virtuálisan felnagyítva a természetes fény-árnyék hatást. Ahhoz hasonló technika, amit a figurások a "fentről jövő fény"-ként emlegetnek.

A műszerfalnál fekete volt az alap, erre jött a kék. Ahol a valóságban is árnyék van (a felső perem alatt, vagy legalul) csak vékony kék festék került, átlátszik alóla a fekete. A függőleges részekre (kesztyűtartó fedele) vastagabb réteg, a szélvédő alatt lévő részre a kék színt még világosítottam.

Alapozásként lefestettem a kocsit csokoládébarna alapszínre, és hagytam megszáradni. A hajlakkos festést, amihez Taft Mega Strong hajlakkot és Vallejo akrilfestéket használtam. A Vallejo festékből egy sötétebb és egy világosabb árnyalatot használtam, itt is a fentről jövő fény technikát alkalmazva festettem fel.

A hajlakkot pisztolyba fújtam, majd vékony rétegben a makettre. Pár perc száradás után fújtam rá a világoskék akril réteget. 5 perc múlva elkezdtem visszamosni. Itt sokat segített a fotó. Visszamosáskor vízzel átecsetelem az egész felületet, majd mikor megpuhult, fogpiszkálóval és tömött sörtéjű ecsettel koptatom vissza.

A jobboldali ajtót fakó pirosra festettem, roncs autókon gyakran látni ilyet.

A garázst és a bútorokat balsafa lécekből és lemezekből készítettem. Alapozáshoz erősen hígított szürkésbarna akrilfestékkel folyattam be. A végső festéshez szintén a hajlakkos technikát alkalmaztam. A kiegészítők a Fujimi Garage and Tools szetjéből valók.
A kész dioráma
A kész dioráma
Az alapötlet
Az alapötlet
Alapfestett alváz
Alapfestett alváz
Belső tér
Belső tér
Festésre előkészítve
Festésre előkészítve
Alapréteg
Alapréteg
Hajlakkos koptatás után
Hajlakkos koptatás után
Majdnem kész
Majdnem kész
Majdnem kész
Majdnem kész
Majdnem kész
Majdnem kész
Garázs majdnem készen
Garázs majdnem készen
A kész dioráma
A kész dioráma
A kész dioráma
A kész dioráma
A kész dioráma
A kész dioráma
A kész dioráma
A kész dioráma
A kész dioráma
A kész dioráma
A kész dioráma
A kész dioráma
A kész dioráma
A kész dioráma
Garázs alapozás és fedőfestés
Garázs alapozás és fedőfestés
A kész dioráma
A kész dioráma
A kész dioráma
A kész dioráma
2009.08.07.
Utolsó módosítás: 2010.06.22.
Szabó Ákos (Ákos), Uraiújfalu
Makettinfo Online Klub
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
rod666
2009.08.07. 10:04:08
Ázz, nagyon ott van a szeren a diorámád! Gratulálok!
Icebreaker
2009.08.07. 10:46:18
Üdv!
Kétségtelenül nagyon komoly munkákat adsz ki a kezedből, ez is pazar. Egyetlen dolog van ami nekem szemet szúr az egész egységben és az a felni.
Szerintem lényegesen jobb lenne az összhatás egy lemezfelnivel, vagy egy korhű dísztárcsaval. Tudom, hogy a készlet ezt tartalmazza, de a járgány ebben a formában nem egy tunnig gép. Ettől függetlenül ez egy kiváló munka! Gratulálok!
Icebreaker
kryss
2009.08.07. 12:12:08
Nagyon durva. Főleg az tetszik benne, hogy valóban réginek és használtnak tűnnek a dolgok. A festés ezen "ágát" még csak szeretném elsajátitani.
zsozs
2009.08.07. 13:31:13
Természetsen csodálatos. :)
Rag
2009.08.07. 15:10:03
Volt szerencsém hozzá a PM-ben, de örülök a cikknek és a több képnek! Kissé szokatlan a téma (tőled), de szokásosan szép a munka. Nem nagyon tudom mit mondjak, elképesztő ez is. :)
toto
2009.08.07. 21:32:48
Már az elejétől figyelemmel kísértem ezt a munkádat. Remek munka!

toto
Lacus78
2009.08.08. 07:39:44
Nekem volt szerencsém közelebbről is szemrevételezni. Csodálatosan szép kivitelezés, nagyon jó " Ááámerikai feeling", egyedi téma stb. st. Szóval a szokásos Ákos minőség:)
proo0
2009.08.08. 08:42:19
kitűnő munka a felnis kritika meg elképesztő.....
L33loo
2009.08.08. 10:29:47
hy ákos!
nagyon durva adioráma
a promodellbe még jobban nézett ki
juge75
2009.08.08. 10:32:43
Gratulálok!
Nagyon szép munka, elképesztően élethű!
MrChef
2009.08.08. 14:14:22
Gratula Ákos! Végre egy élethű autós dioráma, amely élvezet a szemnek,
és nem egy játékautó kinézetű makett, betonlappal vagy golfpálya-fűvel.
Mikor tekinthetjük meg élőben? Zeg-re jössz?
magyarzoli1@vipmail.hu
2009.08.08. 22:02:20
Szia! Én alapbol láncosokkal foglalkozom, de ez valami szuper. Nagyon tetszik.Decemberban Baktalótántházán makett verseny szívesen látunk. Üdv Tigris6
Farkas_Máté
2009.08.08. 22:33:05
HELLÓ. Nagyon szép a modell ötletes.Lenne egy kérdésem: mennyi idő után tesznek ki egy új cikket?
faterati
2009.08.08. 23:48:19
Szevasz!
Ez nagyon ott van, gratula!
slypi
2009.08.09. 00:12:21
"Sufni tuning" profi módon!:-) Nagyon élethű! Gratula!
pizzaboy01
2009.10.12. 15:35:23
Szia!Iszonyatosan jó munka,nagyon tetszik!Szeretném veled felvenni a kapcsolatot!Az email cimem:pizzaboy01@freemail.hu!Üdv:Laci
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció