Pintér György - Múzeumi krimik
A típust,gondolom,senkinek sem kell bemutatni, a valaha volt egyik legsikeresebb levegő-föld feladatú repülőgép, a közvetlen légi támogatás fogalmának megteremtője.
A makett a Revell terméke, a dobozt felbontva egy régi ismerős köszönt vissza. Ezzel a kittel már találkoztam ugyanettől a gyártótól kb. 10 évvel ezelőtt, de szerintem a szerszámot, amivel készítették, azóta sem cserélték le. Ennek megfelelően egy vastagon sorjás, kemény, zöld műanyagból készült, pozitív panelezésű, rendkívül részletszegény makettről van szó, aki versenyre szeretné vinni, érdemes másik készlet után nézni, vagy ne sajnáljon időt és pénzt a feljavításra.
Az építés a szokásos sorrendben történt (kabin, törzs, szárnyak, vezérsíkok, futóművek). Mivel én csak a saját szórakozásomra makettezek, semmilyen feljavítót nem építettem be, a panelvonalakat se karcoltam át (ez a festés miatt felesleges is szerintem), csupán a rések, illeszkedési problémák eltüntetésével foglalkoztam. A makett egyetlen pozitívuma, hogy legalább mérethelyes, így a gép - szerintem - gyönyörű formája romlatlanul megjelenik a kész maketten. Hogy ezt a formát ne törjem meg, bombákat sem raktam föl.
A gépet a gyártó által javasolt színekkel (alja: Revell 49, teteje: Revell 39 és 40) festettem le. Mivel ezek a színek a korai Stukák színei, én pedig egy háború második felében harcoló gépet szerettem volna elkészíteni, ezért úgy döntöttem, hogy téli álcázófestéssel látom el. Eredetileg egyszerű oltott mésszel álcázták. A csapadékos idő és az iszonyatos leterheltség miatt (nem volt ritka a napi 4-5 bevetés) a mész lekopott és a műszakiaknak kisebb bajuk is nagyobb volt annál, hogy a gépek festésével bajlódjanak, épp elég gondjuk volt az üzemképesség fenntartásával. Mivel a gép egy 1944 tavaszinak ez eredetije, ezért az álcázó festést már elég kopottan ábrázoltam, a műszakiak jól láthatóan nem is foglalkoztak a mész lemosásával, hanem csak a fontosabb azonosítójelekről ill. stencilekről távolították el a meszet vagy festették újra azokat. Ezt próbáltam megjeleníteni a matricázással is. A gépen még a kipufogó kormozását festettem meg matt feketével, majd az egészet matt lakkal fejeztem be.
Összességében nagyon élveztem, bár aki versenyre szeretne vinni egy Stukát, mindenképpen egy jobb készletet keressen. Várom megtisztelő hozzászólásaitokat, észrevételeiteket.