Junkers Ju-87 B-2

Junkers Ju-87 B-2 Stuka, St Malo Air Basis

1:72, Revell
Pintér György - Múzeumi krimik Történelme

A Junkers Ju-87 vagy Stuka (Sturzkampfflugzeug, azaz zuhanóbombázó) kétszemélyes (pilóta és rádiós lövész), német taktikai bombázó repülőgép volt. A Hermann Pohlmann tervezte Stuka először 1935-ben repült.

A repülőgép könnyen azonosítható a fordított "sirályszárnyról", rögzített, illetve burkolt futóművéről, valamint az ezekre rögzített, hírhedt Jericho-Trompete ("Jerikói Kürt") nevű, nagy hangerejű szirénájáról.

A taktikai bombázó Ju-87B-k, a kis Stukák 372 km/h maximális sebességgel repültek, csúcsmagasságuk 8100 m volt, 1800 kg bombát tudtak vinni. Saját fegyverzetük 3 db 7,9 mm-es gépkarabély. Hatótávolságuk 590 km. Taktikai bombázónak nagyon hatékony. Hirtelen vált át zuhanásba, a súlypontot átbillentő vas áthelyezésével, hirtelen ki is tud jönni belőle. A célt nagy pontossággal tudja eltalálni.

Az erős, pontos, és nagyon hatékony Ju-87 azonban - a többi zuhanóbombázóhoz hasonlóan - könnyen leküzdhető ellenfele volt a korabeli modern vadászgépeknek. A hátrányok az angliai légicsata idején váltak nyilvánvalóvá. A gyenge manőverezési képesség, az alacsony sebesség és a gyenge védekező fegyverzet miatt csak nagyszámú vadászkísérettel lehetett biztosítani a Stuka hatékony bevetéseit. Becslések szerint 6500 db Ju-87 készült az összes változatból 1936 és 1944 augusztusa között.

A makett

A makett egy Revell "BATTLE of BRITAIN" ajándék szettben volt még három ikonikus társával (Spitfire Mk.I, Hurricane Mk.I, Heinkel He-111 H-3). Kb. egy éve vettem a szettet. Ez volt a második csomag, aminek nekikezdtem, és ezt szeretném nektek megmutatni.

Az alkatrészek tűrhetőek voltak, inkább csak a kisebb darabokon voltak sorják. A szárny és a törzs szépen illeszkedett egymáshoz. A törzsön volt egy kis lyuk, amit tömíteni kellett, de nem volt vészes. A tömítés csiszolásán vétettem egy kis hibát. Nem csiszoltam eléggé, azt gondoltam, majd a festés lefedi (első tömítési kísérletem volt). Nem így lett. Sajnos itt még a hibázásból nem volt elég. A repülőt a pilótafülke fedele nélkül kellet befejeznem. A festése nem sikerült és gondoltam, letisztítom ecsetmosóval. Na,szépen összemarta az egészet. Ebből is tanultuk egyet. A repülő festését teljes mértékben ecsettel végeztem. A matricakészletből a francia St. Malo légibázison tartózkodó Stukát lehet megeleveníteni.

Úgy gondolom, elég jól sikerült, a barátnőmnek is nagyon tetszik. Itt van egy pár kép róla. Várom a véleményeteket.

U.i.: Majd most következik a Heinkel He-111 H-3.
A szett
A szett
DSC_0037
DSC_0037
DSC_0040
DSC_0040
DSC_0041
DSC_0041
DSC_0044
DSC_0044
DSC_0045
DSC_0045
DSC_0046
DSC_0046
DSC_0048
DSC_0048
DSC_0049
DSC_0049
2014.03.16.
Atesz89
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
zsocate
2014.03.18. 16:30:18
Szia Attila!

Szerintem egészen jót lett! Kár a kabintetőért, én a helyedben megpróbálnék írni a Játék Makett Centrumnak, hogy próbáljanak meg ehhez a cikkszámú készlethez egy Kabintetőt kérni a Revelltől. Nagyon segítőkészek és be tudnád fejezni a gépet!

Amit viszont nem értek, hogy a motorburkolat hogyan sikeredett egyszínűre? Nem passzol az álcamintához.

Jó makettezést a következő géphez, üdv:
Zsolt
vrauko
2014.03.18. 18:20:39
Szia!
Szép lett, tényleg érdemes lenne befejezni. Kabintetőt szerezhetsz akkor is, ha a Revell nem küld, mert csatlakozol egy rendeléshez, pl. a Hannants 3,99 fontér' ad kettőt, Squadron gyártmányú vákumhúzottat. Igaz, az Fujimihez van, de talán rá lehet erre is bűvészkedni. Aztán adsz még egy kis rozsdaszínt a kipufogóknak, befested a motorburkolatot, ráteszed a H betűt a bal futómű burkolatára is, és kész.
VT
Atesz89
2014.03.18. 22:24:06
Sziasztok !

Köszönöm a tanácsokat.Ez volt a negyedik modellem.Ezt itt én úgy mond be fejezetnek veszem.Legalább nem fogom elfelejteni hol hibáztam.A H betű csak az egyik futóműburkolatra járt.Hát igen a burkolat.Az egy kis időre eltűnt egy takarítás közben .Aztán mikor megkerült már az álcázás megvolt.
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció