Egy újabb gép rövid idő alatt. Mindenki számára ismerős lehet a német Junkers repülőgépgyár legendás Ju nénije, vagyis a Junkers Ju-52. A gép 1:48 méretarányú, a Revell gyártmánya. Egyszerűen fantasztikus a dobozgrafika, hát még amit a dobozbelső rejt.
A dobozban 4 szürke öntőkeret található, plussz az átlátszó alkatrészek. A stencil A/4 méretű, egyszerűen pazar. Ugyanez igaz a gép kidolgozottságára is. Amit ki lehetett fröccsönteni, azt ki is fröccsöntötték. Nagyon régen találkoztam ilyen pazar készlettel. Ezért is döntöttem úgy, hogy egyáltalán nem fogok semmiféle feljavítót alkalmazni.
Meg is lepődtem magamon,hogy így döntöttem. A gép majd egy diorámához fog tartozni, motorcsere közben. Lassan,de biztosan haladok a gép építésével.
A keretről levágásra kerültek a törzs szinte minden egyes darabja,ragasztva lett már az egyik szárnyfél is,a futóművek kerekei is csiszolás előtt állnak. A kabinbelsőből ki lettek vágva a gyárilag kikönnyített ajtók! Pazar látvány!
A szárnyak ragasztása igen nagy türelemjáték,centiről centire kellett vele haladni(és még így is többször szétnyílt).Végső megoldásként belülről ragasztottam össze a szárnyat pillanatragasztó segítségével!!
Közben beragasztásra kerültek az ablaksorok is.Nagyon nagy figyelmet igényelt a keretről történő levágása az ablaksoroknak. Szigorúan csak Uverapid kétkomponensű ragasztót szoktam használni az ilyen munkák során!!! Nem opálosítja meg az üvegfelületeket!! Azóta maszkolószalaggal kilett takarva a belső felületük is.Festéshez a Model Master festékeit választottam! Rlm 02(MM 2071)-vel festettem a gép komplett belsejét. 2 rétegben festettem át minden belső részét a gépnek!! Ezután kezdtem el koszolni a gépet.Grafitceruzából reszeltem le,majd vízben elkevertem,utána pedig egy élesre hegyezett fogpiszkálóval befolyattam a mélyedéseket ezzel a felhígított keverékkel.A felesleges mennyiséget egy puha ruhával visszatöröltem. Időközben elkészültek a gép nagyobb részegységei,amik a későbbiek folyamán összeragasztásra kerültek. Sajnos a törzs összeragasztása után derült ki,hogy a gép farokrésze 2 mm-rel jobbra el van tolódva. A gép nagyobb részegységei elég szépen illeszkedtek,egyéb problémám már nem volt velük.Íme egy pár újabb kép a készülő gépről.