Pintér György - Múzeumi krimik
Történet
A Ju 287 1944 augusztusában repült először. Sugárhajtású nehézbombázónak készült, előre nyilazott szárnyai jobb stabilitást adnak alacsony sebességnél. Megjelenése elég sajátságos: az orrfutóműve egy B-24 Liberatortól, a főfutómű a Ju 352-től, a farokrész egy Ju 388 prototípustól, a törzs egy He 177-től származott, a futóművek behúzásához nem volt hely, ezért áramvonalas borítást kaptak; a szárny két hajtóművet nem bírt el, ezért az orr mellett helyeztek el kettőt. Folyamatosan javították, különböző hajtóműveket próbáltak ki, de a gyárat elfoglalták a szovjetek. Egy befejezett és két épülő prototípusa volt.
Sebessége 867 km/h, hatótávolsága 1900 km volt. Fegyverzete 2 13 mm-es géppuska a farokban (nem volt szükség többre a gép sebességfölénye miatt) és 3000 kg bomba.
A makett
A makettet csak kizárólag a Huma Modellnél találjuk meg, mert ezt a gépet egyedül ez a cég gyártja. A dobozon tetszetős kép köszönt minket, ám a doboz tartalmát nézve elég lehangoló az összkép. A kereteket egy nagy zacskóba ömlesztve találjuk a matricákkal együtt, a keretek anyaga is inkább olyan "oroszos". A pilotafülkébe üléseket kapunk, melyek kidolgozása siralmas. Kapunk még mellé igen jól kidolgozott gázkarokat és oldalpaneleket. Az átlátszó alkatrészek elég karcosak (mivel semmilyen csomagolást nem kaptak), ezért a két kis ablakot érdemes kicserélni.
A matricák a megszokottól eltérően sárga alapra vannak nyomtatva. Az összeállítási utmutató rendkívül részletes és nagyon impozáns. A készlet ára 8000-9000 ezer Ft (ezért az árért kicsit jobban is törhették volna magukat). Mindent összevetve a készlet annyira nem rossz. Akit érdekelnek a különleges német repülőgépek, azoknak ajánlott a beszerzése.