Kétüléses Lódarázs

McDonnell Douglas (Boeing) F-18D Hornet

1:48, Hasegawa No.07203
Pintér György - Múzeumi krimik A 80-as évek végén az amerikai temgerészgyalogság a haditengerészettől eltérően nem csupán az F-18B egy korszerűsített változatát kívánta rendszerbe állítani, hanem egy minden időben és éjszaka is bevethető csapásmerő repülőgépet. Ennek érdekében a kétüléses Hornetekbe beépítésre került egy Loral AN/UPD-8-as szintetikus apertúrájú oldalra néző radar(SLAR), kiegészítve egy optikai és egy infravörös rendszerrel az orrban, valamint a Hughes AN/AAR 50-es Thermal Imaging Navigation System (TINS) podja, melyet a jobboldali főfutó melletti tartópilonra függesztettek. Az első felszállásra '88. májusában került sor.
Annak ellenére,hogy a makett 93-94 táján jelent meg, bizony még a mai napig is megállja a helyét a versenytársak között. Hét öntőkereten és egy kis maratott lapocskán összesen 232 szépen megmunkált, sorjamentes alkatrésszel találkozunk. Egy külön kis dobozban mellékelik fehérfém alkatrészként a fő- és orrfutókat. Az öntések zseniálisan jók, hűen visszaadják a főfutók jellegzetesen "nyeklett" bonyolultságát!
A katapultülések kidolgozása átlagos,az öveket magunknak kell pótolni, a mellékelt pilótafigurák szépen kidolgozottak, érdemes ezeket egy diorámában felhasználni. Sajnos nem korrigálták a Night Attack verzió megváltozott oldalkonzoljait. Ezeket vagy magunk javítjuk ki, vagy ha sok felesleges pénzünk van, megvehetjük a Black Box szenzációs kabinfeljavítóját.
A kabintető szép vékony, torzításmentes, a közepén végigfutó öntéscsíkot csiszoljuk szintbe, majd polírozzuk fel! A HUD keretét a maratott lapon megtaláljuk, vékony, átlátszó sztirolból pótoljuk a reflexüveget.
A törzsfelek illeszkedése hagy némi kívánnivalót maga után, a beömlők oldalánál különösen rossz, itt némi tömítőt is használnunk kell. A késantennák éleit érdemes egy kicsit elvékonyítani. Az ECM antennák helyét túl messze jelölték a középvonaltól. Inkább vágjuk le az aljáról az illesztőcsonkot és fotók alapján ragasszuk be a tényleges helyére. Az infracsapdakilövőket maratottan kapjuk.
A törzs oldalán a panelvonalak eléggé bizonytalanok, muszáj újravésni, a kiömlőnél nem is találkoznak. A futóműaknákban amit fröccsöntéssel lehetett, azt kidolgozták. Beépítve a fehérfém futókat a végeredmény lenyűgöző. A szárnyvégeket felhajtott állapotban is megépíthetjük, a megfelelő helyen el van vékonyítva a műanyag. A vezérsíkok, féklapok, csűrők, orrsegédszárnyak kitéríthetőek, a mozgatórudazatokat kitérített pozícióhoz is mellékelik.
Az üzemeltetés során repedések jelentek meg a függőleges vezérsíkok tövénél, melyeket a belső oldalakon 3-3 kis kapoccsal orvosoltak. Ezeket is korrekten mellékelik a készlethez.
Fegyverzetet sajnos nem kapunk. Találunk viszont két póttartályt, melyeken tömítsük el a vésett panelvonalakat. Az eredetin ilyenek nincsenek.
Három festési variáció közül választhatunk, bár sok különbség nincs köztük. Mindhárom tengerészgyalogsági gép a szokásos sötétszürke/világosszürke variáció. A matricalap pontosan nyomott, a lakkréteg kissé vastag, de nem vészes.
Egy kis feljavítással és fegyverzet beszerzésével nagyon szép makettet építhetünk, ajánlom minden kétüléses gépet szerető kollégának!
dobozfedél
dobozfedél
orrfutóakna
orrfutóakna
alkatrészek
alkatrészek
alkatrészek2
alkatrészek2
műszerfal
műszerfal
kabin
kabin
fehérfém futók
fehérfém futók
popó
popó
főfutóakna a futószárral
főfutóakna a futószárral
ülésalkatrészek,póttartály
ülésalkatrészek,póttartály
pilonok
pilonok
2007.12.03.
Keresztes László (Keri), Zürich
Makettinfo Online Klub
Keresztes Lacika
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció