Pintér György - Múzeumi krimik
Történelme
A Junkers Ju-87 vagy Stuka (Sturzkampfflugzeug, azaz zuhanóbombázó) kétszemélyes (pilóta és rádiós lövész), német taktikai bombázó repülőgép volt. A Hermann Pohlmann tervezte Stuka először 1935-ben repült.
A repülőgép könnyen azonosítható a fordított "sirályszárnyról", rögzített, illetve burkolt futóművéről, valamint az ezekre rögzített, hírhedt Jericho-Trompete ("Jerikói Kürt") nevű, nagy hangerejű szirénájáról.
A taktikai bombázó Ju-87B-k, a kis Stukák 372 km/h maximális sebességgel repültek, csúcsmagasságuk 8100 m volt, 1800 kg bombát tudtak vinni. Saját fegyverzetük 3 db 7,9 mm-es gépkarabély. Hatótávolságuk 590 km. Taktikai bombázónak nagyon hatékony. Hirtelen vált át zuhanásba, a súlypontot átbillentő vas áthelyezésével, hirtelen ki is tud jönni belőle. A célt nagy pontossággal tudja eltalálni.
Az erős, pontos, és nagyon hatékony Ju-87 azonban - a többi zuhanóbombázóhoz hasonlóan - könnyen leküzdhető ellenfele volt a korabeli modern vadászgépeknek. A hátrányok az angliai légicsata idején váltak nyilvánvalóvá. A gyenge manőverezési képesség, az alacsony sebesség és a gyenge védekező fegyverzet miatt csak nagyszámú vadászkísérettel lehetett biztosítani a Stuka hatékony bevetéseit. Becslések szerint 6500 db Ju-87 készült az összes változatból 1936 és 1944 augusztusa között.
A makett
A makett egy Revell "BATTLE of BRITAIN" ajándék szettben volt még három ikonikus társával (Spitfire Mk.I, Hurricane Mk.I, Heinkel He-111 H-3). Kb. egy éve vettem a szettet. Ez volt a második csomag, aminek nekikezdtem, és ezt szeretném nektek megmutatni.
Az alkatrészek tűrhetőek voltak, inkább csak a kisebb darabokon voltak sorják. A szárny és a törzs szépen illeszkedett egymáshoz. A törzsön volt egy kis lyuk, amit tömíteni kellett, de nem volt vészes. A tömítés csiszolásán vétettem egy kis hibát. Nem csiszoltam eléggé, azt gondoltam, majd a festés lefedi (első tömítési kísérletem volt). Nem így lett. Sajnos itt még a hibázásból nem volt elég. A repülőt a pilótafülke fedele nélkül kellet befejeznem. A festése nem sikerült és gondoltam, letisztítom ecsetmosóval. Na,szépen összemarta az egészet. Ebből is tanultuk egyet. A repülő festését teljes mértékben ecsettel végeztem. A matricakészletből a francia St. Malo légibázison tartózkodó Stukát lehet megeleveníteni.
Úgy gondolom, elég jól sikerült, a barátnőmnek is nagyon tetszik. Itt van egy pár kép róla. Várom a véleményeteket.
U.i.: Majd most következik a Heinkel He-111 H-3.