Pintér György - Múzeumi krimik
Valahogy mindig is jobban tetszettek azok a diorámák ahol egy kis víz is felbukkan a kompozícióban. Így én is kiakartam már próbálni a művizet mint diorama kiegészítőt. Mint utólag kiderült ezt nem is olyan egyszerű használni,vagy én vagyok a béna!
Dragon 1/72 Firefly Vc:
A Dragon készletek szokásos minőségét rejti a doboz. Szép felületek, gumi lánctalp, réz kiegészítők, aminek legalább a fele fölösleges. Az alkatrészbontás jónak mondható. Nyitott állapotában is el lehet készíteni az összes búvónyílást, ami pozitív. Viszont ha kinyitjuk, látható lesz a teljesen üres belsőtér.
Itt-ott az öntvényt rücskösebbé tettem egy kis Gunze Surface segítségével. Ahol hiányzott a hegesztési varrat, pótoltam húzott szálból. A réz alkatrészek közül néhányat felhasználtam, de például a fogantyúkat és a rögzítési pontokat rézszálból hajtogattam.
Sajna a képeken nem látszik, de a búvónyílás nyitását segítő rugót is elkészítettem. A periszkópokat kívül és belül is vékony plexiből reszeltem ki.
A járművet Vallejo olive drabbal festettem több különböző árnyalatú drab színt kevertem ki. Ahogy haladtam felfelé mind világosabb színt használtam. Ezután a panelek közepét még világosabbra fújtam.
A filterezéshez fehér, okker, indiai narancssárga és égetett umbra színeket használtam.
Olajfestékekből kikevertem egy az alapszíntől eltérő zöldet és ezzel néhány alkatrészt finoman átmostam, például a torony oldalán a töltőnyílást.
A kopásokat, karcolásokat égetett umbrával festettem meg.
A végén az egész makettet átmostam Van Dyck barnával ami kicsit tompította a panelek közti átmenetet. A legvégén pigmentekkel poroztam.
Dragon 1/72 Stug IIIG:
Ehhez ugyan nem adnak túl sok rezet, de nem is kell, a készlet mindenféle tuning nélkül is gyönyörű. Az egyszerű és gyors összeállítás után jöhetett a rombolás.
A festést világosra akartam készíteni, de sajna a sok olaj és pigment hatására a végeredmény sötétebb lett a vártnál. A kormot, a hamut és a rozsdát pasztellekkel jelenítettem meg. Ehhez átnéztem pár kiégett autóról és harckocsiról készült képeket. Gyakorlatilag mindegyik más és más.
Egy példa: valahol a 87-es úton egy parkolóbamn pár hete kiégett egy kamion. Kb 2 hete jártam arra és láttam meg először akkor még viszonylag friss volt az égés és főleg a szürke és a fehér színek domináltak a roncson. Ma szintén arra mentem és már inkább tünt az egész narancssárgának mint szürkének és fehérnek.
A lényeg, hogy lehet játszani a színekkel, persze bizonyos korlátokon belül.
Az alap:
A felszínt és a medret hőszigetelőből faragtam ki, majd gipsszel alakítottam ki rajta a végleges textúrát. A fű a vasútmodellezésben használt műfű kiegészítve egy kis gazzal.
A nád, ami gondolom többeket is érdekel, egy az útszélén talált gaz. Ahhoz, hogy hasonlítson a nádra, ki kell tépkedni rengeteg apró levelét.
Az egész alapot akrillokkal festettem majd olajfestékkel
szárazecseteltem. Az útra pigmentek kerültek.A művíz a vallejo terméke, ezzel volt a legtöbb bajom, mivel először használtam ilyet. Nem lett a legjobb,de már így marad.
Remélem tetszik nektek is, nekem nagyon!
Az építés alatt minden pillanatot élveztem. A kitek kiváló minőségűek öröm volt megépíteni őket. Ugyan a nád készítése monoton meló volt, ráadásul legalább 20 órába tellett ennek a mennyiségnek az előállítása, a végeredmény kárpótolt mindenért.